Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?
- oldandslow
- Forum-lid
Ik heb veel plezier van een BBB Nitro windstopper, de ik sinds de Tour for Life in gebruik heb. Licht, heel klein op te vouwen, en in combinatie met armstukken en een goed ondershirt ben je overal op voorbereid. Zo'n groot geel regenjack heb ik ook eens ooit gehad; je kunt er mee zeilen zoveel wind vangt dat, maar niet mee fietsen.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
Zowel met kleine buien als (juist ook) met koude rijd ik met de Gabba (korte mouwen met nanoflex armstukken). Voor subzero heb ik echt dikke jas,maar tot 0 graden is de gabba goed is mijn ervaring.
Voor echte regenbuien heb ik altijd een Sportful hotpack bij me (klein en goed genoeg).
Voor echte regenbuien heb ik altijd een Sportful hotpack bij me (klein en goed genoeg).
-
- Forum-lid
Ik zat idd ook te kijken naar een sportful hotpack 5 zonder mouwen om bijv. over een shirt lange mouwen heen te dragen. Tot 0 graden in een shirt korte mouwen wordt mij te gek, ik heb dan echt mijn winteroutfit al aan. Ik ben wel een beetje een koukleum, de korte broek gaat vaak ook pas aan vanaf een graad of 18.
Een sportful hotpack wordt dus voornamelijk gedragen als regenjack en niet zo zeer als windjack? Dan zou ik mss toch meer hebben aan de gabba (en dan de korte of lange versie??). Het aantal keren dat ik in echte regen rijdt is minimaal.
Een sportful hotpack wordt dus voornamelijk gedragen als regenjack en niet zo zeer als windjack? Dan zou ik mss toch meer hebben aan de gabba (en dan de korte of lange versie??). Het aantal keren dat ik in echte regen rijdt is minimaal.
Ter verheldering. Ik heb mijn gabba korte mouwen aan met de nanoflex armstukken. Als er echt een heel koude wind is, doe ik er nog wel eens een castelli windstopper over heen zonder mouwen. Maar dat kan natuurlijk net zo goed een hotpack zijn als je die wilt. Ook ik heb het snel koud (vooral handen en voeten), maar met de gabba + windjack en daaronder een thermoshirt houd ik het goed uit.
Zelf heb ik de hotpack als regenjas (met lange mouwen).
Zelf heb ik de hotpack als regenjas (met lange mouwen).
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
-
- Forum-lid
Armstukken zijn voor mij ook onvoldoende om warm te blijven met die temperaturen. Beide (gabba en windvest) wordt allemaal wat te veel van het goede, kijkend naar de kosten. Welke van de twee kan ik beter kopen/zal ik meer gebruiken? Nadeel van de gabba vind ik dat je hem niet makkelijk aan/uit kunt trekken, voor de rest is het denk ik wel een topshirt. Al twijfel ik dan ook nog wel over de korte of lange mouw versie. Ik rijd geen wedstrijden.
-
- Forum-lid
Korte of lange mouwen? Is de gabba 2 de meerprijs van +/- €25,- waard?
-
- Forum-lid
Ik heb eigenlijk al meer dan zat winterkleding. Ik heb een shirt lange mouw van Ultima, semi jack (winddichte voorkant) en jack (volledig winddicht)...
Ik heb zelf de Gabba 2 korte mouw. In combinatie met Nanoflex armwarmers en dunne shortsleeve tot dikke longsleeve thermoshirts kun je daarmee een hele range aan temperaturen mee aan.
Zoals hierboven gezegd, ademend klinkt leuker dan het is, met de rits dicht ga je uiteindelijk toch wat zweten, maar door de windstopper wordt je niet koud.
De temperaturen beginnen nu ideaal te worden voor een Gabba, ik verwacht hiermee tot richting de 0 graden te kunnen, bij temperaturen daaronder krijg je waarschijnlijk eerder problemen met handen en voeten en is het de vraag of je wel echt buiten wilt spelen. (vorige winter niet voorgekomen trouwens)
Zoals hierboven gezegd, ademend klinkt leuker dan het is, met de rits dicht ga je uiteindelijk toch wat zweten, maar door de windstopper wordt je niet koud.
De temperaturen beginnen nu ideaal te worden voor een Gabba, ik verwacht hiermee tot richting de 0 graden te kunnen, bij temperaturen daaronder krijg je waarschijnlijk eerder problemen met handen en voeten en is het de vraag of je wel echt buiten wilt spelen. (vorige winter niet voorgekomen trouwens)