Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Gazelle

titatovenaar
Forum-lid

titatovenaar 01 jun 2011 21:41

Afgelopen zondag heb ik een paar prachtige Gazelle fietsen gezien.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet eens wist dat Gazelle racefietsen had, nu vraag ik me eigenlijk af, hoe kan het dat je deze zo weinig ziet?

Zijn er bijvoorbeeld grote verschillen in een Gazelle Silhouet en een Giant Defy (om zomaar iets te noemen)?

simen
Forum-lid

simen 02 jun 2011 00:04

TiTaTovenaar schreef:Afgelopen zondag heb ik een paar prachtige Gazelle fietsen gezien.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet eens wist dat Gazelle racefietsen had, nu vraag ik me eigenlijk af, hoe kan het dat je deze zo weinig ziet?

Zijn er bijvoorbeeld grote verschillen in een Gazelle Silhouet en een Giant Defy (om zomaar iets te noemen)?

Laat me raden.
Je bent pas sinds kort in Nederland.

Kijk maar eens wat rond bij treinstations,drukke strandovergangen, campings,rommelmarkten en tweedehands fietsenzaken.
Daar stikt het soms nog van oude gazelle racefietsen.
Dan proef je volop van de historie.
Zij is ook tegen

titatovenaar
Forum-lid

titatovenaar 02 jun 2011 00:08

Nou nee, ben niet pas sinds kort in Nederland, maar sorry had even wat duidelijker moeten zijn misschien.

Ik ben niet echt een groot liefhebber van de oude stalen rossen, sorry. Mijn smaak.
Maar ik wist echt niet dat Gazelle ook carbon fietsen maakte. Maar goed, misschien is het wel een domme/rare vraag.. :x

bontempi056
Forum-lid

Gebruikersavatar bontempi056 02 jun 2011 11:40

hanz1963 schreef:En hier dan mijn oogappeltje..
Volgens mij de eerste Gazelle Exception in dit forum. Onder het motto: mooi oranje is niet lelijk!

[img=http://img200.imageshack.us/img200/1796/img0933og.jpg]

[img=http://img849.imageshack.us/img849/6755/img0932.jpg]

Frame en vork zijn uit 1996. In dat jaar was er een EK-voetbal. Wellicht daarom de kleur?? Gebouwd van Reynolds 731 OS buizen (staal dus). Maat 58cm. Voorvork en staande + liggende achtervork zijn van Noblex edelstaal.

Ik kwam deze fiets in de zomer van 2005 tegen op de zolder van een fietsenzaak in Geffen (Brabant). Was als "overjarig" ongebruikt frame nieuw opgebouwd met een Shimano 105 groep (5501 geloof ik). En hij mocht voor weinig met mij mee. Pas later ben ik me gaan realiseren dat dit best een leuke fiets was :-)
Hij was, behalve met de 105 groep, afgebouwd met 105 naven/CXP 30 velgen, een Acor (?) zadelpen, een ahead-adapter, een ahead-stuurpen en een Deda stuur.

Sinds deze winter ben ik hem gaan aanpassen. Hij heeft nu een bijpassende bidonhouder, een klassieke ultegra zadelpen en een quill-type stuurpen van ITM. Ik ben nog op zoek naar een beter passend stuur. Bijv. een cinelli.

Maar het is niet allemaal klassiek wat de klok slaat. Vandaar een specialized toupe zadel, en de laatste aanwinst... Easton Circuit wielen. Afgewerkt met Continental GP4000s banden.

Ik hou wel een beetje van deze fiets -:)

Met een paar kleine aanpassingen heb je een schitterende Gazelle,
heel erg mooie fiets.Je zou er bijna de spreekwoordelijke moord
voor doen. Zoveel mooier als de duurste huidige Gazelles :-)
Wie nimmer dwaalt wordt nooit verstandig!!!

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 02 jun 2011 12:19

bontempi056 schreef:Met een paar kleine aanpassingen heb je een schitterende Gazelle,

Ben benieuwd welke kleine aanpassingen je bedoelt? Verder dank voor de complimenten. Ben een blije gazelle-rijder!

thestudent
Forum-lid HC

Gebruikersavatar thestudent 02 jun 2011 13:55

Ooh ik wil er ook een :)... klassieke geometrie met zo'n mooie slanke rechte voorvoork:) ik zoek nog altijd een project voor een tweede fiets.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

bontempi056
Forum-lid

Gebruikersavatar bontempi056 02 jun 2011 17:40

hanz1963 schreef:
bontempi056 schreef:Met een paar kleine aanpassingen heb je een schitterende Gazelle,

Ben benieuwd welke kleine aanpassingen je bedoelt? Verder dank voor de complimenten. Ben een blije gazelle-rijder!

Stickers van de velgen,Regal zadeltje en een paar vittoria classic bandjes
dat zou ik er aan doen,maar ja helaas is tie niet van mij ;-)
Je mag trots zijn op je Gazelle.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 02 jun 2011 22:26

bontempi056 schreef:
hanz1963 schreef:

Ik heb er eens naar gekeken, maar ben het niet helemaal met je eens. Die klassieke bandjes zijn zeker mooi, maar staan denk ik niet bij deze wielen. Zouden wel bij wat klassiekere alu-kleurige velgen staan (denk ik).
Regal zadel is zeker erg mooi, en zou misschien optisch een verbetering zijn. Maar zadel vervangen vanwege de looks vind ik wel wat link, als ik op deze lekker zit :-)
En dan die stickers... blijf ik over twijfelen. Vind het zelf mét wel mooi, vooral omdat de rest van de fiets rustig is. Zou het wel eens zonder willen zien, maar stel dat ik het niet mooi vind.....? (Iemand handig met fotoshop??)

bontempi056
Forum-lid

Gebruikersavatar bontempi056 02 jun 2011 22:44

hanz1963 schreef:
bontempi056 schreef:
hanz1963 schreef:

Ik heb er eens naar gekeken, maar ben het niet helemaal met je eens. Die klassieke bandjes zijn zeker mooi, maar staan denk ik niet bij deze wielen. Zouden wel bij wat klassiekere alu-kleurige velgen staan (denk ik).
Regal zadel is zeker erg mooi, en zou misschien optisch een verbetering zijn. Maar zadel vervangen vanwege de looks vind ik wel wat link, als ik op deze lekker zit :-)
En dan die stickers... blijf ik over twijfelen. Vind het zelf mét wel mooi, vooral omdat de rest van de fiets rustig is. Zou het wel eens zonder willen zien, maar stel dat ik het niet mooi vind.....? (Iemand handig met fotoshop??)

Ok is ook ieder zijn smaak he is maar goed ook,wat de bandjes betreft kijk maar eens naar een profwedstrijd oa de rabo's rijden met donkere velgen en de classic getinte bandjes wel mooi naar mijn smaak steekt mooi af,maar nogmaals dat is ieder zijn eigen smaak.Er zitten er idd wel een paar bij die handig zijn met fotoshop,weet alleen niet zo welk topic dat is,volgens mij in een of ander wielentopic. Regal zadel zit erg prettig heb er ook een tijd mee gereden was een van de weinige waar ik zonder pijntjes op kon zitten.

Hanz Bé
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Hanz Bé 02 jun 2011 22:58

bontempi056 schreef:Regal zadel zit erg prettig heb er ook een tijd mee gereden was een van de weinige waar ik zonder pijntjes op kon zitten.

Je bedoelt toch deze?

Een mooi zadel hoor. Misschien toch in m'n achterhoofd houden.

farelli
Forum-lid

farelli 02 jun 2011 23:06

Kom, we gaan de fietsjes voeren
http://fabiofarelli.blogspot.com

simen
Forum-lid

simen 02 jun 2011 23:17

TiTaTovenaar schreef:Nou nee, ben niet pas sinds kort in Nederland, maar sorry had even wat duidelijker moeten zijn misschien.

Ik ben niet echt een groot liefhebber van de oude stalen rossen, sorry. Mijn smaak.
Maar ik wist echt niet dat Gazelle ook carbon fietsen maakte. Maar goed, misschien is het wel een domme/rare vraag.. :x

Geintje hoor.

Zelfs titanium hebben ze weleens in hun modellenreeks gehad.
Zij is ook tegen

Plaats reactie