Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Specialized

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 07 aug 2006 12:07

Komen ze dan:
Als eerste S-works Tricross 2007 frameset:

S-works Roubaix in de zwart grijze uitvoering (is hier en daar al gesignaleerd):

 
Tarmac pro:

 
 
 
 
 
 
 
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 07 aug 2006 16:13

de s-works tricross in carbon.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

atb-sjonnie
Forum-lid
Berichten: 352
Lid geworden op: 14 mei 2006 20:50

atb-sjonnie 07 aug 2006 18:58

Quoten: Origineel geplaatst door Rolandt op 26 April 2006


Quoten: Origineel geplaatst door specialized2 op 24 April 2006

heeft er iemand een specialized allez comp? en bevalt die goed, wat zijn de voor-/nadelen ervan

Ja ik heb een allez comp frame uit 2002, bevalt nog steeds erg goed.Zie ook pagina 2 van dit topic


De mijne bevalt ook goed(Zie Speci allez Pro)..na één rit, stijf, licht(er),stuurt prettiger dan mijn oude Cannondale.
Nadelen? geen idee kom ik vast nog wel achter, op dit moment nog niet achter gekomen, en het verschil met een S-works....daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Dit is de mijne en ben er super tevreden over tot nu toe
Wanneer wordt het Zomer....

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 07 aug 2006 20:12

Ja atb sjonnie, die vraag heb ik eerder ook al gesteld en daar is tot op heden nog geen antwoord op gekomen. Misschien nog een keertje...weet iemand (TS-biker? Sharkman?) wat het verschil is tussen een S-Works E5 frame en het frame waar o.a. atb-sjonnie en ook ik mee rijden, een 'gewone' Specialized Allez Pro/Elite/Whatever.....Op het eerste zicht een identiek frame, maar neem aan dat het S-Works label er niet zo maar opgeplakt wordt....
Die nieuwe Roubaix ziet er strak uit, mooie lijnen maar ook heel erg anders dan anders!
Maar die Tarmac pro.......kwijl kwijl kwijl. Dat frame zou ik toch graag eens zien met een Record groep, Stronlight Pulsion, en Campa Bora Ultra....wie o wie gaat er/wil er/kan er photoshoppen.... ..
Met een setje Lightweights Ventoux lijkt me ook wel aardig!!
 
 
You can never be too Specialized

sharkman
Forum-lid
Berichten: 2774
Lid geworden op: 03 apr 2005 23:24

sharkman 07 aug 2006 22:16

Weet ik wel, bij een S-works is de achterbrug fractioneel lichter dan bij de Allez Comp. Die van ATB sjonnie is een allez pro en die is maar een paar gram zwaarder dan de E5 (de vork in deze pro is niet de originele maar een niet meegelakte variant van de E5 (uitgewisseld aangezien ik er zelf op wilde gaan rijden).
De E5 s-works was lange tijd het topframe van specialized en werd ook door de profs bereden (was lange tijd verreweg het goedkoopste frame in het peloton en de renners waren er super tevreden mee, allleen Chipo reed op een custom met langere bovenbuis).

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 07 aug 2006 23:30

Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 07 Augustus 2006


De E5 s-works was lange tijd het topframe van specialized en werd ook door de profs bereden (was lange tijd verreweg het goedkoopste frame in het peloton en de renners waren er super tevreden mee, allleen Chipo reed op een custom met langere bovenbuis).


Ook ik ben supertevreden met mijn E5 frame....rijdt heerlijk en stuurt superstrak! bedankt voor je antwoord Sharkman!
You can never be too Specialized

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 08 aug 2006 11:28

De tarmac pro vind ik er ook erg mooi! ditr zijn de spec's (onder voorbehoud):
TARMAC PRO2007FRAME Specialized FACT 8r carbon, Az1 construction, compact race designREAR SHOCK N/AFORK Specialized FACT monocoque carbon fork; full carbon legs, crown and steerer HEADSET Specialized Mindset Plus Carbon, 1 1/8" integrated threadless, cartridge sealed bearings, carbon 20mm cone w/ one 10mm and two 5mm carbon spacersSTEM S-Works FACT carbon stem, 31.8mm handlebar clampHANDLEBARS S-Works SL FACT carbon aero handlebar, short-reach drop, 31.8mm clampTAPE Body Geometry Bar Phat, cork ribbon w/ 2.5mm gel paddingFRNT BRAKE Shimano UltegraREAR BRAKE Shimano UltegraBRAKE LEVERS Shimano Dura-Ace, 10-speed STI, flight deck compatibleFRNT DERAILLEUR Shimano Ultegra, 34.9mm clamp, bottom pullREAR DERAILLEUR Shimano Dura-Ace, short cageSHIFT LEVERS Shimano Dura-Ace, 10-speed STI, flight deck compatibleCASSETTE Shimano Ultegra, 12-27tCHAIN Shimano Dura-Ace, 10-speedCRANKSET FSA K-Force MegaExo, 2-piece carbon cranksetCHAINRINGS 53x39TBOTTOM BRACKET FSA MegaExo, integrated exterior cartridge bearings, alloyPEDALS Composite body test ride pedalsRIMS Mavic Kysrium EliteFRNT HUB Mavic Ksyrium Elite, 18 hole, Mavic QRREAR HUB Mavic Ksyrium Elite, 20 hole, Mavic QRSPOKES Stainless 14g aeroFRNT TYRE Specialized Mondo Pro, 700x23C, aramid bead, 120TPIREAR TYRE Specialized Mondo Pro, 700x23C, aramid bead, 120TPITUBES Specialized standard presta tubeSADDLE Body Geometry Toupé Team, superlight foam, carbon reinforced base, hollow Ti rails, microfiber coverSEAT POST Specialized Pro SL, FACT carbon w/ Zertz insert, 27.2mmSEAT BINDER Specialized CNC, alloyNOTES Carbon chain stay protector, derailleur hanger, clear coat, owners manual
Prijzen voor 2007 zullen scherp zijn. tarmac pro: 3500EUR
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

erice3
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 01 mar 2006 19:28

erice3 08 aug 2006 12:33

Prijs scherper? --> Dat moet ook wel aangezien de specs (o.a. combi Ultegra/DA).
Wel leuk dat zo'n frame nu toch beter de concurrentie aan kan gaan met de CR1 bijvoorbeeld. De Tarmac van vorig jaar was toch een beetje te prijzig.
Aan redactie fiets: gooi dit 2007 model in de test!!
You can never be too Specialized

roeieber
Forum-lid
Berichten: 916
Lid geworden op: 12 aug 2005 01:51

roeieber 08 aug 2006 15:36

Quoten: Origineel geplaatst door Paulito op 06 Augustus 2006

Als het goed is staat hier dus een foto van mijn toekomstige frame. Ga nu nadenken/besluiten over de verdere opbouw van het frame. Kan niet wachten tot ik er op kan gaan rijden. Heb al op een testfiets gereden en het was fantastisch.


Ja, mooi he!
En rijdt idd fantastisch.
I Am SpeCiAliZed

paulito
Forum-lid
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 mar 2006 11:16

paulito 09 aug 2006 01:07

Waarschijnlijk kies ik voor Easton Circuit, Ultegra triple 10 speed, BBB fiberwing, toupe zadel en keo pedalen. Wensen zijn op sommige punten anders maar het blijft een kwestie van bemiddeling tussen wens en budget. Iemand ervaring met de Eastons want ik twijfel nog tov Mavic Kysirium Elite 2.
race: S-Works Tarmac \'06
mtb : Specialized Epic comp \'04

refie
Forum-lid
Berichten: 572
Lid geworden op: 23 jan 2006 09:52

refie 09 aug 2006 10:50

De circuits zijn al veel besproken op dit forum. De ervaringen zijn veelal erg positief.
Canyon Endurace SLX DISC 8.0 Di2
Niner RLT 9 RDO
Grand Canyon SLX 9.0
SW Roubaix
SW Epic

atb-sjonnie
Forum-lid
Berichten: 352
Lid geworden op: 14 mei 2006 20:50

atb-sjonnie 10 aug 2006 15:09

Quoten: Origineel geplaatst door Paulito op 08 Augustus 2006

Waarschijnlijk kies ik voor Easton Circuit, Ultegra triple 10 speed, BBB fiberwing, toupe zadel en keo pedalen. Wensen zijn op sommige punten anders maar het blijft een kwestie van bemiddeling tussen wens en budget. Iemand ervaring met de Eastons want ik twijfel nog tov Mavic Kysirium Elite 2.


Ik rij er sinds een week op en heb er nu 3 keer op gefietst, ervaring is een stijf en mooie earo wiel dat ook technisch gezien goed strak gespaakt is, ook de prijs is goed...inmiddels zijn wel de stickers verwijderd vind ik er persoonlijk toch beter uit zien dan het rood.(zwarte stickers zijn besteld).
@Sharkman aan het uiterlijk kun je er inderdaad niets aan zien tov. de E5, ik ga binnenkort de fiets wegen en kijken of er nog kleine veranderingen gedaan kunnen worden, ik hoop tegen beter weten in onder de 8kg maa eigenlijk moet dat te doen zijn.
 erna zonder de stickers persoonlijk is het wat rustiger zo zonder dat rood erbij.
 ervoor met de stickers.
 
Wanneer wordt het Zomer....

Plaats reactie