Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2012

Bianchista
Forum-lid

Bianchista 02 mei 2012 00:18

@ruudjeb In de PDF met het klassement van vorig jaar staat gewoon mijn tijd zonder afdaling van de Glandon. De tijd die je voor goud moet halen in de categorie tot tot en met 29 jaar is ook al 2 jaar 7:53.
Neemt niet weg dat de communicatie van SportCommunication hierover wel met de franse slag gaat...

ruudjeb
Forum-lid

ruudjeb 02 mei 2012 09:25

Hey dat klopt inderdaad, dat ze ook van het klassement dat op de site staat die tijd afgehaald hebben.
Waarschijnlijk kunnen ze op die dag zelf de tijd niet verwerken oid zodat ze dan de tijd nemen met de afdaling erin want die weten ze zeker.
Blijft inderdaad frans volk. sinds 2 jaar (2010) telt de afdaling ook niet meer mee.
Wil je echt chaos tijdens een cyclo moet je eens wat in italie gaan fietsen.

ijzerenbriek
Forum-lid

ijzerenbriek 02 mei 2012 18:41

bottecchia schreef:Ach, dat geneuzel om die tijd altijd. Gewoon lekker gaan rijden en dan zie je aan de finish wel wat er uiteindelijk op de klok staat.
+1
Ooit nog eens een tijd proberen neerzetten om dan achteraf te beseffen dat ik tijdens de afdaling van de Galibier en Lautaret niet eens de tijd genomen had om eens op te kijken naar La Meije. Achteraf spijt je dat dan wel want ik raak daar ook maar eens per jaar. Langs de andere kant begrijp ik het wel, je wil jezelf eens meten en kijken hoever je komt.

Niet meer aan mij besteed, ik geniet zalig de ganse dag en sla de belevenissen op om later als herinnering nog eens met plezier aan terug te denken. En daar heb ik geen tijd, diploma of wat dan ook voor nodig.
Maar dat is mijn ingesteldheid uiteraard en vind dan ook niets verkeerd aan iemand die wel een tijd wil neerzetten. Doe het alleen veilig voor jezelf en de anderen zou ik zeggen.
Ge moet zére rijen als ge moet zére rijen en nie zére rijen als ge niet zére moet rijen.

hans darmstronger
Forum-lid

hans darmstronger 02 mei 2012 20:21

De dsicussie over het gevaar van de Glandon is een blijvertje. Ik vind het eerste smalle stuk wel degelijk gevaarlijk. Niet perse als ik daar alleen naar benden ga, wél met het idee dat je daar met een paar duizend en drie rijen dik af moet. Maar het kan aan mij liggen...

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 02 mei 2012 23:10

3 rijen dik? Je rijdt daar toch gewoon achter elkaar.

Ik vind die afdaling niet erg gevaarlijk, de afdaling is voorspelbaar, je ziet de bochten aan komen. Ik ken veel afdalingen die veel gevaarlijker zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 mei 2012 08:38

Maar jij bent een eliterenner met duizenden kilometers daalervaring.

De gemiddelde Marmottedeelnemer heeft niet of nauwelijks daalervaring en dan is een afdaling als de Glandon nu niet echt de beste om mee te beginnen....

Ik heb altijd veel kritiek gehad op die neutralisatie maar kijk nu eens naar de feiten: geen doden of ernstige ongelukken meer sinds de neutralisatie is ingevoerd. Op basis daarvan kun je alleen maar concluderen dat het gewerkt heeft. Blijft de vraag of er sprake is van een causaal verband, maar toch.

pinarello
Forum-lid

pinarello 03 mei 2012 08:52

amclassic-fan schreef:3 rijen dik? Je rijdt daar toch gewoon achter elkaar.

Ik vind die afdaling niet erg gevaarlijk, de afdaling is voorspelbaar, je ziet de bochten aan komen. Ik ken veel afdalingen die veel gevaarlijker zijn.
Mee eens en geen eliterenner :D

De afdaling wordt gevaarlijk gemaakt door die wannebee wielrenners die denken door met hun leven te spelen een paar seconden te winden in een totaal nietszeggend klassement ;)

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 mei 2012 08:58

.... Maar ook door firsttimers die er geen fluit van kunnen.

pinarello
Forum-lid

pinarello 03 mei 2012 10:11

havana schreef:.... Maar ook door firsttimers die er geen fluit van kunnen.
Firsttimers met wielrennersambities zullen we dan maar zeggen ;)

Vraag me zowiezo af wat iemand bezielt om zonder ervaring gelijk aan de Marmotte te beginnen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 mei 2012 10:12

Als je naar de wereldgeschiedenis kijkt kun je niet anders concluderen dan dat de mens vaak domme dingen doet.

eelcoz

eelcoz 03 mei 2012 10:42

ruudjeb schreef: Wil je echt chaos tijdens een cyclo moet je eens wat in italie gaan fietsen.
Is dat zo? In Italie zijn de wegen toch vaak afgesloten voor overig verkeer tijdens een cyclo i.t.t. de Marmotte? Of doel je meer op het gedrag van de deelnemers?

pinarello
Forum-lid

pinarello 03 mei 2012 10:43

havana schreef:Als je naar de wereldgeschiedenis kijkt kun je niet anders concluderen dan dat de mens vaak domme dingen doet.
;)

Plaats reactie