Over de wielersport en zijn beoefenaars.

TOUR 2007

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 20 jul 2007 22:26

Misschien heeft Boonen geluisterd naar onze eigen Jean Paul van Poppel. Zei bij Smeets dat Boonen - achter zijn pedalen aan rijdt - (of iets dergelijks). Van Poppel vind Boonen dus eigenlijk slecht sprinten (ik wist niet wat ik hoorde, maar zie wel wat hij bedoelt.). Met andere woorden: Er zit nog heel veel rek in het sprintvermogen van de Boon. Mooi voor Boonen. Ik voelde wel enige frustratie, omdat Quickstep pas 3.5 km voor de streep ging rijden. Maar ja, QS kan er ook niets aan doen dat het zo in de schoot geworpen wordt. Alle ploegen die hun kont eraf gereden hebben, kwamen er niet aan te pas. De ploegen die geen poot hebben uitgestoken, worden 1 2 en 3.

delirium
Forum-lid

delirium 20 jul 2007 22:55

ach ja, de eerste week heeft QS veel gereden, en hebben ze ook niet alles gewonnen. De ploegen zonder overwinning moeten het nu maar doen. En tja, als ze willen winnen zullen ze toch harder moeten sprinten dan Boonen.... Wel knap dat ze blijven proberen voor Benatti, de aanhouder wint, en de ploeg zal er zeker uit leren.
Verleden jaar was het noppes voor QS(behalve ééntje voor Tossato dacht ik), dit jaar jackpot,en dat al halverwege de tour, dan is het toch heel normaal dat je de anderen initiatief laat nemen, niet?

chevalier
Forum-lid

chevalier 21 jul 2007 01:03

Snow schreef:
ponsteen schreef:Misschien heeft Boonen geluisterd naar onze eigen Jean Paul van Poppel. Zei bij Smeets dat Boonen - achter zijn pedalen aan rijdt - (of iets dergelijks). Van Poppel vind Boonen dus eigenlijk slecht sprinten (ik wist niet wat ik hoorde, maar zie wel wat hij bedoeld.). Met andere woorden: Er zit nog heel veel rek in het sprintvermogen van de Boon. Mooi voor Boonen. Ik voelde wel enige frustratie, omdat Quickstep pas 3.5 km voor de streep ging rijden. Maar ja, QS kan er ook niets aan doen dat het zo in de schoot geworpen wordt. Alle ploegen die hun kont eraf gereden hebben, kwamen er niet aan te pas. De ploegen die geen poot hebben uitgestoken, worden 1 2 en 3.

Ha, ik dacht dat ik de enige was die van Poppel had gehoord over het sprinten van Bonen....niet dus.

Ja, van Poppel veegde behoorlijk de vloer aan met Bonen zijn techniek e.d.

* Bonen zou niet 1 met de fiets zijn
* Bonen zou (ik weet de precieze uitdrukking ook niet meer) achter zijn pedalen aan sprinten.

Dat kwakken is verspilling van energie aangezien het niet in de goede richting gaat. Armen/romp moeten de fiets stabiel houden waardoor benen en rug de power op de pedalen kunnen overbrengen (mijn idee.....als iemand een ander idee heeft dan graag een respons).

Het is ook al eerder door CASRAN gezegd dat Bonen niet goed op zijn fiets zit wat tot fysieke problemen lijdt. Als je kijkt dan zit hij inderdaad vaak "gebold" op zijn fiets......rug staat krom.

Groot probleem van veel profs is het feit dat ze denken dat ze goed op de fiets zitten en: "hey.......dat al zoveel jaren met de nodige successen dus waarom veranderen?". Een verkeerde houding manisfesteert zich pas na enkele jaren als de zaak gaat slijten.

Van Poppel heeft mischien wel een punt, Mc Ewen zit wel mooi en stil op ze fiets ,maar die is ook kleiner, en wat van poppel nog meer zei Boonen zit als een Bouwvakker op ze fiets ja hij zei het

:d:d:d:d:d:rolleye:

maatchen
Forum-lid

maatchen 21 jul 2007 19:40

Mijn moment van de dag (hopend op een schone tijdrit):

Rasmussen dendert voorbij Valverde.....................

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 21 jul 2007 19:59

Zelden zo hard gelachen zeg. Rasmussen rijdt Valve voorbij in de tijdrit. Ben benieuwd hoewel mensen hun petjes moeten opvreten.

Zou het dan toch een heel klein beetje een Nederland - Belgie oorlog worden? Onze beste import tegen elkaar... En dan die dekselse Contador op drie. Het kan niet mooier worden dan dit. Zwaar genieten zeg.

maatchen
Forum-lid

maatchen 21 jul 2007 20:05

Precies, ik denk dat die petjes goed gezouten zijn door het angstzweet dat hen uitbrak........

alfaboy_69
Forum-lid

alfaboy_69 21 jul 2007 20:34

Ik denk dat Vinokourov als een gewond dier gaat tekeer gaan vanaf morgen en iets à la Landis gaat proberen op te voeren (maar dan hopelijk wel met legale middelen :p)
Valverde kreeg echt wel slaag vandaag en Rasmussen leek wel te vliegen maar hij zal toch met minstens een 3-tal minuten voorsprong moeten beginnen aan de tijdrit van volgende week zaterdag want die ligt hem veel minder als die van vandaag...
Wat ik ook frappant vond, was de povere prestatie van Moreau : Vorige week zondag nog ijzersterk, dan gevallen en nu nergens meer...

soilworker
Forum-lid

soilworker 21 jul 2007 20:42

Ik hoop dat Rasmussen goed hersteld na vandaag, hij stond op het podium nog uit te hijgen. Die man is diep gegaan vandaag, petje af.

bianchisl3
Forum-lid

bianchisl3 21 jul 2007 20:54

Heeft Millar al gereageerd??? ;-)))

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 21 jul 2007 21:12

Ik vond de tijdrit vandaag ook erg leuk om te zien, maar de uitspraak van Maarten Ducrot; "Acties die eigenlijk niet mogelijk zijn, maken de sport geloofwaardig", was mij gezien de huidige stand van zaken in het wielrennen toch wat teveel van het goede. Ik hoop dat er de komende dagen geen teleurstellende zaken meer in de krant komen, want geloof me, wat zou ik het mooi vinden als de tijdrit van vandaag eerlijk gereden is.

Plaats reactie