Dat is tot de volgende "afslag", is handig om te weten hoe lang je nog even "niet moet kijken naar je scherm"wouterf schreef:..........
Dat Distance to Next, is dat alleen Distance to next Course Point?
..........
Garmin Edge 800 topic deel 2
- Lcsmet
- Forum-lid HC
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Je veronderstelling is juist. Zie hier één van de vele nadelen van routes.Begrijp ik het goed dat ik voor het inbakken van het hoogteprofiel, eigenlijk het voordeel (turn by turn navigatie) van het gebruik van routes verlies? Redenatie: Routes maak je het best in Mapsource/Basecamp maar die geven geen hoogteprofiel mee?
Er is een workaround: teken in Basecamp of Mapsource en sla op als GPX en importeer in GPsies. Voeg hoogte toe verplaats naar de Garmin in formaat TCX. Niet GPX kiezen want die kan geen hoogtekaartjes bevatten. Als je nu op de Garmin de course inlaadt, en vervolgens "afslagbegeleiding" op "aan" zet dan maakt de Edge van de TCX weer een route. En omdat je 'm zelf hebt getekend op dezelfde kaart, zal dat waarschijnlijk goed gaan.
Ja het is aardig ingewikkeld maar het zou moeten werken
Vraag me soms af of ze het bij Garmin zelf wel weten hoe de 800 functioneert.havana schreef:Je veronderstelling is juist. Zie hier één van de vele nadelen van routes.Begrijp ik het goed dat ik voor het inbakken van het hoogteprofiel, eigenlijk het voordeel (turn by turn navigatie) van het gebruik van routes verlies? Redenatie: Routes maak je het best in Mapsource/Basecamp maar die geven geen hoogteprofiel mee?
Er is een workaround: teken in Basecamp of Mapsource en sla op als GPX en importeer in GPsies. Voeg hoogte toe verplaats naar de Garmin in formaat TCX. Niet GPX kiezen want die kan geen hoogtekaartjes bevatten. Als je nu op de Garmin de course inlaadt, en vervolgens "afslagbegeleiding" op "aan" zet dan maakt de Edge van de TCX weer een route. En omdat je 'm zelf hebt getekend op dezelfde kaart, zal dat waarschijnlijk goed gaan.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
Believe, me, het heeft me heel wat uurtjes prutsen, lezen en lopen door de buurt met m'n Garmin in de hand gekost voor ik het zelf een beetje door had...
Dan zijn http://www.bikeroutetoaster.com en/of http://www.ridewithgps.com toch vele keren gemakkelijker om routes te "tekenen". Exporteren naar TCX en je krijgt alle info op je Garmin tijdens het fietsen.havana schreef:Je veronderstelling is juist. Zie hier één van de vele nadelen van routes.Begrijp ik het goed dat ik voor het inbakken van het hoogteprofiel, eigenlijk het voordeel (turn by turn navigatie) van het gebruik van routes verlies? Redenatie: Routes maak je het best in Mapsource/Basecamp maar die geven geen hoogteprofiel mee?
Die methode is prima, zo lang de aanwijzingen uit zet.
Als je de aanwijzingen aanzet krijg je problemen. De kans is groot dat er fouten in de aanwijzingen zitten. Als je aanwijzingen wilt moet je Basecamp of Mapsource gebruiken met exacte dezelfde kaart en exact dezelfde instellingen. Alleen dan de zullen de aanwijzingen goed werken en ZELFS dan werken de aanwijzingen vaak niet goed.
Als je de aanwijzingen aanzet krijg je problemen. De kans is groot dat er fouten in de aanwijzingen zitten. Als je aanwijzingen wilt moet je Basecamp of Mapsource gebruiken met exacte dezelfde kaart en exact dezelfde instellingen. Alleen dan de zullen de aanwijzingen goed werken en ZELFS dan werken de aanwijzingen vaak niet goed.
idd. Dus als je al een hartslagband, cadans en/of snelheidsmeter hebt, dan kan je gerust de witte editie kopen.JM_H schreef:Er zijn zowel blauw/zwarte als wit/zwarte versies van de Edge 800 in omloop. Is het correct dat het enige verschil naast de kleur het feit is dat de blauw/zwart als perform bundel wordt verkocht en de wit/zwarte "los"?
- IkBenSpecialized
- Forum-lid
Dat wil ik graag geloven. Ik snap nu de onderdelen die ik nodig heb, door het hele 800 topic van voor naar achter te hebben doorgelezen. Eerst tekende ik nog routes in Garmin Connect, maar met GPSies gaat het veel makkelijker/sneller en je hebt de hoogtemeters erbij.havana schreef:Believe, me, het heeft me heel wat uurtjes prutsen, lezen en lopen door de buurt met m'n Garmin in de hand gekost voor ik het zelf een beetje door had...
Mannen merci voor de tips! Ik heb een track gedownload via gpsies en het was lekker fietsen zo. Zonder aanwijzingen maar het kaartje is wel duidelijk genoeg zo. Zo is het heerlijk fietsen als je geen fietspaden kent
Nu heb ik wel nog 2 vraagjes:
is het mogelijk om je snelheid om het kaartje zichtbaar te maken ipv telkens te moeten swipen naar de andere pagina?
is het mogelijk om je rit automatisch te syncen vanuit garmin connect naar strava? Ik heb een site gevonden tapiriik maar daar kost het geld om dat automatisch te doen, en de gratis sync duurt 18min. voor 1 rit momenteel
Nu heb ik wel nog 2 vraagjes:
is het mogelijk om je snelheid om het kaartje zichtbaar te maken ipv telkens te moeten swipen naar de andere pagina?
is het mogelijk om je rit automatisch te syncen vanuit garmin connect naar strava? Ik heb een site gevonden tapiriik maar daar kost het geld om dat automatisch te doen, en de gratis sync duurt 18min. voor 1 rit momenteel
Ja, op het kaartscherm kun je twee datavelden kwijt. Als volgt in te stellen:
steeksleutel > bike settings > training pages > map > 2 >
... en vervolgens kun je door de velden aan te klikken deze configureren.
havana schreef:Ja, op het kaartscherm kun je twee datavelden kwijt. Als volgt in te stellen:
Ah klopt ja, bedankt!
Dan heb ik nog een vraag: als ik een koers selecteer dan vraagt hij altijd: naar begin navigeren? Is het ook mogelijk om naar het dichtstbijzijnde punt van de koers te navigeren en dan van daaruit de koers te beginnen?