Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

De bel

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 15 apr 2014 11:33

tuurlijk LINKS. :roll: in engeland

Gebruikersavatar
Supergrover
Forum-lid HC
Berichten: 4468
Lid geworden op: 14 feb 2007 22:10

Gebruikersavatar Supergrover 15 apr 2014 12:59

BMCSLX01 schreef:
off topic:waarom men in engeland rechts rijdt(al eeuwen).
Dus rijden ze nou links of rechts in Engeland? :mrgreen:
on the right side...


althans, in hun ogen

;) ;) ;)
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

Gebruikersavatar
StevieSeagal
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59

Gebruikersavatar StevieSeagal 15 apr 2014 13:32

Ik ben van mening dat het links rijden door fietsers veelal word veroorzaakt door een vorm van obstakelvrees of om in de berm terecht te komen bij een uitwijkmanoeuvre en daarom maar zo dicht mogelijk bij de as van de weg gaan rijden bij een 2x1 fietspad. Dit geld wel vooral voor individuele fietsers, groepen gedragen zich heel anders maar dat hoef ik hier niet uit te leggen lijkt me, kijk maar naar de vele boze blikken die je zelf krijgt als je in peloton rijd oid.
Afbeelding

kees0251
Forum-lid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 28 aug 2010 14:53

kees0251 15 apr 2014 14:38

Dicht bij de as van de weg? Was dat maar zo, dan zou ik hier uberhaupt geen tijd aan besteden.
Men gaat simpelweg op de strook voor tegenliggers rijden , waarbij ze dan pas als er een tegenligger komt en een aanrijding dreigt met tegenzin naar rechts gaat.
Cheap light strong, choose two

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 15 apr 2014 15:17

StevieSeagal schreef:bij een 2x1 fietspad
1x2 ;)

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 15 apr 2014 16:41

Dat bv ouderen meer tegen de as van de weg gaan rijden om maar niet in de berm te raken, dat zie je ook bij autorijders.
Als vrachtwagen chauffeur heb ik dat vaak meegemaakt.Dan gaan ze zo dicht of over de middenstreep rijden, dat je er rakelings langknalt(vand de andere kant dus).

Dat zal ongetwijfeld met zichtvermogen en ouderdomsverschijnselen(minder stabiel) te maken hebben.
Vertaal je dat naar het fietspad...dan is dat misschien ook wel de reden dat ze wat meer naar het midden gaan.
Fietsen ze met zijn 2-en naast elkaar ...dan is het ook weer logisch dat ze dat niet strak doen(met weing tussenruimte)...door hun ouderdom beginnen ze toch wat meer te slingeren(niet 100% recht spoor).ze houden dus de ruimte tussen 2 fietsers wat groter.
daarom zal op een smal fietspad al gauw 2 ouderen of jongeren het hele pad in beslag nemen.

laten we hopen dat wanneer wij oud(er) zijn en willen genieten op de fiets met al onze lichamelijke problemen door onze ouderdom.....dat er meer met ons rekening wordt gehouden dan sommigen van ons ,nu doen met de huidige ouderen.
Maar ja elke dwaas op een racefiets, kan alles weer teloordoen wat 10 goedwilligen hebben bereikt.

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3294
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 18 mei 2014 12:30

Ook niet alle dienstfietsen hebben een fietsbel, of ik moet er overheen kijken.
Afbeelding

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 19 mei 2014 09:21

Fietsen ze met zijn 2-en naast elkaar ...dan is het ook weer logisch dat ze dat niet strak doen(met weing tussenruimte)...door hun ouderdom beginnen ze toch wat meer te slingeren(niet 100% recht spoor).ze houden dus de ruimte tussen 2 fietsers wat groter.
daarom zal op een smal fietspad al gauw 2 ouderen of jongeren het hele pad in beslag nemen.
Criminelen zijn het :mrgreen: Wat de meesten vergeten is dat het naast elkaar rijden enkel is toegestaan als de situatie het toelaat. Bij een doorgaande weg kun je daar nog over discussiëren maar op een tweebaans/richting fietspad kom je al snel over de middenas en dus laat de situatie het (i.c.m. een mindere fietsbeheersing) gewoon niet toe. Gewoon achter elkaar fietsen dus....

Gebruikersavatar
aapje
Forum-lid
Berichten: 787
Lid geworden op: 19 jan 2010 16:42

Gebruikersavatar aapje 19 mei 2014 09:41

Weet je niet dat het een recht is om met z'n tweeën naast elkaar te fietsen! Stel je voor dat je een paar kilometer achter elkaar moet fietsen ipv naast elkaar. Dag verpest.

/sarcasme

Gebruikersavatar
Demax69
Forum-lid
Berichten: 213
Lid geworden op: 14 aug 2014 09:28

Gebruikersavatar Demax69 18 aug 2014 14:47

Heb als jong ventje van opa geleerd hoe ik hard kan fluiten tussen de tanden. Doe ik als ik op een meter of 30 genaderd ben. Er wordt meestal omgekeken, en aan de kant gegaan. Zo hoef ik zelden snelheid te minderen. Met een belletje moet er er toch al wel dicht achter zitten bij ouderen, en bij jongeren werkt de bel amper door de in koptelefoon.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6198
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 19 aug 2014 10:03

Er schijnt zelfs een boetebedrag van 35 euro te zitten op een "ondeugdelijke" bel (http://www.om.nl/onderwerpen/boetes/?bo ... 115#keuzes)

Persoonlijk voldoet een "Pardon" en een "Dank u wel" prima om te passeren indien nodig.
Ik vind het zelfs vaak irritant als ik met anderen rijdt, die ver, ver van te voren al bellen. Of bellen terwijl er meer dan genoeg ruimte is om te passeren - het bellen als waarschuwing.

Maargoed, ik fiets dan ook vaak alleen, of in kleine groepjes. Dan zijn de "problemen" minder groot. En pak bijvoorbeeld niet in het weekend met mooi weer de route door de duinen.

Wat interessant is aan vekeersdiscussies waar automobilisten bij betrokken zijn is de onpersoonlijkheid die onstaat. De bestuurder zit in zijn auto, in zijn eigen afgeschermde omgeving. Voor andere wordt er dan ook vaak gesproken over "die auto" (al dan niet met kleur/merk/type stereotypering eraan toegevoegd). Terwijl fietsers en voetgangers meestal nog bij de persoon genoemd worden. "De fietser". want minder afgeschermd. Ze worden wel makkelijk gegroepeerd (racefietsers, e-bikers, oudjes), maar het is nooit "die fiets doet iets vreemds" altijd "die fietser doet iets vreemds". Bij scooters (helm op) en auto's is het toch "de auto/scooter, doet wat vreemds".
Goed tot zo ver een kleine zijsprong op het bel topic. :mrgreen:
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6588
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 19 aug 2014 10:21

Ik kreeg zondag van een vriend een passende bel:

Afbeelding

Plaats reactie