Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Continental GP 4000 S

stoli
Forum-lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 01 sep 2009 18:34

stoli 31 mei 2010 05:55

ik zet hem ook altijd rond 8 bar :) lekker hard en gaan. wil je comfort dan moest je maar een big apple fiets rijden.

Gebruikersavatar
arjan916
Forum-lid
Berichten: 703
Lid geworden op: 13 mar 2005 17:41

Gebruikersavatar arjan916 06 jun 2010 22:14

Oók met een goede band als de GP4000s kun je wel eens pech hebben.
Wat me vanochtend is overkomen wil ik graag met jullie delen en kan een lering zijn.

Na een ritje op stevig tempo met een collega gebeurde het.
We hadden al gesplitst en ik reed het laatste stukje naar huis alleen verder.
Ik had nog voldoende energie over om een laatste (kunstmatige) heuvel op te knallen.
Bovenop is een haakse rechtsaf bocht een fietspad op.
De snelheid die ik bij het naar boven rijden wilde ik de bocht mee innemen en daarna relaxed richting huis bollen.
Helaas liep t ietsje anders.
Bij het insturen ging het nog goed, maar eenmaal halverwege de bocht begon het voorwiel weg te glijden en m'n fiets erg instabiel te worden.
In een flits zag ik een stoeprand en hekwerk dichterbij komen, twee harde knallen en de beide banden klapten en ik hing in het hek.
Een flinke krachtterm volgde . . . sorry
De oorzaak: te lang gewacht met het vervangen van een band die droogtescheuren vertoonde (sinds begin vorig seizoen in gebruik, en bij regen pak ik meestal een andere fiets).
Het gevolg: loslatend loopvlak / karkasscheur in de rechterbuitenkant van m'n voorband.
Het resultaat: een gehavende en pijnlijke linkerschouder, twee klapbanden (lopend naar huis), kapot stuurlint en een gedeukte imago, maar gelukkig heb ik (nog) geen verder fietsschade geconstateerd.

Mijn advies: vervang tijdig je buitenband als er droogtescheurtjes verschijnen, en zeker als je van plan bent om flink snelheid te gaan maken !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Alles voor de foto

http://www.arjan916.nl

compdiver
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 aug 2005 13:02

compdiver 07 jun 2010 15:08

Wat is een droogtescheur juist en hoe ziet dat eruit?
Mijn Canyon Ultimate CF

Gebruikersavatar
timsen
Forum-lid
Berichten: 386
Lid geworden op: 04 apr 2008 13:34
Locatie: Rheden

Gebruikersavatar timsen 07 jun 2010 16:55

dat zijn "kleine" haarscheurtjes in je band... makkelijk te zien als je band ze vertoond

luster
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 12 aug 2009 17:21

luster 08 jun 2010 19:00

Ik deze week 100km op mijn nieuwe gp4000s gereden. Mijn Ultremo R's waren nog niet op maar de horrorverhalen over exploderende banden en met de JN-Classic voor de boeg wilde ik geen risico nemen.

De 4000S rijd echt veel beter dan de Ultremo. De bolling is super en het stuurgedrag ook. Ik merk geen verschil in rolweerstand. Superbandjes!

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 08 jun 2010 19:09

NicoM schreef:
wielrenmeisje schreef:twee luchtbellen in de band het wordt steeds mooier


dat zijn de slijt indicatoren


Effe serieus. Ik heb 2 bijna perfect halve rondjes (gaatjes) vlak bij elkaar op een van de banden (pas een 500 km mee gefietst) verder geen steentje oid. Bedoel je dit met slijt indicatoren?

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 08 jun 2010 19:13

Uiteraard...

Gebruikersavatar
dickw
Forum-lid
Berichten: 821
Lid geworden op: 18 mar 2010 13:48

Gebruikersavatar dickw 08 jun 2010 19:15

Foosho schreef:Uiteraard...


Zeker gemist in de gebruiksaanwijzing.

Gebruikersavatar
henpaden
Forum-lid
Berichten: 520
Lid geworden op: 02 mar 2010 03:15
Locatie: Breda
Contact

Gebruikersavatar henpaden 08 jun 2010 19:50

Dank zei de ervaringen van anderen via dit forum rijd ik nu met gerust hart.
Had eerst Swalbe Stelvio banden. Binnen 500km had ik met de achterband al lek gereden, moest ik telkens steentjes uit het rubber peuteren en constateren dat er steeds meer sneeën in de band kwamen.
Sinds ik voor 29 euro een Conti Gp 4000S voor m'n achterwiel aangeschaft heb en daar mee weer 500km heb gereden heb ik nergens meer last van! Geen ingedrongen steentjes, scheurtjes of wat dan ook maar een maagdelijk profiel...
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

raleighrick
Forum-lid
Berichten: 300
Lid geworden op: 04 dec 2009 20:15

raleighrick 10 jun 2010 00:47

Nadat ik voor de derde keer in twee dagen een lekke band reedt (op alp dhuez). De laatste keer was ook nog net na de eerste bocht :o! Heb ik de mechanieker gebeld en hij kwam met zijn quadje ook maar even met een nieuw buitenbandje een conti GP 4000 S. Beste band waar ik ooit mee heb gereden !

compdiver
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 25 aug 2005 13:02

compdiver 10 jun 2010 13:07

Gisteren heb ik een koers gereden in de gietende regen. Ik heb nog nooit zo zoveel grip gehad in een bocht met gelijk welke andere band. De GP4000S is echt een superband!
Mijn Canyon Ultimate CF

Gebruikersavatar
Einstein
Forum-lid HC
Berichten: 4390
Lid geworden op: 01 jun 2004 15:06
Locatie: Zuidholland

Gebruikersavatar Einstein 10 jun 2010 13:42

henpaden schreef:Dank zei de ervaringen van anderen via dit forum rijd ik nu met gerust hart.
Had eerst Swalbe Stelvio banden. Binnen 500km had ik met de achterband al lek gereden, moest ik telkens steentjes uit het rubber peuteren en constateren dat er steeds meer sneeën in de band kwamen.
Sinds ik voor 29 euro een Conti Gp 4000S voor m'n achterwiel aangeschaft heb en daar mee weer 500km heb gereden heb ik nergens meer last van! Geen ingedrongen steentjes, scheurtjes of wat dan ook maar een maagdelijk profiel...



Dit komt nog wel....:/
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

Plaats reactie