Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Carbon clinchers uit China vragen

-jop-
Forum-lid

-jop- 03 nov 2013 08:54

Ziet er goed uit omer!
Waarom heb jij gekozen voor de 23? Op de site van far staan verschillende 50mm wielen.
En welke hub heb jij gekozen?

omer
Forum-lid

Gebruikersavatar omer 03 nov 2013 11:09

Dank u.Zij hadden mij de 23 aangeraden.heb de edhub ceramic genomen

-jop-
Forum-lid

-jop- 03 nov 2013 13:12

Ik zit naar de zelfde wielen te kijken. Ik heb nu shimano 10 speed, maar volgens mij past dit ook op 11speed met washer.

RacingRalph
Forum-lid

RacingRalph 06 nov 2013 21:20

Ik zie tegenwoordig veel setjes hoge carbon clinchers binnenkomen in nl zonder stickers en/of reclame op de velg. Ziet de douane dit wel als je bijvoorbeeld yoeleo op je wielset hebt staan? Krijg je dan geen extra heffing oid van de belastingdienst ipv cleane velgsets? En wat moet je gemiddeld bijbetalen bij invoer? Welke waardes worden op de doos vermeld en heb je daar contact over gehad met de verkoper?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 nov 2013 08:44

Waarom zou je een extra heffing krijgen als er een sticker op de wielen zit? Als het een merknaam is die er niet op hoort loop je het (kleine) risico dat de wielen vernietigd worden en je eventueel ook nog een boete mag betalen. Invoertarief is iets van 14.5%, daar gaat dan de BTW nog overheen. De verzendkosten worden ook meegenomen in de berekening. Als de waarde onder de €150 ligt hoef je enkel BTW te betalen.

Zo ingewikkeld is het allemaal niet: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ken_ik_dat
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pfff
Forum-lid

pfff 07 nov 2013 11:29

Ik weet niet hoe je daarbij komt AMCF, voor import vanuit China geld gewoon een antidump heffing voor wielen, frames en een heleboel andere artikelen. je moet namelijk naar de goederencode kijken en niet naar een algemene bepaling.
http://gebruikstarief.douane.nl/8714999019
bovenstaande link is de link voor wielen als onderdeel van fietsen, anti dump heffing 48,5% over de factuur waarde. De standaard invoer tarieven voor niet anti-dump is 4,7% en niet 14,5%. BTW heffing vind plaats als de berekening over de grondslag uitkomt op 25 euro of hoger. Als je met opzet een ander artikel op je documenten laat zetten kun je zelf voor fraude worden aangeklaagt. In de US gaat het momenteel zover dat artikel aangifte heel strikt genomen wordt op straffe van inbeslagname en hele hoge boetes. Een gift uit de US krijgen is dus ook bijna niet meer mogelijk. Belgie is al wat strikter geworden met controleren en voor NL zal dat niet lang meer duren. Imprteren via een ander europees land maakt geen enkel verschil, dit zijn namelijk Europese bepalingen en geen nationale.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 nov 2013 11:57

Voor een complete fiets is het 14%, behalve uit China waar je 48.5% mag betalen. Voor die onderdelen is het mij niet duidelijk dat daar officieel overal anti-dump voor van toepassing is.

Voor een racefiets lijkt het me overigens nog wel een beetje discutabel of dat nu een vervoersmiddel is. Andere sport artikelen worden veel minder belast bij invoer.
Afbeelding

RacingRalph
Forum-lid

RacingRalph 07 nov 2013 12:50

amclassic-fan schreef:Waarom zou je een extra heffing krijgen als er een sticker op de wielen zit? Als het een merknaam is die er niet op hoort loop je het (kleine) risico dat de wielen vernietigd worden en je eventueel ook nog een boete mag betalen. Invoertarief is iets van 14.5%, daar gaat dan de BTW nog overheen. De verzendkosten worden ook meegenomen in de berekening. Als de waarde onder de €150 ligt hoef je enkel BTW te betalen.

Zo ingewikkeld is het allemaal niet: http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... ken_ik_dat
Ik zie de discussie al tegemoet waarbij de douanier vindt dat "Yoeleo of Yishun" een merknaam is waarvoor je betalen moet. Natuurlijk een andere naam erop plakken die gereproduceerd is is een ander verhaal. Maar vanwaar denk je dat ookal als je laatstgenoemde doet het risico in nederland "klein" te noemen is?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 nov 2013 14:32

Als ik zie hoeveel nagemaakt spul te koop aangeboden wordt, dan is er maar 1 conclusie mogelijk en dat is dat de douane er niet streng op controleert.
Afbeelding

gene
Forum-lid

gene 08 nov 2013 10:54

omer schreef:Dank u.Zij hadden mij de 23 aangeraden.heb de edhub ceramic genomen
Ik zie dat je 50 mm hoge velgen hebt maar waar slaat die 23 op? Is dat de velgbreedte?

omer
Forum-lid

Gebruikersavatar omer 08 nov 2013 11:45

Ja

zlyrinx
Forum-lid

zlyrinx 08 nov 2013 13:21

Heb geen verstand van de regels bij de belastingdienst, maar ik heb een week geleden mijn Farsports wielen ontvangen. Ik heb nul extra kosten gehad. Maandag werd het pakket verzonden vanuit China, vrijdag had ik het in huis. De wielen zijn verstuurd via Londen. Op de pakbon van de doos stond dat het een setje promotie/display wielen waren, met een waarde van 20 dollar. De ervaring van Farsports was dat deze methode vrijwel nooit problemen of extra kosten met zich meebrengt, wat in mijn geval dus bleek te kloppen.

Plaats reactie