Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2013

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 15 mei 2013 09:28

daniel1975 schreef:Wat RG betreft: met Nibali, Evans, Uran en Wiggo voor je hoef je je in principe niet te schamen voor je 5e stek.
Alleen ging het de 1e week zo lekker, dat leek iets meer te beloven.
Als hij de 5e plek vast kan houden mag Blanco niet mopperen volgens mij.
Ja, want dan vergeten we bijna hoe het Hesjedal verging......

Trouwens:
Uran: “Henao en ik zijn geen Froomes. Wij zijn bereid te werken voor onze kopman.”
Lekkere sfeer daar bij Sky.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16761
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mei 2013 09:40

mrcoffee schreef:
ponsteen schreef:In de marges van de koers krijgt SRAM het weer zwaar te verduren. Duidelijk in beeld was te zien hoe de voorderailleur van Nibali's Cannondale niet wilde schakelen. Deels de schuld van het team, die vermoedelijk een combi hebben gemonteerd met een te groot verschil (ze willen nog wel eens 34-52 monteren, wat eigenlijk niet kan...). Nibali zei in ieder geval dat het aan het compact cranckstel lag. En dat na de sneer van Cavendish eerder in de Giro. Ik geloof dat Andy Schleck ook nog wel een gevoel heeft bij SRAM en voorderailleurs...
Ja inderdaad! Het was gisteren wat laat, maar ik vroeg mij nog af met welk materiaal Cannondale rijdt met het zo vaak misschakelen. Maar inderdaad SRAM, Dat was nou niet bepaald reclame.
Al heeft Wiggins ook aardig lopen zeueren op Shimano en ik kan mij uit de Tour van 2011/12? ook nog wel een Evans momentje herrineren met zijn haperende Di2

Ik hoorde José de cauwer iets mompelen over 36x28 voor Wiggins en 39x29 voor ...?
Laten we het fantastisch schakelen van de Campa groep van Jackson Rodriguez niet over het hoofd zien...
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39685
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mei 2013 09:44

Elk merk heeft wel eens wat. 9/10 keer is het ongelukkige combi van verkeerd schakelen icm een niet 100% perfecte montage door mechanieker.
Less is bore

jackiejunior
Forum-lid
Berichten: 224
Lid geworden op: 08 okt 2007 22:19

jackiejunior 15 mei 2013 09:44

Nibali=Astana, en dus Campa niet Sram.
CyclistForum Luxembourg

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 15 mei 2013 09:49

Tja, wel lullig dat de (n.b. Italiaanse) regie dan uitgerekend dié haperende groep uitgebreid close-up in beeld bracht! :|

Overigens heeft Wiggins, na het weggooien van zijn TT-Pina, het blijkbaar moeten goedmaken met de sponsor, door een promo-bezoekje aan hun fabriek in Treviso.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 15 mei 2013 09:57

jackiejunior schreef:Nibali=Astana, en dus Campa niet Sram.
Ja, je hebt helemaal gelijk! Bovendien was het een gecalculeerd risico:
Nibali schreef:"I had a very low gear for the climb, I was using a 36 x52 chainset, that's a big change for the front mech to make. So my chain came off, but I put it on with my finger on the first climb. It wasn't a problem. When you take equipment choices, you have to take risks."
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

sjoerdth
Forum-lid
Berichten: 1673
Lid geworden op: 21 feb 2010 15:05

sjoerdth 15 mei 2013 10:23

Het was volgens mij wel al de derde keer deze Giro dat ik Nibali zag klooien met zijn versnellingsapparaat.

Jammer van de NL-ers, was leuk geweest als Gesink toch nog dat stapje hoger had kunnen maken, met 26 is dat nog altijd mogelijk, maar ik zie het niet zo snel meer gebeuren. Van Kelderman wist je dat dit zou kunnen gebeuren op zijn leeftijd zonder ervaring in een tour van 3 weken. Hopelijk gaan we nog wat pogingen tot ritwinst zien.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6585
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 mei 2013 10:35

daniel1975 schreef:Elk merk heeft wel eens wat. 9/10 keer is het ongelukkige combi van verkeerd schakelen icm een niet 100% perfecte montage door mechanieker.
Ik heb zelf nooit problemen maar ik kan een uur de tijd nemen om de boel goed af te stellen maar de gemiddelde mechanieker van een ploeg moet na een etappe een paar fietsjes meer doen.
Vaak moet er ook nog verplaatst worden wat de beschikbare tijd niet ten goed komt.

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 15 mei 2013 11:18

jackiejunior schreef:Nibali=Astana, en dus Campa niet Sram.
Verrek; Ik blijf Nibali maar koppelen aan het verkeerde (groene) team.

Blijft een feit dat je er als renner rekening mee moet houden dat het schakelen met een compact voorderailleur met 16 tanden verschil niet altijd in een keer gaat. Geldt denk ik voor alle merken.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6585
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 mei 2013 13:23

Het weer gaat denk ik een belangrijke rol spelen. Komende dagen gaan Bottechia (Ingmar) en ik een paar keer live kijken maar ik zie dat een winterjack en sneeuwkettingen tot de basisuitrusting van een supporter behoren.

Zelf bovenop een pas en dan beelden zoals van Johan vd Velde lijkt me wel wat :-)

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 15 mei 2013 13:35

Gastheerg schreef:Het weer gaat denk ik een belangrijke rol spelen. Komende dagen gaan Bottechia (Ingmar) en ik een paar keer live kijken maar ik zie dat een winterjack en sneeuwkettingen tot de basisuitrusting van een supporter behoren.

Zelf bovenop een pas en dan beelden zoals van Johan vd Velde lijkt me wel wat :-)
Ik vrees dat zoiets niet meer gaat gebeuren. Dan verleggen ze op voorhand al het parcours.
De etappes van het komende weekend zien er al leuk uit :)
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Karl66
Forum-lid
Berichten: 2362
Lid geworden op: 23 apr 2012 00:19
Locatie: Emmen

Karl66 15 mei 2013 14:47

Gastheerg schreef:Het weer gaat denk ik een belangrijke rol spelen. Komende dagen gaan Bottechia (Ingmar) en ik een paar keer live kijken maar ik zie dat een winterjack en sneeuwkettingen tot de basisuitrusting van een supporter behoren.

Zelf bovenop een pas en dan beelden zoals van Johan vd Velde lijkt me wel wat :-)
En dit kan natuurlijk nog een ontzettende invloed op de eindschikking hebben. En niet alleen vanwege Wiggins zijn daalangst, maar vanwege valpartijen, renners die de kou niet goed aankunnen etc.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Plaats reactie