Continental GP 4000 S
Oók met een goede band als de GP4000s kun je wel eens pech hebben.
Wat me vanochtend is overkomen wil ik graag met jullie delen en kan een lering zijn.
Na een ritje op stevig tempo met een collega gebeurde het.
We hadden al gesplitst en ik reed het laatste stukje naar huis alleen verder.
Ik had nog voldoende energie over om een laatste (kunstmatige) heuvel op te knallen.
Bovenop is een haakse rechtsaf bocht een fietspad op.
De snelheid die ik bij het naar boven rijden wilde ik de bocht mee innemen en daarna relaxed richting huis bollen.
Helaas liep t ietsje anders.
Bij het insturen ging het nog goed, maar eenmaal halverwege de bocht begon het voorwiel weg te glijden en m'n fiets erg instabiel te worden.
In een flits zag ik een stoeprand en hekwerk dichterbij komen, twee harde knallen en de beide banden klapten en ik hing in het hek.
Een flinke krachtterm volgde . . . sorry
De oorzaak: te lang gewacht met het vervangen van een band die droogtescheuren vertoonde (sinds begin vorig seizoen in gebruik, en bij regen pak ik meestal een andere fiets).
Het gevolg: loslatend loopvlak / karkasscheur in de rechterbuitenkant van m'n voorband.
Het resultaat: een gehavende en pijnlijke linkerschouder, twee klapbanden (lopend naar huis), kapot stuurlint en een gedeukte imago, maar gelukkig heb ik (nog) geen verder fietsschade geconstateerd.
Mijn advies: vervang tijdig je buitenband als er droogtescheurtjes verschijnen, en zeker als je van plan bent om flink snelheid te gaan maken !
Wat me vanochtend is overkomen wil ik graag met jullie delen en kan een lering zijn.
Na een ritje op stevig tempo met een collega gebeurde het.
We hadden al gesplitst en ik reed het laatste stukje naar huis alleen verder.
Ik had nog voldoende energie over om een laatste (kunstmatige) heuvel op te knallen.
Bovenop is een haakse rechtsaf bocht een fietspad op.
De snelheid die ik bij het naar boven rijden wilde ik de bocht mee innemen en daarna relaxed richting huis bollen.
Helaas liep t ietsje anders.
Bij het insturen ging het nog goed, maar eenmaal halverwege de bocht begon het voorwiel weg te glijden en m'n fiets erg instabiel te worden.
In een flits zag ik een stoeprand en hekwerk dichterbij komen, twee harde knallen en de beide banden klapten en ik hing in het hek.
Een flinke krachtterm volgde . . . sorry
De oorzaak: te lang gewacht met het vervangen van een band die droogtescheuren vertoonde (sinds begin vorig seizoen in gebruik, en bij regen pak ik meestal een andere fiets).
Het gevolg: loslatend loopvlak / karkasscheur in de rechterbuitenkant van m'n voorband.
Het resultaat: een gehavende en pijnlijke linkerschouder, twee klapbanden (lopend naar huis), kapot stuurlint en een gedeukte imago, maar gelukkig heb ik (nog) geen verder fietsschade geconstateerd.
Mijn advies: vervang tijdig je buitenband als er droogtescheurtjes verschijnen, en zeker als je van plan bent om flink snelheid te gaan maken !
Ik deze week 100km op mijn nieuwe gp4000s gereden. Mijn Ultremo R's waren nog niet op maar de horrorverhalen over exploderende banden en met de JN-Classic voor de boeg wilde ik geen risico nemen.
De 4000S rijd echt veel beter dan de Ultremo. De bolling is super en het stuurgedrag ook. Ik merk geen verschil in rolweerstand. Superbandjes!
De 4000S rijd echt veel beter dan de Ultremo. De bolling is super en het stuurgedrag ook. Ik merk geen verschil in rolweerstand. Superbandjes!
NicoM schreef:wielrenmeisje schreef:twee luchtbellen in de band het wordt steeds mooier
dat zijn de slijt indicatoren
Effe serieus. Ik heb 2 bijna perfect halve rondjes (gaatjes) vlak bij elkaar op een van de banden (pas een 500 km mee gefietst) verder geen steentje oid. Bedoel je dit met slijt indicatoren?
Dank zei de ervaringen van anderen via dit forum rijd ik nu met gerust hart.
Had eerst Swalbe Stelvio banden. Binnen 500km had ik met de achterband al lek gereden, moest ik telkens steentjes uit het rubber peuteren en constateren dat er steeds meer sneeën in de band kwamen.
Sinds ik voor 29 euro een Conti Gp 4000S voor m'n achterwiel aangeschaft heb en daar mee weer 500km heb gereden heb ik nergens meer last van! Geen ingedrongen steentjes, scheurtjes of wat dan ook maar een maagdelijk profiel...
Had eerst Swalbe Stelvio banden. Binnen 500km had ik met de achterband al lek gereden, moest ik telkens steentjes uit het rubber peuteren en constateren dat er steeds meer sneeën in de band kwamen.
Sinds ik voor 29 euro een Conti Gp 4000S voor m'n achterwiel aangeschaft heb en daar mee weer 500km heb gereden heb ik nergens meer last van! Geen ingedrongen steentjes, scheurtjes of wat dan ook maar een maagdelijk profiel...
http://www.henrypennings.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forum-lid
- Berichten: 300
- Lid geworden op: 04 dec 2009 20:15
Nadat ik voor de derde keer in twee dagen een lekke band reedt (op alp dhuez). De laatste keer was ook nog net na de eerste bocht ! Heb ik de mechanieker gebeld en hij kwam met zijn quadje ook maar even met een nieuw buitenbandje een conti GP 4000 S. Beste band waar ik ooit mee heb gereden !
henpaden schreef:Dank zei de ervaringen van anderen via dit forum rijd ik nu met gerust hart.
Had eerst Swalbe Stelvio banden. Binnen 500km had ik met de achterband al lek gereden, moest ik telkens steentjes uit het rubber peuteren en constateren dat er steeds meer sneeën in de band kwamen.
Sinds ik voor 29 euro een Conti Gp 4000S voor m'n achterwiel aangeschaft heb en daar mee weer 500km heb gereden heb ik nergens meer last van! Geen ingedrongen steentjes, scheurtjes of wat dan ook maar een maagdelijk profiel...
Dit komt nog wel....:/
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein