Welke banden?
Ik gebruik al zo'n 10 jaar de Vittoria Open Pavé draadbanden (je weet wel die groenen). Zeer over te spreken wel wat prijzig maar ook zeer robuust. Andere Vittoria's geprobeerd (Open Corsa) maar deze beschagdigde sneller.
Kortom Open Pavé is voor mij de band.
Kortom Open Pavé is voor mij de band.
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Rubino's lijken me idd prima als trainingsband, tijdens wedstrijden of op de Dagen Dat Het Telt kan je de Corsa's monteren, die lopen toch wel voelbaar beter. Sneller en beter bochtgedrag.
Na meestal vrij snelle bandjes bereden te hebben (Corsa CX, Veloflex Black, Pro2Race) kan ik zelf niet echt meer wennen aan "slomere" bandjes, trainen doe ik dan ook op Michelin Pro2Race, koersen op Michelin of Veloflex Black (+latex biba's). Een deel van mijn fietsplezier gaat toch een beetje verloren als de wegligging "sloom" aanvoelt, zo had ik een hekel aan GP3000's. Maar rationeel bekeken slijten de Corsa's en Black's toch wel te snel (bij mij) voor trainingsbandjes, de Pro2Races doen het veel beter wat dat betreft. En de Rubino's die ik ook een keer geprobeerd heb hielden het ook prima uit.
Na meestal vrij snelle bandjes bereden te hebben (Corsa CX, Veloflex Black, Pro2Race) kan ik zelf niet echt meer wennen aan "slomere" bandjes, trainen doe ik dan ook op Michelin Pro2Race, koersen op Michelin of Veloflex Black (+latex biba's). Een deel van mijn fietsplezier gaat toch een beetje verloren als de wegligging "sloom" aanvoelt, zo had ik een hekel aan GP3000's. Maar rationeel bekeken slijten de Corsa's en Black's toch wel te snel (bij mij) voor trainingsbandjes, de Pro2Races doen het veel beter wat dat betreft. En de Rubino's die ik ook een keer geprobeerd heb hielden het ook prima uit.
Wedstrijden volgen nog.
Nu is het even de Marmotte die telt voor mij.
Pro2race heb ik ook overwogen. Ze komen uit de bus als goede allrounders, maar ze zijn nog niet in zwart/zwart toch? Dat is voor mij een must. Het is misschien een detail, maar ja daar ben je wielrenner voor toch
Nu is het even de Marmotte die telt voor mij.
Pro2race heb ik ook overwogen. Ze komen uit de bus als goede allrounders, maar ze zijn nog niet in zwart/zwart toch? Dat is voor mij een must. Het is misschien een detail, maar ja daar ben je wielrenner voor toch
Vdraad kan ik de gp4000 aanraden:) bevallen mij zeer goed. heb ze op zowel trainings al wedstrijdwielwen zitten. in de winter slijt ik mijn kilometers op Rubino's. op 8bar best wel snel, maar vooral betrouwbaar qua grip en anti-lek.
Op mijn tubewielen gebruik ik al een tijdje de corsa CX:) goede prijs kwaliteit. Heb een paar keer de Evo versie gehad, maar vond het verschil niet noemenswaardig
Op mijn tubewielen gebruik ik al een tijdje de corsa CX:) goede prijs kwaliteit. Heb een paar keer de Evo versie gehad, maar vond het verschil niet noemenswaardig
Quintana Roo CD0.1 - Record - FSA SRM- Zipp 900/H3
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Planet-X Stealth - SuperRecord - Powertap
Dat leeglopen zal met je binnenbanden te maken hebben. Die zouden immers de lucht vast moeten houden.
Leeglopen zou ik geen probleem vinden. Na elke rit haal ik de meeste druk toch van de bandjes.
Ik heb trouwens mn banden (Rubino Pro's en Open Corsa Evo CX's) binnen. Ga ze dadelijk monteren om ze vanavond te proberen. Ik ben benieuwd.
Leeglopen zou ik geen probleem vinden. Na elke rit haal ik de meeste druk toch van de bandjes.
Ik heb trouwens mn banden (Rubino Pro's en Open Corsa Evo CX's) binnen. Ga ze dadelijk monteren om ze vanavond te proberen. Ik ben benieuwd.
Voor trainingen en toerfietsen voor mij alleen nog maar de "gewone" Conti GP.
Ik vind lekrijden WEL een item, zeker als je in de groep rijd en iedereen moet wachten op de lekrijder.
Laatst een fietsmaatje die 4x lek reed in 1 uur (open corsa), voor hem niet leuk meer en de rest maakt nu alleen nog maar grapjes en lekkebanden geluiden!
Ook in de regen en snelle afdalingen heb ik alleen maar goede ervaringen met de GP's (ik + fiets = 105 kg, op 8 bar), en over duurzaamheid maar niet te spreken, als je je wielen niet regelmatig blokkeert met remmen, dan lopen ze makkelijk 6000 km.
just MY 2 cent!
Ik vind lekrijden WEL een item, zeker als je in de groep rijd en iedereen moet wachten op de lekrijder.
Laatst een fietsmaatje die 4x lek reed in 1 uur (open corsa), voor hem niet leuk meer en de rest maakt nu alleen nog maar grapjes en lekkebanden geluiden!
Ook in de regen en snelle afdalingen heb ik alleen maar goede ervaringen met de GP's (ik + fiets = 105 kg, op 8 bar), en over duurzaamheid maar niet te spreken, als je je wielen niet regelmatig blokkeert met remmen, dan lopen ze makkelijk 6000 km.
just MY 2 cent!
Woutre schreef:Rijd sinds kort met Vittoria Rubino Pro's, maar vind deze snel leeglopen. Moet na 2 dagen al lucht bij. Heb dit nooit gehad met Michelin, Panaracer en Vredestein. Is dit raarrrrrr of toch wel nomaal.
Ik rijd zelf ook op deze bandjes maar ik ben zeer tevreden over de banden. Voorheen altijd op Michelin Pro gereden maar om de haverklap reed ik ze lek. Met de de Rubinos rijd ik al een jaar zonder problemen.
Ik weet niet hoeveel lucht jij erbij moet pompen maar ik houd ze op 7 bar en om de 2 dagen doe ik er 1 slag bij om ze op 7 bar te houden.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Reed jaren op Michellin Pro Race maar heb nu Schwalbe Ultremo's. Kan nog niet zeggen of ze echt beter zijn, kunnen er wel heel erg makkelijk omgelegd worden, bijna met d vinger in de neus. Ze kunnen (volgens Schwalbe zeld en de man op de fietsrai afgelopen voorjaar) tot 10 bar hebben, maar ik houd het altijd op 8,5 bar.
Fietsen is een mooie sport waar je meestal vrolijk van wordt.