Pagina 17 van 38

Geplaatst: 31 mei 2010 05:55
door stoli
ik zet hem ook altijd rond 8 bar :) lekker hard en gaan. wil je comfort dan moest je maar een big apple fiets rijden.

Geplaatst: 06 jun 2010 22:14
door arjan916
Oók met een goede band als de GP4000s kun je wel eens pech hebben.
Wat me vanochtend is overkomen wil ik graag met jullie delen en kan een lering zijn.

Na een ritje op stevig tempo met een collega gebeurde het.
We hadden al gesplitst en ik reed het laatste stukje naar huis alleen verder.
Ik had nog voldoende energie over om een laatste (kunstmatige) heuvel op te knallen.
Bovenop is een haakse rechtsaf bocht een fietspad op.
De snelheid die ik bij het naar boven rijden wilde ik de bocht mee innemen en daarna relaxed richting huis bollen.
Helaas liep t ietsje anders.
Bij het insturen ging het nog goed, maar eenmaal halverwege de bocht begon het voorwiel weg te glijden en m'n fiets erg instabiel te worden.
In een flits zag ik een stoeprand en hekwerk dichterbij komen, twee harde knallen en de beide banden klapten en ik hing in het hek.
Een flinke krachtterm volgde . . . sorry
De oorzaak: te lang gewacht met het vervangen van een band die droogtescheuren vertoonde (sinds begin vorig seizoen in gebruik, en bij regen pak ik meestal een andere fiets).
Het gevolg: loslatend loopvlak / karkasscheur in de rechterbuitenkant van m'n voorband.
Het resultaat: een gehavende en pijnlijke linkerschouder, twee klapbanden (lopend naar huis), kapot stuurlint en een gedeukte imago, maar gelukkig heb ik (nog) geen verder fietsschade geconstateerd.

Mijn advies: vervang tijdig je buitenband als er droogtescheurtjes verschijnen, en zeker als je van plan bent om flink snelheid te gaan maken !

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 07 jun 2010 15:08
door compdiver
Wat is een droogtescheur juist en hoe ziet dat eruit?

Geplaatst: 07 jun 2010 16:55
door timsen
dat zijn "kleine" haarscheurtjes in je band... makkelijk te zien als je band ze vertoond

Geplaatst: 08 jun 2010 19:00
door luster
Ik deze week 100km op mijn nieuwe gp4000s gereden. Mijn Ultremo R's waren nog niet op maar de horrorverhalen over exploderende banden en met de JN-Classic voor de boeg wilde ik geen risico nemen.

De 4000S rijd echt veel beter dan de Ultremo. De bolling is super en het stuurgedrag ook. Ik merk geen verschil in rolweerstand. Superbandjes!

Geplaatst: 08 jun 2010 19:09
door dickw
NicoM schreef:
wielrenmeisje schreef:twee luchtbellen in de band het wordt steeds mooier


dat zijn de slijt indicatoren


Effe serieus. Ik heb 2 bijna perfect halve rondjes (gaatjes) vlak bij elkaar op een van de banden (pas een 500 km mee gefietst) verder geen steentje oid. Bedoel je dit met slijt indicatoren?

Geplaatst: 08 jun 2010 19:13
door foosho
Uiteraard...

Geplaatst: 08 jun 2010 19:15
door dickw
Foosho schreef:Uiteraard...


Zeker gemist in de gebruiksaanwijzing.

Geplaatst: 08 jun 2010 19:50
door henpaden
Dank zei de ervaringen van anderen via dit forum rijd ik nu met gerust hart.
Had eerst Swalbe Stelvio banden. Binnen 500km had ik met de achterband al lek gereden, moest ik telkens steentjes uit het rubber peuteren en constateren dat er steeds meer sneeën in de band kwamen.
Sinds ik voor 29 euro een Conti Gp 4000S voor m'n achterwiel aangeschaft heb en daar mee weer 500km heb gereden heb ik nergens meer last van! Geen ingedrongen steentjes, scheurtjes of wat dan ook maar een maagdelijk profiel...

Geplaatst: 10 jun 2010 00:47
door raleighrick
Nadat ik voor de derde keer in twee dagen een lekke band reedt (op alp dhuez). De laatste keer was ook nog net na de eerste bocht :o! Heb ik de mechanieker gebeld en hij kwam met zijn quadje ook maar even met een nieuw buitenbandje een conti GP 4000 S. Beste band waar ik ooit mee heb gereden !

Geplaatst: 10 jun 2010 13:07
door compdiver
Gisteren heb ik een koers gereden in de gietende regen. Ik heb nog nooit zo zoveel grip gehad in een bocht met gelijk welke andere band. De GP4000S is echt een superband!

Geplaatst: 10 jun 2010 13:42
door Einstein
henpaden schreef:Dank zei de ervaringen van anderen via dit forum rijd ik nu met gerust hart.
Had eerst Swalbe Stelvio banden. Binnen 500km had ik met de achterband al lek gereden, moest ik telkens steentjes uit het rubber peuteren en constateren dat er steeds meer sneeën in de band kwamen.
Sinds ik voor 29 euro een Conti Gp 4000S voor m'n achterwiel aangeschaft heb en daar mee weer 500km heb gereden heb ik nergens meer last van! Geen ingedrongen steentjes, scheurtjes of wat dan ook maar een maagdelijk profiel...



Dit komt nog wel....:/