Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 20 mar 2007 09:24

Ik ga vandaag mijn Trek (als alles meezit)  afbouwen, ik heb gezocht naar het topic waar Casran beschreven heeft hoe hij de bekabeling heeft weggewerkt op zijn Bontrager stuur maar kon het niet vinden.
Heeft iemand nog een idee waar deze staat?
"Try not. Do or do not......there is no try"

casran
Forum-lid HC

casran 20 mar 2007 09:36

Quoten: Origineel geplaatst door andromeda op 20 Maart 2007

Ik ga vandaag mijn Trek (als alles meezit)  afbouwen, ik heb gezocht naar het topic waar Casran beschreven heeft hoe hij de bekabeling heeft weggewerkt op zijn Bontrager stuur maar kon het niet vinden.
Heeft iemand nog een idee waar deze staat?

Hier: http://www.fiets.nl/forum/display_topic ... readPage=3
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 20 mar 2007 09:43

he bedankt man, die doorverwijzing kan niet door een beter persoon gegeven worden in dit geval .
ik ga bouwen......

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 20 mar 2007 09:48

Gelijk even een vraag, ik zag dat jij de derailleurkabels hebt doorboort in je extensions, ik heb de standaard en niet de s-bends en daar zitten dus al gaten in.
Nu vroeg ik mij wel af of jij de remkabel ook doorboort hebt?
Via de originele manier komen de buitenkabels via een kanaaltje zo'n 4 cm voor het einde aan de onderzijde uit het stuur, de enige manier om ze intern te houden is volgens mij dit kanaaltje te doorboren zodat de kabel binnen blijft, heb jij dit ook gedaan?

speric
Forum-lid HC

speric 20 mar 2007 15:37

klaar ?

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 20 mar 2007 16:23

Ietsje langer, maar ik heb hier een 6 jarig mannetje lopen wat ook nog wat aandacht vraagt...
Hij is nog helemaal niet afgesteld qua zadel- en stuurhoogte, en de bars moeten nog getaped worden. Komt later wel, hij is toch voor de verkoop aangezien hij te groot is.
Waarschijnlijk laat ik hem dus zoals hij is omdat er toch nog aan de gezaagd en gesteld moet worden.
De wielen zijn uit mijn Madone omdat ik die er niet bij heb.

speric
Forum-lid HC

speric 20 mar 2007 17:12

dikke shit man...
Echt gaaf, mijn cosmics een keer erin.... hahaha

evertdehandsch
Forum-lid

evertdehandsch 20 mar 2007 17:12

Andromeda,Die fiets ziet er knap uit! Mooi werk afgeleverd, het mannetje op de achtergrond heeft ook al zo'n bevestigende blikWat me wel opvalt, is de grote ruimte tussen het voorwiel en de schuine buis. Is dit normaal niet kleiner, of gewoon de aard van dit frame?
Verder lees ik altijd dat een TT-frame een stukje kleiner moet zijn dan je wegfiets, ik ben 1.87 en rijd op een 59, welke maat is dan ongeveer goed voor TT?
Cheerz
Nulla tenaci invia est via!

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 20 mar 2007 17:16

@ SPeric:Dat van die cosmics staat, als ie dan al niet verkocht is...
@ Evert Dehandsch: Ik denk dat het komt doordat het frame gewoon groot is, hij is voor mensen vanaf 185 ongeveer. Zoals je ziet is de "balhoofdbuis" ook erg groot. Zoals ik het kan beoordelen houdt met bij Trek de driehoek van het frame nagenoeg gelijk bij de maten onderling (behalve de zitbuis lengte uiteraard) en maakt men het verschil in het balhoofd.
Als iemand het anders (en beter?) kan verklaren hoor ik dat graag.

kuiper
Forum-lid
Contact

kuiper 20 mar 2007 17:41

Ik vind hem mooi Andromeda,
Jammer dat die aan te grote kant is en daardoor moet verkopen. Wat ga je nu nemen? of is de fiets enkel opgebouwd voor de verkoop? (of lees ik het verkeerd)

@ Evert, je borstlengte, binnenbeenlengte, armlengtes bepalen ook deels je frame maat. Denk met je opgegeven lengte dat je een +/- 57cm nodig heb.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 20 mar 2007 17:46

Nee in eerste instantie niet gekocht om te verkopen, ik heb hem samen met een fietsmaat gekocht en ook steeds wat onderdelen gekocht.
We kwamen er vrij snel achter dat hij te groot was uiteraard maar vonden het toch leuk om een keer een tijdritfiets te bouwen.
Ik ben ook een hoop wijzer geworden, dit is toch wel een ander verhaal dan een gewone racer heb ik ervaren.
En dan ben ik nog niet eens aan het afstellen begonnen.

raydox
Forum-lid

raydox 21 mar 2007 13:05

Quote: Origineel geplaatst door andromeda op 20 Maart 2007
Nee in eerste instantie niet gekocht om te verkopen, ik heb hem samen met een fietsmaat gekocht en ook steeds wat onderdelen gekocht.We kwamen er vrij snel achter dat hij te groot was uiteraard maar vonden het toch leuk om een keer een tijdritfiets te bouwen.Ik ben ook een hoop wijzer geworden, dit is toch wel een ander verhaal dan een gewone racer heb ik ervaren.En dan ben ik nog niet eens aan het afstellen begonnen.

hey hoe groot is het frame dan wel de bovenbuis lengte ?

Plaats reactie