Campagnolo is de meest gebruikte fabrikant in het color=#0000ffprofpeloton. Van 1968 tot en met 2006 won 26 keer een renner met Campagnolo de color=#0000ffRonde van Frankrijk. Dat is 68%.
discussie gesloten
Shimano / Campagnolo
- de zwarten
- Forum-lid HC
Quoten: Origineel geplaatst door Groene Spicht op 20 Oktober 2006
Helemaal gelijk AM Classic Fan, wat mij betreft...wegknikkeren!
lees dan even goed in welk forumonderdeel je je bevindt: het moet helemaal niets met fietsen te maken hebben! gestapo's zijn het die me willen tegenhouden, weg met de dictatuur!
En campa is natuurlijk the real thing, shimano was in de jaren '90 goed om ze eens wakker te schudden, maar nu staan ze weer eenzaam aan de top, zowel in looks, gewicht, shifters, kabelgeleiding als wielen. Wie er de tour wint op wat is niet relevant, want dat is diegene die het hardst fietst, en dat hangt niet af van het materiaal.
lees dan even goed in welk forumonderdeel je je bevindt: het moet helemaal niets met fietsen te maken hebben! gestapo's zijn het die me willen tegenhouden, weg met de dictatuur!
En campa is natuurlijk the real thing, shimano was in de jaren '90 goed om ze eens wakker te schudden, maar nu staan ze weer eenzaam aan de top, zowel in looks, gewicht, shifters, kabelgeleiding als wielen. Wie er de tour wint op wat is niet relevant, want dat is diegene die het hardst fietst, en dat hangt niet af van het materiaal.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
![Afbeelding](http://www.corniel.nl/zzz/fora/smiley_campabinieri.gif)
Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 02 Mei 2007
en prijs
en prijs
Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 02 Mei 2007
als je TdF vergelijk met WK, win ik liever het WK met campa dan TdF nu met Shimano
als je TdF vergelijk met WK, win ik liever het WK met campa dan TdF nu met Shimano
![Afbeelding](http://img166.imageshack.us/img166/331/kleinbalkmeturl1dt1.jpg)
- daniel1975
- Forum-lid HC
Quote: Origineel geplaatst door Rien op 02 Mei 2007
Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 02 Mei 2007Quoten: Origineel geplaatst door Groene Spicht op 20 Oktober 2006 Helemaal gelijk AM Classic Fan, wat mij betreft...wegknikkeren! lees dan even goed in welk forumonderdeel je je bevindt: het moet helemaal niets met fietsen te maken hebben! gestapo's zijn het die me willen tegenhouden, weg met de dictatuur!En campa is natuurlijk the real thing, shimano was in de jaren '90 goed om ze eens wakker te schudden, maar nu staan ze weer eenzaam aan de top, zowel in looks, gewicht, shifters, kabelgeleiding als wielen. Wie er de tour wint op wat is niet relevant, want dat is diegene die het hardst fietst, en dat hangt niet af van het materiaal.
en prijs
Tsja...de prijs begint wel wat exorbitant hoog te worden in vergelijking tot die hengelmolenfabrikant.
Quoten: Origineel geplaatst door de zwarten op 02 Mei 2007Quoten: Origineel geplaatst door Groene Spicht op 20 Oktober 2006 Helemaal gelijk AM Classic Fan, wat mij betreft...wegknikkeren! lees dan even goed in welk forumonderdeel je je bevindt: het moet helemaal niets met fietsen te maken hebben! gestapo's zijn het die me willen tegenhouden, weg met de dictatuur!En campa is natuurlijk the real thing, shimano was in de jaren '90 goed om ze eens wakker te schudden, maar nu staan ze weer eenzaam aan de top, zowel in looks, gewicht, shifters, kabelgeleiding als wielen. Wie er de tour wint op wat is niet relevant, want dat is diegene die het hardst fietst, en dat hangt niet af van het materiaal.
en prijs
Tsja...de prijs begint wel wat exorbitant hoog te worden in vergelijking tot die hengelmolenfabrikant.
Less is bore
Voor losse groepen niet (Centaur is bij Hopmans goedkoper dan Ultegra). Op 't gebied van OEM onderdelen en complete fietsen: ja.
Overigens maakt Shimano naast hengels ook golfclubs
Overigens maakt Shimano naast hengels ook golfclubs
Quote: Origineel geplaatst door Alfie op 02 Mei 2007
... en vergeet vooral de skischoenen niet
Voor skischoenen is er maar één merk: TECNICA (toevallig ook Italiaans )
... en vergeet vooral de skischoenen niet
Voor skischoenen is er maar één merk: TECNICA (toevallig ook Italiaans )
Wat ik altijd wel grappig vind: Shimano maakt werkhengelmolens, maar zodra je je benen stilhoudt als je met Campa rijdt klinkt het alsof je een vette vis aan je hengeltje hebt bungelen. Ik vind dat overigens een prachtig geluid, dat geratel...
En nog iets: ik lees weleens dat sommigen de Shimano-shifters ergonomischer vinden. Sinds een tijdje rijd ik ook Campa. Ik heb zelf rsi-klachten maar vind de Campa-shifters weer prettiger om op te rusten met mijn handen, terwijl ik het schakelen van Shimano eigenlijk wel weer prettiger vind aanvoelen.
Wat uiterlijk betreft ben ik Campa-fan en dat heeft uiteindelijk ook de doorslag gegeven bij mijn keuze tussen Shimano en Campa.
Kortom: smaken verschillen en elk merk heeft zijn voors en tegens denk ik.
En nog iets: ik lees weleens dat sommigen de Shimano-shifters ergonomischer vinden. Sinds een tijdje rijd ik ook Campa. Ik heb zelf rsi-klachten maar vind de Campa-shifters weer prettiger om op te rusten met mijn handen, terwijl ik het schakelen van Shimano eigenlijk wel weer prettiger vind aanvoelen.
Wat uiterlijk betreft ben ik Campa-fan en dat heeft uiteindelijk ook de doorslag gegeven bij mijn keuze tussen Shimano en Campa.
Kortom: smaken verschillen en elk merk heeft zijn voors en tegens denk ik.
![Afbeelding](http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1382f6&r=3&c=2&u=M&g=n&f=jlbdoofhmj&z=a.png)
Bij Campa kun je ook lekker krachttrainen met je vingers!!