Wielerseizoen 2013
- robbebopper
- Forum-lid HC
Ach, misschien heb je ook wel gelijk. Maar, dat is nou net zo vervelend, want ik houd van wielrennen, en geniet er al bijna mijn hele leven van.
Maar we leven in een tijd waarin de toekomst van de topsport (in het algemeen) op het spel staat.
Maar we leven in een tijd waarin de toekomst van de topsport (in het algemeen) op het spel staat.
'k hoop dat we terug niet op het dopingpad terecht komen want daar is echt een dopingtopic voor, maar over je bericht hier: in iedere wedstrijd is er normaal gezien een winnaar ( behalve in 7 RVF) die in P-N Porte heette, Porte is toch wel iemand met talent wat is er mis mee dat die man wint? Froome won zelfs niet de T-A dus wat is daar zo ongelooflijk aan voor iemand die 2° in de tour van 2012 eindigde?timo2.0 schreef:Ik kijk niet meer naar de wedstrijden. Heb het tot vorige week geprobeerd maar nadat Porte als knecht van en invaller voor Wiggins iedereen op een hoop reed in Parijs-Nice vond ik het mooi geweest, en toen ik Froome en zijn Sky trein vervolgens iedereen zag verpletteren in de Tirreno zapte ik vlak voor de finish weg. De uitslag van Milaan-San Remo heb ik van Cycling News geplukt terwijl ik een dvd'tje van Waking the Dead zat te kijken.robbebopper schreef:Maar, wat ik me al enige tijd werkelijk afvraag: Wat vind je eigenlijk nog leuk aan de wielersport? Als ik het zo inschat, geniet je er het meeste van als je, geholpen door je academische bagage, prestaties van renners in twijfel trekt of relativeert.
Uit niets blijkt dat je met plezier naar een wedstrijd hebt zitten kijken. Toch neem ik wel aan dat je wedstrijden kijkt, want je hebt er meestal erg snel weer je mening (natuurlijk onderbouwd!!) over geformuleerd. Maar plezier? Als dat er niet is, waarom ga je dan niet iets leukers doen?Je kan het ook positief zien, als we het er nu vast over hebben zijn we realistisch bezig en dan hoeven we het over tien jaar als de renners uit het seizoen 2013 gaan bekennen niet als volslagen verrassing te beschouwen. Bovendien hou ik niet van naïef gedoe, dus een topic waarin iedereen net doet alsof het allemaal mooi, heroïsch en vooral eerlijk gaat werkt op mij als een magneet c.q. rode lap.robbebopper schreef:Dit topic gaat over het wielerseizoen 2013. Natuurlijk weten alle volgers (en liefhebbers) van deze sport inmiddels wel dat je vaak niet kunt geloven wat je ziet, maar toch hoop ik dat er ergens op dit forum een plaatsje kan zijn, waar mensen zoals ik nog eens lekker naïef kunnen napraten over het verloop van een wedstrijd, waar we lekker kunnen nagenieten van een spannend verlopen en heroïsch gevecht tussen goed getrainde (want dat zijn ze ondanks alle verdachtmakingen toch) atleten. Één plaatsje, meer vraag ik niet. Dan kun jij, samen met een aantal andere fanatieke sceptici, lekker de rest van dit forum gebruiken om met jullie goed onderbouwde en beargumenteerde stukjes tekst alle lol uit de sport te zuigen.
Ciolek , tot verleden jaar onder de hoede bij het verderfelijke QS met zijn wonderdokter, verrijst uit de as bij een tweederangsploegje en wint MSR.
Gilbert staat na zijn super-WK terug terug waar hij verleden jaar stond: nergens.
Tom Boonen niet gezien gisteren!!?
Timo als je wilt antwoorden met dopingtheorien misschien best overschakelen op het dopingtopic ?
Laatst gewijzigd door fiedoo op 18 mar 2013 08:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Dat dit topic regelmatig positief test op doping ligt m.i. niet aan Timo of andere mensen die hun vertrouwen in de wielersport verloren hebben. Dit is de schuld van de ploegen, wielrenners en bovenal de UCI.
De UCI heeft gewoon af laten weten deze winter en herfst. Als er snel en daadkrachtig gereageerd was met b.v. een generaal pardon, strengere straffen en een duidelijke gezamenlijke richtlijn voor en door alle ploegen voordat het nieuwe seizoen was begonnen, dan was er misschien nog iets van geloofwaardigheid over. Die ongeloofwaardigheid is gewoon de harde realiteit van wielerseizoen 2013.
De UCI heeft gewoon af laten weten deze winter en herfst. Als er snel en daadkrachtig gereageerd was met b.v. een generaal pardon, strengere straffen en een duidelijke gezamenlijke richtlijn voor en door alle ploegen voordat het nieuwe seizoen was begonnen, dan was er misschien nog iets van geloofwaardigheid over. Die ongeloofwaardigheid is gewoon de harde realiteit van wielerseizoen 2013.
Campagnolo Ultra Dork
Ja, ik dacht hetzelfde maar heb toch genoten van de ontknoping op de Poggio. Een schaakspel en gepoker na dat zo'n beetje alle renners op het rooster hadden gelegen door het weer en de koers vanaf de Cipressa.Ernie C. schreef:Grappig (of eigenlijk helemaal niet), ik moest precies aan die post van jou denken toen ze de Poggio opreden.timo2.0 schreef:trannel schreef:FInale was reclame voor de wielersport.1 Gerald Ciolek (Ger) MTN - Qhubeka 5:37:20timo2.0 schreef:Mijn vrees is dat er een tweedeling ontstaat: aan de ene kant ploegen waar het, onder druk van sponsors en media, allemaal zo schoon mogelijk gebeurt, aan de andere kant ploegen waar, onder impuls van "the usual suspects", dopinggebruik juist nog verder geprofessionaliseerd wordt. In die tweede categorie plaats in zonder aarzelen de teams van Sky, Katusha, Astana en Quickstep, plus een aantal renners van Cannondale en BMC, al zullen er ongetwijfeld meer zijn. Ploegen waarbinnen geen enkel moreel besef heerst.
2 Peter Sagan (Svk) Cannondale
3 Fabian Cancellara (Swi) RadioShack Leopard
4 Sylvain Chavanel (Fra) Omega Pharma Quick Step
5 Luca Paolini (Ita) Team Katusha
6 Ian Stannard (GBr) Sky Pro Cycling
7 Taylor Phinney (USA) BMC Racing
8 Alexander Kristoff (Nor) Team Katusha 0:00:14
9 Mark Cavendish (GBr) Omega Pharma Quick Step
10 Bernhard Eisel (Aut) Sky Pro Cycling
Ciolek inderdaad wel een onverwachte naam (al was hij tot vorig jaar bij Quickstep en heeft hij ook T-Mobile/Highroad roots).
De Nederlander/Nederlandse ploegen kwamen weer helemaal niet in het stuk voor in ieder geval. Een schamele oogst met een 18e plaats voor Degenkolb.
Blanco en Vacansoleil heb ik vanaf halverwege de Cipressa niet meer gezien. Ik hoop niet dat het wielerseizoen zo blijft doorgaan want ik vrees dat ik dan echt af ga haken...
En toegegeven: de vreugde werd ook wel ingegeven doordat Ciolek won vóór Sagan. Cancellara reed een meer dan behoorlijke sprint voor zijn doen trouwens. Het gros van de Nederlandsers was trouwens al afgestapt wat, denk ik maar de geschiedenis zal het moeten uitwijzen, wellicht verstandig is geweest. Het was nog onvergelijkbaar met Luik-Bastenaken-Luik 1980 maar het was in iedergeval weer heroisch.
Opvallend vind ik trouwens dat Cavendish in dit geweld 10e wordt. Ibarguren doet zijn werk goed bij QS
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O
-
- Forum-lid
+1Ernie C. schreef:Dat dit topic regelmatig positief test op doping ligt m.i. niet aan Timo of andere mensen die hun vertrouwen in de wielersport verloren hebben. Dit is de schuld van de ploegen, wielrenners en bovenal de UCI.
@Fiedoo: Froome werd inderdaad 2e in de Tour van 2012, maar je dacht toch niet dat dat op een boterham met pindakaas was?
Over Sky in het algemeen: In het verleden hebben we een aantal keer gezien dat een ploeg er met kop en schouders boven uit stak, dat de knechten van een ploeg de kopmannen van andere ploegen eraf reden en kleineerden. Een aantal voorbeelden zijn Gewiss-Ballan, US-Postal/Discovery Channel, Telekom/T-Mobile, Rabobank 2007. In al die gevallen bleek er later op grote schaal doping in het spel te zijn. Momenteel zien we exact hetzelfde gebeuren met Sky: Tour 2012, zowel in Parijs-Nice als in de Tirreno-Adriatico 2013.
Zie voor antwoord dopingtopic want we verknoeien dit topic gewoon.elefantino schreef:+1Ernie C. schreef:Dat dit topic regelmatig positief test op doping ligt m.i. niet aan Timo of andere mensen die hun vertrouwen in de wielersport verloren hebben. Dit is de schuld van de ploegen, wielrenners en bovenal de UCI.
@Fiedoo: Froome werd inderdaad 2e in de Tour van 2012, maar je dacht toch niet dat dat op een boterham met pindakaas was?
Over Sky in het algemeen: In het verleden hebben we een aantal keer gezien dat een ploeg er met kop en schouders boven uit stak, dat de knechten van een ploeg de kopmannen van andere ploegen eraf reden en kleineerden. Een aantal voorbeelden zijn Gewiss-Ballan, US-Postal/Discovery Channel, Telekom/T-Mobile, Rabobank 2007. In al die gevallen bleek er later op grote schaal doping in het spel te zijn. Momenteel zien we exact hetzelfde gebeuren met Sky: Tour 2012, zowel in Parijs-Nice als in de Tirreno-Adriatico 2013.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
Blijkbaar is mijn oproep hier aan dovemans-oren gericht.tieky schreef:Kunnen we het in dit topic ajb weer over de koers hebben in plaats van de gewelles-nietes over doping, doe dat lekker in 't dopingtopic!
Laten we hier vooral het verloop van de koers bediscussiëren, dat kan makkelijk zonder direct doping weer naar voren te brengen.
@Timo2.0 als jij toch geen koers meer kijkt, hoef je dus ook niet meer in dit forum te reageren, want je hebt het toch niet gezien en spreekt dus over 'van horen zeggen'.
Ik vond het een heerlijke koers en een ideale besteding van mijn zondagmiddag. Mooi om te zien dat zo'n jongen als Degenkolb er gewoon nog bij zit op de Poggio. Een mooie en heroïsche editie van MSR en een leuke winnaar, ook mooi voor zo'n kleine nieuwe ploeg.
Nee hoor, we hebben het over de koers. En misschien is dat wel de treurigste vaststelling: de koers en doping zijn in 2013 nog altijd een eenheid.tieky schreef:Blijkbaar is mijn oproep hier aan dovemans-oren gericht.tieky schreef:Kunnen we het in dit topic ajb weer over de koers hebben in plaats van de gewelles-nietes over doping, doe dat lekker in 't dopingtopic!
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Nee, laten we het lekker negeren. Dat is nu juist wat er al 20 jaar gebeurt. Het begint met de dag lachwekkender te worden. Men blijft maar roepen dat het nu allemaal zo schoon is, terwijl alle alarmsignalen op rood staan. Na de Festina-affaire was het ook allemaal veel "schoner", terwijl het dopinggebruik juist erger werd. Iedereen sluit z'n ogen omdat de koers "zo mooi is", terwijl de hele boel langzaam maar zeker in de vernieling wordt geholpen. Nog een paar jaar zo door gaan, en er is helemaal geen koers meer.
Jongens 't dopingtopic is hier een straat verder!
't is een beetje zoals met je eerste lief die je bedriegt, sommigen durven daarna nooit meer een serieuze relatie beginnen of leven altijd met achterdocht.
Om te slagen moet je er terug voluit durven voor gaan, met het risico om toch nog eens op je bek te gaan
't is een beetje zoals met je eerste lief die je bedriegt, sommigen durven daarna nooit meer een serieuze relatie beginnen of leven altijd met achterdocht.
Om te slagen moet je er terug voluit durven voor gaan, met het risico om toch nog eens op je bek te gaan