Pagina 17 van 463
Geplaatst: 01 mei 2009 13:56
door amclassic-fan
W1ll14m schreef:Amclassic-fan schreef:Fiets in de goede maat was vooral wel aardig geweest. Lange stuurpen, centimeter of 4-5 aan spacers, zadel is totaal naar achteren geslagen... Beetje jammer.
Een frame met langere balhoofbuis en langere achterkant was inderdaad mooier geweest.
Echter het
grotere frame van Giant (XL) heeft 't precies zelfde achterframe (zadelpenhoek, lengte liggende achtervorken) zodat de zadelpositie niet verandert tov bracket. De voorkant van dat frame is wel 2cm langer (en 't balhoofd 1.5cm) hoger, maar daarmee wordt de spacer stack niet veel kleiner en komt er nog minder gewicht op 't voorwiel.
M'n vorige/andere frame is een stalen maatframe van M-Gineering (Radical); daar waren de proporties beter (maar de zitpositie 't zelfde). Helaas is er met carbon frames een stuk minder keus. Deze Giant rijdt wel beter (stijver en comfortabeler) dan m'n andere fiets.
Als je balhoofdbuis 1,5 cm langer wordt dan was je ook 1,5 cm aan spacers kwijt geweest. Deze fiets is gewoon te klein voor mooi.
@de Zwarten, zo heilig is die hoek helemaal niet. Je kunt best wat naar voren schuiven met het zadel, het belangrijkste is dat de druk tussen de 2 wielen goed verdeeld is. Op een tijdritfiets zit iedereen ook gewoon verder naar voren, die overstap maakt bijna iedereen zonder problemen.
Maar goed als deze enorme hoeveelheid set-back echt nodig is, dan was een frame met een losse zadelpen gewoon veel beter geweest. Dan had er namelijk gewoon een zadelpen met 35-45 mm set-back ingestoken kunnen worden en had het zadel wel redelijk in het midden geklemd kunnen worden. Zoals het zadel nu gemonteerd is gaat het gegarandeerd een keer afbreken, deze krachten kunnen de brug nooit hebben.
Geplaatst: 01 mei 2009 14:10
door de zwarten
Heilig is het niet, maar het is 1 van die dingen die je niet in 1-2-3 kan veranderen. Ikzelf heb wel eens geëxperimenteerd met zadel opschuiven, en een paar millimeters naar voor of naar achter stond gelijk garant voor pijnlijke knieën/hamstrings.
De overstap naar een tijdritfiets moet je ook oefenen, op een tijdritfiets zit je ook niet langer dan een uur, en alles doet gewoon pijn na een tijdrit!
Geplaatst: 02 mei 2009 21:56
door erikvdn
Idske,
Ik heb je in de ronde van N.H. voorbij zien komen. Niet ver voor deze foto gemaakt werd. In de buurt van Purmerend. Wat een geweldige fiets zeg, en die wielen zijn echt schitterend. Passen wat mij betreft erg goed bij het frame.
Hoe bevallen de wielen? Ooit eerder al met dergelijke carbon wielen gereden?
Geplaatst: 02 mei 2009 22:02
door amclassic-fan
de zwarten schreef:Heilig is het niet, maar het is 1 van die dingen die je niet in 1-2-3 kan veranderen. Ikzelf heb wel eens geëxperimenteerd met zadel opschuiven, en een paar millimeters naar voor of naar achter stond gelijk garant voor pijnlijke knieën/hamstrings.
De overstap naar een tijdritfiets moet je ook oefenen, op een tijdritfiets zit je ook niet langer dan een uur, en alles doet gewoon pijn na een tijdrit!
Mwa, ik kon vorig jaar prima 2-3 uur trainen op een tijdritfiets zonder dat er van alles pijn ging doen.
Natuurlijk moeten je spieren even wennen, maar na een paar ritjes zijn die wel weer gewend. Je hamstrings regelmatig licht rekken helpt ook wel, die zijn bij de meeste fietsers nog al verkort. Als ze dan net ietsje meer op rek worden belast voel je het meteen.
Geplaatst: 02 mei 2009 22:37
door idske
Erikvdn schreef:Idske,
Ik heb je in de ronde van N.H. voorbij zien komen. Niet ver voor deze foto gemaakt werd. In de buurt van Purmerend. Wat een geweldige fiets zeg, en die wielen zijn echt schitterend. Passen wat mij betreft erg goed bij het frame.
Hoe bevallen de wielen? Ooit eerder al met dergelijke carbon wielen gereden?
Dankjewel.
Nee heb hiervoor nog nooit met dergelijke wielen gereden. enkel met lage velgen...
Wielen bevallen me tot dusver aardig goed. Ze voelen niet slap aan ofzo al ben ik geen wedstrijdrijder maar ik hou toch best van stevig doortrappen dus een beetje feeling heb ik er wel mee.
Vandaag richting kopje van bloemendaal gegaan en een paar keer stevig hard omhoog gereden uit het zadel. Degene die het kopje niet kennen, de weg is niet geasfalteerd maar zijn een soort klinkers die schots en scheef liggen (lees stuiterbaan). Het achterwiel maakte hierdoor wel een paar klingelgeluiden. Denk dat het de spaken waren ofzo...
Voor de rest rijden ze heerlijk
my bike
Geplaatst: 06 mei 2009 13:30
door jeroni
Geplaatst: 06 mei 2009 19:05
door idske
opzich had een maatje groter wel mooi geweest maar die moet er dan wel zijn 2e hands neem ik aan...
Mooi ding verders!
Geplaatst: 06 mei 2009 19:37
door fizik
inderdaad lijkt hij aan de kleine kant. Die bidonhouders verdienen overigens ook wel een upgrade. Voor weinig heb je bidonhouders die veel beter smoelen. Zijn die t-mobile letters afpeuterbare stickers, of is het gelakt?
Mooie fiets overigens, zeker voor iemand met een studentenbudget. Hou hem heel!
Geplaatst: 06 mei 2009 21:24
door jeroni
frame is al xl. grootste wat giant te bieden heeft. frame is nieuw gekocht DA is 2ehands. bidonhouders zijn inderdaad nog een leuke upgrade. binnenkort afstuderen dus zijn leuke kado's
de t mobile stikkers zitten inderdaad in de lak. vind het zelf ook niet echt een probleem.
Geplaatst: 10 mei 2009 02:09
door dirkjesdirk
Ik ben mij als beginnende racefietser aan het oriënteren voor een een degelijke racefiets. Via de lokale FM kwam ik bij de Defy 1 team black terecht.
http://www.giant-bicycles.com/nl-nl/bik ... 497/35275/
Nu kan ik bijna geen info vinden over deze fiets. Is het een degelijke fiets of moet ik als starter toch naar iets anders kijken? Ik ziet hier bijv de TCR serie veel voorbij komen. Wat is het grote verschil tussen deze series?
Geplaatst: 10 mei 2009 02:30
door jaapieo
Leuk budgetfietsje...
Van zon budget moet ik nog even dromen al heeft staal zeker zijn charmes.
grt.
Geplaatst: 10 mei 2009 13:54
door idske
defy serie is meer voor de relaxtere zit. je zit dus wat hoger dan met de meer "race georienteerde" tcr serie.
Fiets is verders gewoon goed. Afmontage met 105 is voor instappen ook gewoon perfect!