Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Schwalbe Ultremo bandjes

nimp
Forum-lid
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 aug 2008 14:42

nimp 25 aug 2008 01:27

Het is misschien persoonlijk, maar de pro3 race'en kosten evenveel dus ik zou die kiezen.
Kan je eigenlijk niet mee in de zak gezet zijn, tenzij ze erg snel slijten maar dat hebben ultremo's ook.

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 06 sep 2008 16:13

Ik was erg tevreden over mijn Ultremo's. Ik heb er nu zo'n anderhalve maand mee rond gereden, geen lekken, mooi uiterlijk en weinig slijtage. Totdat ik bij het schoonmaken van de fiets een bobbeltje in de achterband ontdekte. Ik ben voor zover ik weet niet door noemenswaardige gaten en kuilen gereden, het ontstaan van deze bult is voor mij dan ook een groot raadsel. Ik herken overigens we de opmerkingen over de sneeetjes enz. in de banden.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 06 sep 2008 19:44

Ik heb ook Ultremo's en ik ben er niet zo heel erg tevreden over, ik heb in 300 km al 3 keer lekgereden. Er zitten bij mij nog geen sneetjes ofzo erin. Wat mij opvalt is dat de stelvio er heel makkelijk erop te zetten zijn en de ultremo's juist heel moeilijk, wat ook niet zo erg is.

orbi
Forum-lid
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 okt 2007 11:25

orbi 06 sep 2008 21:26

Inmiddels ervaring met de 2007 en 2008 serie. Lopen lekker, weinig lek. idd wel scheurtjes en gaatjes, m.n. na Limburgs natste dit jaar. Beide achterbanden vertoonden na ± 3000km een slijtplek waar canvas door kwam. Rij nu de beide "voorbanden" af. Hierna maar eens conti's 4000s proberen.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4930
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 06 sep 2008 23:34

Ik heb mijn Schwalbes als om gewisseld voor Conti,s na +/- 2000 km
Het zijn geen slechte buiten banden rollen goed, zien leuk uit.... MAAR ik heb toch het vermoeden dat ze niet zo lek bestendig zijn als word voor gesteld. Er komen snel snee-tjes in en 6X lek in 2000km is voor mij en reden om ze om te wisselen.

Gebruikersavatar
wezep
Forum-lid
Berichten: 1641
Lid geworden op: 04 mei 2005 10:06

Gebruikersavatar wezep 06 sep 2008 23:49

Weet iemand wanneer de nieuwe Ultremo R bandjes beschikbaar komen in Nederland?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

ghisallo
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 17 jul 2007 10:27

ghisallo 07 sep 2008 11:05

balen, niet zo lang geleden nieuwe fiets met dus ook nieuwe banden en na altijd michelin gereden werden dit Ultremo's , gisteren sneetje erin, bobbel erop (klapband gevaar) en vlak voor de wedstrijd wel snel kunnen omwisselen voor een vervangend bandje (naam vergeten)

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 08 sep 2008 15:01

Zaterdag een mailtje gestuurd naar de importeur, net reactie gehad dat ik de band vergezeld van de mailwisseling moet opsturen. Ze willen het een en ander graag even met eigen ogen zien. Ik moet zeggen dat dat in ieder geval een snelle reactie is. Nu nog maar even afwachten hoe het verder afloopt. Tot op heden schwalbe weer +1 ;)
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

hoorn
Forum-lid
Berichten: 262
Lid geworden op: 03 aug 2004 19:17

hoorn 12 sep 2008 21:01

Zojuist een mail van Schwalbe ontvangen met de mededeling dat het probleem ontstaan is door een externe inrijding, hierdoor is er een canvasbreuk ontstaan welke onder de garantie valt. Er is per omgaande een nieuwe band opgestuurd. Ik moet zeggen dat ik mijn spreekwoordelijke petje afneem voor de service en garantieafhandeling van Schwalbe.

Ik ben wel benieuwd of de Ultremo R die weer lichter geworden is minder last heeft van de spontane bobbels en scheuren waar ik hier toch vrij veel over lees.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

janjr
Forum-lid
Berichten: 228
Lid geworden op: 30 jan 2006 20:25

janjr 14 sep 2008 02:58

Vandaag voor het eerst lek gereden op Ultremo's. De zijwand van de achterband klapte uit elkaar over een afstand van 4 cm. De band had zo'n 1000km .
Dit soort defect heb ik nog met geen enkele andere band meegemaakt. Nu goed, ik heb nog een nieuw exemplaar liggen en zal hiermee de voorband op-rijden. Indien een soortgelijk euvel zich echter opniew voordoet schakel ik terug over op Veloflex.

fdegrove
Forum-lid
Berichten: 2991
Lid geworden op: 09 mar 2005 23:33

fdegrove 14 sep 2008 03:59

Hoi,

Zijn jullie masochistische slachtoffers van een marketing campagne of wat dan ook?
Geez, die truuk van Schwalbe duurt nu al enkele jaren en men blijft er maar in trappen.

Voor info, dit soort levensgevaarlijke taferelen speelt zich overal in Europa af en toch blijft men steevast geloven dat de volgende editie van die mirakelband het zal maken.

Schwalbe voert de Bill Gates truuk op en het lijkt wel of het nog wel zal lukken ook...

Stomme, stomme kalveren....

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

simic
Forum-lid
Berichten: 1338
Lid geworden op: 22 jan 2008 19:45

simic 14 sep 2008 12:13

fdegrove schreef:Hoi,

Zijn jullie masochistische slachtoffers van een marketing campagne of wat dan ook?
Geez, die truuk van Schwalbe duurt nu al enkele jaren en men blijft er maar in trappen.

Voor info, dit soort levensgevaarlijke taferelen speelt zich overal in Europa af en toch blijft men steevast geloven dat de volgende editie van die mirakelband het zal maken.

Schwalbe voert de Bill Gates truuk op en het lijkt wel of het nog wel zal lukken ook...

Stomme, stomme kalveren....

Ciao, ;)


Verklaar u nader zou ik zeggen...

Plaats reactie