Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het veldrijden 2012/2013

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 30 jan 2013 13:22

elefantino schreef:Wat heeft 2002 hiermee te maken? Toen was Boom 17 jaar oud. :roll:

Lars Boom heeft in 2007 de overstap gemaakt naar de elite en werd vervolgens direct 2x achter elkaar wereldkampioen, en won een aantal crossen in z'n eerste jaren. Vanaf 2010/2011 is hij zich op de weg gaan richten. Dus in de periode dat hij zich volledige op het crossen richtte, heeft hij het niet zo onaardig gedaan volgens mij.
Psst, hij is maar 1 maal wereldkampioen geworden bij de Elite.(2007, het jaar ervoor was hij wereldkampioen bij de Beloften) ;)
Z'n tweede had in Hoogerheide voor eigen publiek moeten worden maar het werd helaas een blamage.
Naar later bleek was hij op dat moment net ziek geworden en kon daarom geen weerstand bieden aan een ontketende Niels Albert

elefantino
Forum-lid

elefantino 30 jan 2013 13:45

theov schreef:
elefantino schreef:Wat heeft 2002 hiermee te maken? Toen was Boom 17 jaar oud. :roll:

Lars Boom heeft in 2007 de overstap gemaakt naar de elite en werd vervolgens direct 2x achter elkaar wereldkampioen, en won een aantal crossen in z'n eerste jaren. Vanaf 2010/2011 is hij zich op de weg gaan richten. Dus in de periode dat hij zich volledige op het crossen richtte, heeft hij het niet zo onaardig gedaan volgens mij.
Psst, hij is maar 1 maal wereldkampioen geworden bij de Elite.(2007, het jaar ervoor was hij wereldkampioen bij de Beloften) ;)
Z'n tweede had in Hoogerheide voor eigen publiek moeten worden maar het werd helaas een blamage.
Naar later bleek was hij op dat moment net ziek geworden en kon daarom geen weerstand bieden aan een ontketende Niels Albert
Je hebt helemaal gelijk, mijn fout. Mijn punt was vooral dat je niet zo simpel kunt stellen dat Nys ook in een veld met een Boom en Stybar die zich volledig op de cross richten, zo zou hebben overheerst. In de korte periode waarin Boom zich namelijk volledig op het veldrijden richtte (en niet junior of belofte was, want dat is geen eerlijke vergelijking met een veel oudere Nys) deed hij niet of nauwelijks onder voor Nys.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 30 jan 2013 14:55

elefantino schreef:Je hebt helemaal gelijk, mijn fout. Mijn punt was vooral dat je niet zo simpel kunt stellen dat Nys ook in een veld met een Boom en Stybar die zich volledig op de cross richten, zo zou hebben overheerst. In de korte periode waarin Boom zich namelijk volledig op het veldrijden richtte (en niet junior of belofte was, want dat is geen eerlijke vergelijking met een veel oudere Nys) deed hij niet of nauwelijks onder voor Nys.
Dat denk ik dus ook, als Stybar en Boom vol voor het veldrijden waren gegaan en gebleven had je het nu over de "Grote 5" gehad ipv de "Grote 3".
Wel denk ik dat Nys dan nog steeds als de renner met de meeste overwinningen per seizoen eruit zal komen.
Alleen minder als nu.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 30 jan 2013 15:49

Nijs heeft een aantal jaren geleden eens voorgesteld om wedstrijden binnen de cyclocross te laten meetellen in de UCI-ranking. Op die manier zouden crossers interessanter zijn om in een ploeg op te nemen, en zou het voor wegrenners ook renderen om in de winter in het veld mee te gaan doen.

Best een goed idee vind ik.

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 30 jan 2013 19:29

robbebopper schreef:Nijs heeft een aantal jaren geleden eens voorgesteld om wedstrijden binnen de cyclocross te laten meetellen in de UCI-ranking. Op die manier zouden crossers interessanter zijn om in een ploeg op te nemen, en zou het voor wegrenners ook renderen om in de winter in het veld mee te gaan doen.

Best een goed idee vind ik.
Ben ik ook voor.

simen
Forum-lid

simen 30 jan 2013 21:32

Tijd om te gaan voorspellen?
Een zekere M. Vos bij de dames en,
Lars van der Haar wint de regenboogtrui bij de heren.
Want de Belgische ploeg lukt het niet om een eenheid te worden.
Het wordt een herhaling van St Michielsgestel.
Echter deze keer zonder tranen.
De tweede?
Ach,wat doet dat er nog toe.
Vooruit een Amerikaanse suprise.
Zij is ook tegen

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 30 jan 2013 21:39

Marianne Vos lijkt inderdaad wel een veilige "gok".

Bij de heren is het minder zeker. Lars van der Haar zal, als hij niet te onstuimig is, zeker meedoen bij de top vijf. Maar, ik denk dat Kevin Pauwels wereldkampioen gaat worden. Eerlijk gezegd ook wel iemand die ik het gun. Sympathieke, bescheiden en verlegen jongen, die de regenboogtrui van mij wel een jaar mag dragen.

Lars van der Haar gaat zich alleen op de cross richten, en zal, indien hij gezond blijft, echt nog wel kansen krijgen om wereldkampioen te worden (behalve als Mathieu van der Poel ook voor het veld kiest).

elefantino
Forum-lid

elefantino 30 jan 2013 22:06

robbebopper schreef:Marianne Vos lijkt inderdaad wel een veilige "gok".

Bij de heren is het minder zeker. Lars van der Haar zal, als hij niet te onstuimig is, zeker meedoen bij de top vijf. Maar, ik denk dat Kevin Pauwels wereldkampioen gaat worden. Eerlijk gezegd ook wel iemand die ik het gun. Sympathieke, bescheiden en verlegen jongen, die de regenboogtrui van mij wel een jaar mag dragen.

Lars van der Haar gaat zich alleen op de cross richten, en zal, indien hij gezond blijft, echt nog wel kansen krijgen om wereldkampioen te worden (behalve als Mathieu van der Poel ook voor het veld kiest).
Het parcours geeft Pauwels inderdaad wel goede kansen. Ik ben benieuwd, Pauwels zou het wel verdienen om een keer wereldkampioen bij de elite te worden.

patmaessen
Forum-lid

patmaessen 31 jan 2013 08:13

Is het aanstaande wk ook nog op tv te volgen?

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 31 jan 2013 08:29

Bij de Belg wel.
Bij de NOS alleen de vrouwen. :(
http://www.cyclo-cross.info/cyclocross/ ... frankrijk/" onclick="window.open(this.href);return false;

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 31 jan 2013 08:48

theov schreef:Bij de Belg wel.
Bij de NOS alleen de vrouwen. :(
http://www.cyclo-cross.info/cyclocross/ ... frankrijk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Allez, bij de volgende olympische spelen worden er op de NOS wschlk nog enkel de disciplines uitgezonden waar een Nederlandse winnaar wordt verwacht?
Hoewel, VDHaar is er toch ook bij de mannen. Beetje rare kronkel vind ik.
Een beetje buiten het onderwerp: de aantrekkelijkheid van de programma's in het algemeen op de Nederlandse zenders is zo bedroevend geworden dat er in Belgie zelfs geen zieke kat meer naar kijkt. Waar is de tijd dat honderdduizenden vlamingen afstemden op de Nederlandse zenders met programma's als 7-sprong, de Sonja Barendshow, de shows met Willem Ruys - Ted de Braak, Toppop, mooie filmen, de Barend Servetshow, oei, die laatste keek ik niet naar natuurlijk.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

brekson
Forum-lid

brekson 31 jan 2013 09:21

theov schreef:Bij de Belg wel.
Zaterdag en zondag. Nagenoeg elke wedstrijd wordt er uitgezonden
Let wel : de elite rijden zondag's pas 's avonds ( europese tijd hé ) :)
Sworks Venge

Plaats reactie