Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 25 feb 2013 09:48

girlinred schreef:
havana schreef:Ik was juist blij dat we van dat zielige veldrijden verlost waren...

Regel een cx en ga een keer met me mee, liefst in de sneeuw en met de nodige afdalingen. Besef dan dat Nijs nog een keer zo hard gaat en dan hoor ik graag of je het nog steeds zielig vindt.
Of beter, ga zelf een keer met een cx rijden en daarna bij een parcours als bvb Namen kijken...
Het gaat er niet om of het zwaar is of niet het. Heb zelf jaren lang met een antieke Springfieldcrosser veldrijden als winterstop sport gedaan dus ik weet wat het is.
Maar het is de nationale carnavalsoptocht van België, oh sorry Vlaanderen :) Internationaal gezien is veldrijden is net zoiets als korfballen.
Ik vind, net als Havana, er geen hout aan om naar te kijken. Glorieuze winnaars als Nys en Albert en op de weg rijden ze geen deuk.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39685
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 feb 2013 09:56

Dit zegt alles: de Bpost Bank Trofee over de volgende wedstrijden: GP Mario De Clerq - Ronse, Azencross - Loenhout, Koppenbergcross - Oudenaarde, GP Sven Nys - Baal, GP van Hasselt, Krawatencross - Lille, GP Rouwmoer - Essen en de Sluitingsprijs - Oostmalle.

Uitslag eindklassement:
1 (1) Niels Albert BKCP - Powerplus Cycling Team 7:49:53
2 (3) Klaas Vantornout Sunweb - Napoleon Games Cycling Team + 07'53''
3 (2) Kevin Pauwels Sunweb - Napoleon Games Cycling Team + 10'42''
4 (4) Rob Peeters Telenet Fidea Cycling Team + 10'54''
5 (6) Bart Wellens Telenet Fidea Cycling Team + 12'48''
6 (5) Sven Nys Crelan-Euphony Cycling Team + 12'56''
7 (7) Thijs Van Amerongen AA Drink/ Leontien.nl Pro + 14'37''
8 (8) Bart Aernouts AA Drink/ Leontien.nl Pro + 16'43''
9 (9) Jan Denuwelaere Style & Concept Cycling Team + 20'42''
10 (10) Philipp Walsleben BKCP - Powerplus Cycling Team + 20'50'

6 belgen bovenaan en dan nog 2 niet-belgen op 7 en 10.
Om het zielig te noemen gaat mij ook wel wat te ver, maar zwaar overgewaardeerd is het zeker.
Less is bore

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 25 feb 2013 09:59

daniel1975 schreef:Dit zegt alles: de Bpost Bank Trofee over de volgende wedstrijden: GP Mario De Clerq - Ronse, Azencross - Loenhout, Koppenbergcross - Oudenaarde, GP Sven Nys - Baal, GP van Hasselt, Krawatencross - Lille, GP Rouwmoer - Essen en de Sluitingsprijs - Oostmalle.

Uitslag eindklassement:
1 (1) Niels Albert BKCP - Powerplus Cycling Team 7:49:53
2 (3) Klaas Vantornout Sunweb - Napoleon Games Cycling Team + 07'53''
3 (2) Kevin Pauwels Sunweb - Napoleon Games Cycling Team + 10'42''
4 (4) Rob Peeters Telenet Fidea Cycling Team + 10'54''
5 (6) Bart Wellens Telenet Fidea Cycling Team + 12'48''
6 (5) Sven Nys Crelan-Euphony Cycling Team + 12'56''
7 (7) Thijs Van Amerongen AA Drink/ Leontien.nl Pro + 14'37''
8 (8) Bart Aernouts AA Drink/ Leontien.nl Pro + 16'43''
9 (9) Jan Denuwelaere Style & Concept Cycling Team + 20'42''
10 (10) Philipp Walsleben BKCP - Powerplus Cycling Team + 20'50'

6 belgen bovenaan en dan nog 2 niet-belgen op 7 en 10.
Om het zielig te noemen gaat mij ook wel wat te ver, maar zwaar overgewaardeerd is het zeker.
Plus het feit dat de grote meerderheid van de crossen in Belgie plaatsvindt. Ik vind het af en toe wel leuk om er op zondagmiddag een uurtje naar te kijken, maar het mag inderdaad allemaal wel wat internationaler, spannender en vernieuwender.

NoChain
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 04 sep 2011 20:18

NoChain 25 feb 2013 10:31

Het was gisteren toch ook veldlopen, kijk daar dan naartoe? Negers van over heel Afrika door de modder zien lopen met hier en daar een verloren gelopen blanke, internationale sport!

elefantino
Forum-lid
Berichten: 1473
Lid geworden op: 25 sep 2012 20:58

elefantino 25 feb 2013 11:27

Dat je dit soort onzin op durft te schrijven:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11351/Ja ... gaan.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39685
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 feb 2013 11:31

Die man spoort niet idd.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16761
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 feb 2013 12:04

Zo iemand zou je toch het liefst een gescheurde nier en milt en 3 gebroken ribben trappen, en dan kijken of hij dat ook "vrolijke heroïek" vindt.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
girlinred
Forum-lid
Berichten: 1173
Lid geworden op: 24 jan 2007 22:30

Gebruikersavatar girlinred 25 feb 2013 12:05

mrcoffee schreef:
girlinred schreef:
havana schreef:Ik was juist blij dat we van dat zielige veldrijden verlost waren...

Regel een cx en ga een keer met me mee, liefst in de sneeuw en met de nodige afdalingen. Besef dan dat Nijs nog een keer zo hard gaat en dan hoor ik graag of je het nog steeds zielig vindt.
Of beter, ga zelf een keer met een cx rijden en daarna bij een parcours als bvb Namen kijken...
Het gaat er niet om of het zwaar is of niet het. Heb zelf jaren lang met een antieke Springfieldcrosser veldrijden als winterstop sport gedaan dus ik weet wat het is.
Maar het is de nationale carnavalsoptocht van België, oh sorry Vlaanderen :) Internationaal gezien is veldrijden is net zoiets als korfballen.
Ik vind, net als Havana, er geen hout aan om naar te kijken. Glorieuze winnaars als Nys en Albert en op de weg rijden ze geen deuk.
Gaat niet om zwaar, wat die gasten met een fiets kunnen en durven... Omgekeerd zal gelden als je wegwielrenners laat crossen, rijden ze ook geen deuk in een pakje boter. Zijn twee verschillende inspanningen.

Echt internationaal is het niet, maar wat dat betreft ging het dit jaar toch de goede kant op met oa twee overwinningen voor Bina en een Van der Haar die voorin mee kan doen. Als je je niet blind staart op het feit dat het voornamelijk belgen zijn, maar op de onderlinge strijd en wat voor technische hoogstandjes ze laten zien, dan is het toch echt wel een hele boeiende sport.

Dat mensen het niet interessant vinden om naar te kijken a la, maar om het dan zielig te noemen? Ik vind lange baan schaatsen dan weer geen bal aan, mensen die rondjes op een ijsbaan rijden en degene die dat het snelst doet, wint. Waarom je daar een hele middag naar zou willen kijken? Maar goed, zie hoeveel een collegaatje van me ervoor traint, dus respect heb ik wel. Zal het dan ook geen zielige sport noemen, want dat vind ik het niet, vind het alleen saai.

En crossers die de hele winter afzien, er minstens zoveel voor doen als de wegrenners, maar er minder voor betaald krijgen , verdienen iets meer respect...
~live fast, die young ~

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 25 feb 2013 12:36

girlinred schreef:Als je je niet blind staart op het feit dat het voornamelijk belgen zijn, maar op de onderlinge strijd en wat voor technische hoogstandjes ze laten zien, dan is het toch echt wel een hele boeiende sport.

Dat mensen het niet interessant vinden om naar te kijken a la, maar om het dan zielig te noemen?
+1

Ordinair trolgedrag.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 25 feb 2013 13:22

Niet zieliger dan American football, uiteindelijk... ;)
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 25 feb 2013 13:44

girlinred schreef: Gaat niet om zwaar, wat die gasten met een fiets kunnen en durven... Omgekeerd zal gelden als je wegwielrenners laat crossen, rijden ze ook geen deuk in een pakje boter. Zijn twee verschillende inspanningen.

Echt internationaal is het niet, maar wat dat betreft ging het dit jaar toch de goede kant op met oa twee overwinningen voor Bina en een Van der Haar die voorin mee kan doen. Als je je niet blind staart op het feit dat het voornamelijk belgen zijn, maar op de onderlinge strijd en wat voor technische hoogstandjes ze laten zien, dan is het toch echt wel een hele boeiende sport.

Dat mensen het niet interessant vinden om naar te kijken a la, maar om het dan zielig te noemen? Ik vind lange baan schaatsen dan weer geen bal aan, mensen die rondjes op een ijsbaan rijden en degene die dat het snelst doet, wint. Waarom je daar een hele middag naar zou willen kijken? Maar goed, zie hoeveel een collegaatje van me ervoor traint, dus respect heb ik wel. Zal het dan ook geen zielige sport noemen, want dat vind ik het niet, vind het alleen saai.

En crossers die de hele winter afzien, er minstens zoveel voor doen als de wegrenners, maar er minder voor betaald krijgen , verdienen iets meer respect...
Ben met je eens dat de qualificering "zielig" van Havanna over de top is. Het is de nationale sport van onze zuiderburen die helemaal idolaat mogen worden van de fantastische internationale prestaties van Nys en Albert. Maar wat mij betreft mag dat carnavalsfestijn lekker in België blijven. Gelukkig leven we in een vrij land dus jij mag er gerust lekker van genieten en het nog zeggen ook ;)
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 25 feb 2013 15:52, 2 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

mtbfool
Forum-lid
Berichten: 393
Lid geworden op: 23 mei 2007 20:14
Locatie: Helmond

mtbfool 25 feb 2013 14:27

elefantino schreef:Dat je dit soort onzin op durft te schrijven:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/11351/Ja ... gaan.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

Wat een ..... die vent.
Die mag bij mij een dagje in het wiel komen zitten dan laat ik hem wel zien wat er gebeurt met dat weer op een racefiets en elke keer als ie op de grond flikkert zeg ik gewoon "jij bent toch een jongetje" :lol:

Grtz; Mtbfool
250 KM vaste mtb route rond Helmond.
jvandijk1962@gmail.com
http://www.offroadbikers.eu

Plaats reactie