Pagina 17 van 100
Geplaatst: 15 jul 2009 12:04
door ericpeters
niels1979 schreef:Zijn er hier nog meer mensen die problemen hebben met Centaur 09?
Het schakelen gaat behoorlijk slecht. De FM heeft hem al een aantal keer afgesteld en dan werkt het weer voor 5 ritjes en ik ga ervan uit dat de FM wel verstand heeft van het afstellen.
Voor zover ik weet heeft Sander )ook van dit forum) dezelfde problemen.
Wat zou ik kunnen doen? aangezien ik de fiets pas 5 maanden heb.
Kan ik bijvoorbeeld iets eisen van de FM en dan niet alleen een afstellingsbeurtje?
Kijk eens of je de goede binnenkabel hebt gebruikt. (Losse draden mogen niet gedraaid lopen maar recht)
Geplaatst: 18 jul 2009 00:26
door jeroennl
Je derailleurpad moet recht staan anders schakelt campagnolo 09 niet goed. Kijk maar eens of je derailleur recht onder je tandwielen staat (op elke versnelling).
Geplaatst: 29 jul 2009 17:24
door zola1978
http://www.bike-eu.com/news/3501/rumour ... gnolo.html
Wat gaat daar van waar zijn? Ciao ciao Italiaanse roem?
Geplaatst: 29 jul 2009 18:38
door zweef
Is alweer ontkracht:
Linkje!
Geplaatst: 30 jul 2009 01:11
door coureurke01
kan je een campagnolo-cassette gebruiken bij een sram-groep?
Ik rijd nu met campagnolo en zou me graag een 2de fiets met sram aanschaffen. Vandaar de vraag. Of kan ik dan enkel mijn huidige wielen gebruiken in m'n huidige fiets?
Alvast bedankt.
Geplaatst: 30 jul 2009 01:31
door amclassic-fan
Officieel kan het niet, maar in de praktijk werkt 't voor 95% goed. 't schakelt zonder problemen, het maakt alleen soms net wat meer herrie.
Geplaatst: 03 aug 2009 11:57
door jsparie
niels1979 schreef:Zijn er hier nog meer mensen die problemen hebben met Centaur 09?
Wat zou ik kunnen doen? aangezien ik de fiets pas 5 maanden heb.
Kan ik bijvoorbeeld iets eisen van de FM en dan niet alleen een afstellingsbeurtje?
In het Duitse blad tour (juli) staat een heel verhaal over problemen die er zouden zijn met centaur shifters. Begreep dat campa ze inmiddels zelf al wat gemodificeerd heeft, maar de reeds uitgeleverde series niet terug geroepen heeft omdat het probleem niet al te groot zou zijn. In sommige gevallen zou de kabelvoering door het frame de oorzaak van problemen kunnen zijn.
Ze geven aan van geval tot geval tot een passende oplossing te willen komen. Je kunt je fietsenmaker eens vragen contact met zijn leverancier van campa op te laten nemen over jouw problemen.
Geplaatst: 03 aug 2009 12:29
door amclassic-fan
Ze hebben alleen gezorgd dat de shifters wat zwaarder schakelen, dat er meer een klik in zit. Die ring is zelf makkelijk te vervangen, ik denk er zelf over om ook maar een nieuwe index ring te kopen.
Het probleem met schakelen kwam bij mij zoals ik al vermoeden uit de diameter van buitenkabel. Daardoor zat de binnenkabel een beetje klem bij de opening van de shifter. Nu heb ik er een Shimano kabel ingestoken en 't probleem was opgelost. De 2009 Campa kabels hebben een iets kleinere diameter dan de oudere kabels, ik vermoed dat ik de groep met oude kabels geleverd heb gekregen.
Geplaatst: 05 aug 2009 14:09
door beammeup,scotty
Het filmpje geeft indrukwekkende 'feiten'. Ik ben zeer tevreden met het gebruiksgemak en de uitstraling van mijn Chorus 11 speed groep. Hiervoor had ik Centaur, waarvan de meest gebruikte kettingbladen (40 en 50) het 20.000 km volhielden, zonder merkbare (wel zichtbare) slijtage. Heb vorig jaar voor Chorus gekozen omdat ik van Centaur 3 braketassen heb versleten (gemiddeld elke 11.000 km), shifters die na 15.000 km bepaalde versnellingen niet meer vasthielden, een achterderailleur die onacceptabel veel speling had na 15.000 km. Maar van de Chorus groep slijten i.t.t. wat in het filmpje wordt beweerd de kettingbladen sneller. Ik heb nu 5500 km gereden, waarvan ca. 90% op de 50. Hij ziet er versleten uit. Ik vrees dat ik binnenkort een 50-blad, een ketting en 3 achterkransjes mag afrekenen. Dat is toch 2x zo snel als bij de Centaur groep. Ik hoop van harte dat de overige Chorus onderdelen duurzamer zijn.
Geplaatst: 10 aug 2009 22:12
door jsparie
Toch vraag ik me af waarom je een compact hebt als je 90 % op de 50 rijdt. Waarschijnlijk dan ook regelmatig met een vrij schuine ketting. Wellicht eens een reguliere crankset proberen?
Geplaatst: 11 aug 2009 12:59
door beammeup,scotty
Reden 1: uitstraling, looks
Reden 2: gewicht
Reden 3: Q-factor (de horizontale afstand tussen de pedalen is kleiner, dus efficiƫnter)
Reden 4: heb geen triple nodig, maar vind een 39 te groot
Overigens ligt de kettinglijn nooit echt scheef. Ik rijdt meestal op 50x19 of 50x17 en soms op 50x21 en heel soms op 50x23, maar die is vergelijk baar met 34x15 of 34x14. En zelfs dan heb ik altijd 2 kransjes over, nl. 50x25 en 27 en 34 x 13 en 12.
Geplaatst: 11 aug 2009 13:06
door lancev7
peerke1 schreef:ik heb deze week bij mijn fm de fotos gezien van de nieuwe sram en die ziet er zeer mooi uit
er komt overigens een nieuw merk bij.als ik me niet vergis is dit sturmey archer/sun heb
ik fotos van gezien in een fietsblad[weet niet meer welk]maar dit zag er kwa looks ook zeer mooi uit.
De nieuwe SRAM? praat je dan over de nieuwe versie van Force of waar moeten we aan denken?