Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

foto van je fiets

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 15 nov 2004 15:13

 
Zo had ik het inderdaad niet opgevat. Ik kan me begrijpen dat je dat dan arrogant noemt, of in ieder geval vooringenomen. Je hebt gelijk...
 

chouchou
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 okt 2004 01:19

chouchou 15 nov 2004 16:34

@ Ponsteen : Het is volgens mij ook een gegeven dat het makkelijker en verstandiger zelf een aantal kilos te verliezen en te investeren in goede training dan jezelf blind te staren op het gewicht van je fiets, maar dat was hier niet aan de orde. Wel in het topic Wat zal ik doen als newbie in fietsland ... o bij 1.65.
Ik vind het vooringenomenheid en arrogantie om deze reactie op de post van Timo te plaatsen op dit onderwerp. We hebben het hier over een klimtijdritfiets en volgens mij is het voor iedereen duidelijk dat als je een klimtijdritfiets nodig heb voor de beoefening van je sport deze schijnbaar, gegeven je niveau, ook maar zo licht mogelijk is en dan schelen die 250 gram bergop zeker !
Sjoerd
what you get is what you see

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 15 nov 2004 17:21

 
Ik heb al eerder gezegd dat gewicht voor wedstrijdrijders wel degelijk relevant is, voor recreanten maakt het echter minder uit. Het is altijd heel moeilijk in te schatten wie in dit forum op welke manier met de sport bezig is.
We moeten hier niet alles zo persoonlijk opvatten. We weten namelijk volstrekt niets van elkaar. Als je je stoort aan wat iemand zegt, is het bijna altijd een miscommunicatie-tje.
 

chouchou
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 05 okt 2004 01:19

chouchou 15 nov 2004 18:04

Quoten: Origineel geplaatst door ponsteen op 15 November 2004


We moeten hier niet alles zo persoonlijk opvatten. We weten namelijk volstrekt niets van elkaar. Als je je stoort aan wat iemand zegt, is het bijna altijd een miscommunicatie-tje.



Je hebt je gelijk ... Wellicht had ik het niet zo moeten opvatten ....
Sjoerd
what you get is what you see

timowr
Forum-lid
Berichten: 689
Lid geworden op: 11 sep 2004 17:54

timowr 15 nov 2004 20:11


Quoten: Origineel geplaatst door ChouChou op 15 November 2004

[...] volgens mij is het voor iedereen duidelijk dat als je een klimtijdritfiets nodig heb voor de beoefening van je sport deze schijnbaar, gegeven je niveau, ook maar zo licht mogelijk is en dan schelen die 250 gram bergop zeker !


Klopt, maar dat was wel zeven jaar geleden! Inmiddels ben ik idd. veel (30 kilo) te zwaar dus geen klimmer, niet in conditie en mijn techniek is inmiddels ook ver te zoeken. Maar ja, ik heb die fiets nog en op mijn roller doet hij het prima :-)

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6352
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 15 nov 2004 21:09

Quoten: Origineel geplaatst door TimoWr op 15 November 2004



Quoten: Origineel geplaatst door ChouChou op 15 November 2004

[...] volgens mij is het voor iedereen duidelijk dat als je een klimtijdritfiets nodig heb voor de beoefening van je sport deze schijnbaar, gegeven je niveau, ook maar zo licht mogelijk is en dan schelen die 250 gram bergop zeker !



Klopt, maar dat was wel zeven jaar geleden! Inmiddels ben ik idd. veel (30 kilo) te zwaar dus geen klimmer, niet in conditie en mijn techniek is inmiddels ook ver te zoeken. Maar ja, ik heb die fiets nog en op mijn roller doet hij het prima :-)


Eigen gewicht omlaag brengen zal zeker schelen , waare het niet dat het gewicht van de fiets ook zeker een duit in het zakje doet ( fiets heeft een keer aandacht besteed hieraan ) . Ik zelf heb 2 fietsen , een Alu Carrerra Roll afgemonteerd met campa ..weegt 10,5 Kg , en een Pinarello Opera ook campa afgemonteerd en die weegt ca 7,8 Kg ..binnenkort 7,5 Kg . Qua gewicht scheelt dit ongeveer 30 % fietsgewicht , en dat is toch zeker de moeite lijkt mij .
Moet zeggen dat ik zelf 68 Kg ben bij 1,78 Mtr , maar de Pina fietst wel een stuk lichter , en ook haal ik met minder problemen een hogere gemiddelde snelheid .
Ik weet niet of dit aan mij ligt , en er zal vast commentaar komen , maar dat houdt de discussie gaande ..
 
Greetz Rene
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 15 nov 2004 23:39

Quote: Origineel geplaatst door Rene op 15 November 2004
Quoten: Ik weet niet of dit aan mij ligt , en er zal vast commentaar komen , maar dat houdt de discussie gaande ..Greetz Rene


Misschien wel, maar eigenlijk is dat niet helemaal de bedoeling van dit topic. Zie de titel van het topic.

Er zijn onderhand al meerdere topics in dit forum "gehijacked", zoals dat heet in internettaal. Jammer dat de moderator al enige tijd in een winterslaap gesukkeld is.

mars_vos
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 nov 2004 22:40

mars_vos 17 nov 2004 11:35

jah me zusjes hebben die batman dingen ook een keer bij mac donalds gekregen
 
keep the bike alive

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 17 nov 2004 18:59

Quote: Origineel geplaatst door mars_vos op 17 November 2004
jah me zusjes hebben die batman dingen ook een keer bij mac donalds gekregen




Lol!

Ik neem aan dat dat een droge reactie was op mijn commentaar omtrent hijacken en off-topicness?

Gebruikersavatar
levensnevel
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:41

Gebruikersavatar levensnevel 17 nov 2004 22:10

waarom ook niet.
Back on topic

My daily runner voor woon werk verkeer



Giant Peleton 7400 - 59 cm / triple

ca. 38 km per dag / 190 km per week

Mijn reserve fiets cq. weekend racer to be



Aerts ChroMo - 62 cm / double

Ja ik weet het, bij de grote beurt worden de remgrepen op een meer praktische hoogte gemonteerd
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch,of juist daarom,wil ik het beleven ....
.

Gebruikersavatar
marconi
Forum-lid
Berichten: 2459
Lid geworden op: 10 mei 2004 14:00

Gebruikersavatar marconi 18 nov 2004 00:07

Ja ik weet het, bij de grote beurt worden de remgrepen op een meer praktische hoogte gemonteerd
En ik zou het stuur ook maar meer horizontaal zetten. Dan komen de remgrepen automatisch ook wat hoger te staan.
Autografo Fausto Coppi originale! @ Pavia, augustus 1955

Gebruikersavatar
levensnevel
Forum-lid
Berichten: 144
Lid geworden op: 07 okt 2004 23:41

Gebruikersavatar levensnevel 18 nov 2004 05:05

Marconi,

Aerts: met de huidige stuurpen (lengte stuurpen 10 cm - lengte bovenbuis 58 cm [ beiden hart-hart gemeten ])staat het stuur, op het eerste gevoel, net lekker (heb overigens tot op heden nog geen 5 km op m'n 'Aerts' gereden) Terwijl bij m'n Giant de lengtes resp. 11 cm & 56 cm zijn.
Het zal uiteindelijk dus wel op een kortere stuurpen voor m'n Aerts uitdraaien
Niets of niemand zegt dat het echt moet.
En toch,of juist daarom,wil ik het beleven ....
.

Plaats reactie