Vittoria's zijn mooie banden, maar niet om op te trainen. Lekker droog weer mee koersen, prima. Learned the hard way: twee keer lek tijdens natte rit... Steentjes plakken in zachte rubber en boren zich een weg door soepele karkas....53x11 schreef:Op mijn luxe-paard (Cannondale Supersix):
- Vittoria Open Corsa om de carbon hoepels (25mm op brede velg). Hele fijne band, pikt wel veel steentjes op bij nat weer
- Schwalbe One om het klimsetje (25 mm op brede velg). Beste allroundband die ik tot nu toe heb gereden, soepel, grip, lijkt lekbestendig
Op mijn werkpaard (Colnago Dream)
- Vredestein Senso All Weather op het handgemaakte allround setje (25 mm op brede velg): Niet al te soepel, wel lekker lekbestendig lijkt het (en dat was de voornaamste reden om ze te kopen)
- Michelin Pro 4 om de Cosmic Carbons (23 mm): Mijn voormalig favo band, gepasseerd door de Schwalbe One (zie boven)
Op mijn fixed gear
- Michelin Dynamic Classic om Rigida DP18 velgen (28mm): Heel goedkoop, mooie classic look en niet stuk te krijgen, ondanks fixed-gear misbruik (skidden!), totaal niet soepel, maar dat boeit ook niet
Op mijn baanfiets: Conti Sonderklasse (tubes): heerlijke tube, veel grip, inmiddels aan vervanging toe. Tips anyone
Op mijn MTB: Schwalbe Rocket Ron: wereld van verschil met mijn vorige MTB bandjes (die waren vooral heel zwaar en lekbestendig en smal). Bij MTB's maken banden denk ik nog het meeste verschil (en ik heb er het minste verstand van...)
Verder ervaring met Continental GP (diverse versies): geen fan van, veels te stug, en de eerdere Michelin Pro versies (hoe lager het nummer, hoe eerder lek en hoe minder grip bij nat wegdek. Vanaf de Pro 3 zijn ze ook op deze vlakken OK)
Op welke banden rijden onze forum leden
- arnoudrace
- Forum-lid
Canyon ultimate CFSL '16 Rotor/DA 9001 mix, Reynolds Assault + Strike
Canyon Inflite CF
Canyon Inflite CF
- thestudent
- Forum-lid HC
Vittoria maakt ook banden waar je wel prima op kan trainen hoor. Rubino pro's voldoen behoorlijk goed. Dus dit is een beetje een apart argument.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
- de zwarten
- Forum-lid HC
tot in den treure:
verse nieuwe banden zijn niet optimaal om in de regen of intensief in droog weer te gebruiken. Koop ze, laat ze wat drogen, rij er af en toe mee. Na een paar maanden zijn ze optimaal. Daarvoor zijn ze ofwel plakkerig, ofwel glad, in slecht weer.
verse nieuwe banden zijn niet optimaal om in de regen of intensief in droog weer te gebruiken. Koop ze, laat ze wat drogen, rij er af en toe mee. Na een paar maanden zijn ze optimaal. Daarvoor zijn ze ofwel plakkerig, ofwel glad, in slecht weer.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
![Afbeelding](http://www.corniel.nl/zzz/fora/smiley_campabinieri.gif)
Dan nog: mijn vittoria's lagen al een behoorlijk tijdje in de schuur (en wie weet hoe lang daarvoor in een magazijn) toen mijn wielen waar ze voor bedacht waren eindelijk geleverd werden. Bij regen pikken ze gewoon veel steentjes op. Iig meer dan de andere banden waar ik mee rij.de zwarten schreef:tot in den treure:
Ze rijden wel geweldig, en af en toe mag je jezelf, ook in trainingen, best even verwennen!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- de zwarten
- Forum-lid HC
Het is allemaal eigen ervaring, maar door de jaren heen heb ik geleerd:
1. koop banden en laat ze nog wat liggen. Ideaal koop je ze in de uitverkoop lang genoeg voor je er nieuwe nodig hebt.
2. haal ze uit de verpakking en hang ze gewoon aan een haak. Op die manier worden ze al minder plakkerig dan vers in de verpakking -> op het wiel.
3. Leg ze op en rij een paar keer, liefst met droog weer. Schuw ruw wegdek niet.
Op die manier plakken ze (bij mij toch) haast nooit.
Wat wel plakt zijn superverse banden uit de winkel, direct opleggen, direct mee in de regen rijden.
En dat niet specifiek ivm Vittoria, met conti's heb ik dat bvb ook.
1. koop banden en laat ze nog wat liggen. Ideaal koop je ze in de uitverkoop lang genoeg voor je er nieuwe nodig hebt.
2. haal ze uit de verpakking en hang ze gewoon aan een haak. Op die manier worden ze al minder plakkerig dan vers in de verpakking -> op het wiel.
3. Leg ze op en rij een paar keer, liefst met droog weer. Schuw ruw wegdek niet.
Op die manier plakken ze (bij mij toch) haast nooit.
Wat wel plakt zijn superverse banden uit de winkel, direct opleggen, direct mee in de regen rijden.
En dat niet specifiek ivm Vittoria, met conti's heb ik dat bvb ook.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
![Afbeelding](http://www.corniel.nl/zzz/fora/smiley_campabinieri.gif)
Ik weet niet of dat uitvulcaniseren nog steeds van toepassing is.
Voor wat betreft nieuwe banden die wat glijden als gevolg van productie (mal) is het toch redelijk gebruikelijk om die af te nemen met azijn oid om zo te ontvetten vooraleer ze te begruiken.
Voor wat betreft nieuwe banden die wat glijden als gevolg van productie (mal) is het toch redelijk gebruikelijk om die af te nemen met azijn oid om zo te ontvetten vooraleer ze te begruiken.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
-
- Forum-lid
Fortezza Tri-comp red
-
- Forum-lid
Schwalbe One tubeless 28mm op notubes-grail-velgen.... 6OOOkm momenteel en hier en daar wat kapjes en putjes,ook een klein lekje maar de notubes melk doet zijn werk goed.ik rij er ook af en toe mee door bospaadjes en gravelstroken...druk 4,5 bar....banden rijden zo goed (comfort en snelheid) dat ik al een nieuwe set heb klaarliggen.
Banden liggen er op sinds begin maart en heb eind mei 60ml vloeistof bijgevuld.
Vorige band conti grand prix 4000s, goed maar spijtig genoeg niet tubeless,vandaar de One's
Banden liggen er op sinds begin maart en heb eind mei 60ml vloeistof bijgevuld.
Vorige band conti grand prix 4000s, goed maar spijtig genoeg niet tubeless,vandaar de One's
Ik rij nu op Vittoria Rubino draadbanden, maar ik ben van plan over te stappen naar tubes. Deze zijn wat licht en ik vind dit belangrijker dan het iets moeilijkere installeren bij een lekke band.
Als ik tubes neem worden het Vittoria Corsa SL'tjes. Wegen maar 245 gr. voor 22mm
Als ik tubes neem worden het Vittoria Corsa SL'tjes. Wegen maar 245 gr. voor 22mm