Veldrijden 2014/2015
Denk ook niet dan van Aert het dicht had kunnen rijden. Vd Poel is de enige die echt heeft aangevallen (2keer) en daarnaast grotendeels van de wedstrijd solo op kop fietste en daarom de terechte winnaar. Het gene wat ik persoonlijk zo jammer vind, is dat de Belgen (commentatoren dan) toch proberen om zijn super prestatie wat omlaag te praten. Ze komen met excuses waarom van Aert niet heeft gewonnen en zeggen dan dat van Aert de sterkste in koers was. Hetzelfde bij de dames (winnaar heeft maar half seizoen gedraaid) en de junioren (verloren door verkeerde banden). Ik begrijp dat Veldrijden nergens zo groot is als in België en dat verliezen pijn doet, maar altijd maar weer dat zoeken naar een excuus.
Van Aert en VDP twee fantastische talenten die aan elkaar gewaagd zijn, En dan zijn het details die het verschil maken. Dus een mooi vooruitzicht voor vele jaren spannende duels.
Hoewel ik het raar vond dat Van Aert voor zo'n wedstrijd met een nieuwe fiets vertrekt???
Hoewel ik het raar vond dat Van Aert voor zo'n wedstrijd met een nieuwe fiets vertrekt???
- daniel1975
- Forum-lid HC
Ik heb een deja-vu.....iets met een tijdritfiets in de Tour
Less is bore
-
- Forum-lid
Als je het hele Belgische keurkorps uit elkaar weet te trekken ben je zonder meer de terechte wereldkampioen. En voor van Aert geldt denk ik inderdaad dat het de sterkste van de dag was, maar dan moet je wel op je fiets blijven zitten. Geluk dwing je af.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?
Ook dit vind ik weer niet correct:rondje schreef:Denk ook niet dan van Aert het dicht had kunnen rijden. Vd Poel is de enige die echt heeft aangevallen (2keer) en daarnaast grotendeels van de wedstrijd solo op kop fietste en daarom de terechte winnaar. Het gene wat ik persoonlijk zo jammer vind, is dat de Belgen (commentatoren dan) toch proberen om zijn super prestatie wat omlaag te praten. Ze komen met excuses waarom van Aert niet heeft gewonnen en zeggen dan dat van Aert de sterkste in koers was. Hetzelfde bij de dames (winnaar heeft maar half seizoen gedraaid) en de junioren (verloren door verkeerde banden). Ik begrijp dat Veldrijden nergens zo groot is als in België en dat verliezen pijn doet, maar altijd maar weer dat zoeken naar een excuus.
1) Ik heb geen commentator vandaag horen zeggen dat Van Aert de beste in koers was. Wel dat hij zonder die 3 voorvallen mogelijk had kunnen wedijveren met vd Poel. Dat vind ik ook correct om te stellen op basis van zijn tijdverlies en het verlies uiteindelijk aan de aankomst. Ik heb niemand horen zeggen dat Van Aert zonder tegenslag had gewonnen.
2) Bij de dames heeft ook geen commentator gezegd dat ze de winnares maar een beperkte tijd heeft meegedraaid. Dat heeft Cant zelf gezegd en dat midden in haar ontgoocheling. Op die moment kan ik een dergelijke reactie nog enigszins begrijpen, ook al vind ik het zelf ook niet correct.
3) Bij de junioren heb ik eveneens niet horen zeggen dat hij door die banden is verloren. Ik heb wel horen zeggen dat hij duidelijk fouten in zijn bandenkeuze heeft gemaakt. Dat is een hele andere formulering.
Waarbij ik ook nog is opnieuw wil onderlijnen dat vd Poel een terechte wereldkampioen is, maar stop a.u.b. met te zeggen dat Van Aert duidelijk op zijn waarde werd geklopt, want dat is niet het geval als de ketting er 2 keer afvliegt en je nog lek rijdt ook.
Vind jullie Nederlanders hierin een tikje té chauvinistisch. Die pech van Van Aert wordt totaal genegeerd en onbeduidend genoemd of zelfs zijn eigen schuld. Zou de reacties wel is gezien willen hebben als vd Poel dit had voorgehad. En denk maar niet dat dat niet had gekund... Als vd Poel omgekeerd er 2 x zijn ketting afrijdt en lek rijdt en Van Aert rijdt de tijden die hij vandaag reed, ben ik er ook nog niet van overtuigd dan vd Poel wint hoor...
Tot slot en dat wordt dan mijn laatste commentaar: pech hoort bij de sport. Vandaag won een talent zoals je zelden ziet. Die gaat op de weg nog brokken maken. Ik blijf echter bij mijn standpunt dat Van Aert vandaag niet ten volle zijn kans is kunnen gaan en zou de strijd liever zonder pech gezien hebben, want dan denk ik dat Van Aert een kans had.
Vind jullie Nederlanders hierin een tikje té chauvinistisch. Die pech van Van Aert wordt totaal genegeerd en onbeduidend genoemd of zelfs zijn eigen schuld. Zou de reacties wel is gezien willen hebben als vd Poel dit had voorgehad. En denk maar niet dat dat niet had gekund... Als vd Poel omgekeerd er 2 x zijn ketting afrijdt en lek rijdt en Van Aert rijdt de tijden die hij vandaag reed, ben ik er ook nog niet van overtuigd dan vd Poel wint hoor...
Tot slot en dat wordt dan mijn laatste commentaar: pech hoort bij de sport. Vandaag won een talent zoals je zelden ziet. Die gaat op de weg nog brokken maken. Ik blijf echter bij mijn standpunt dat Van Aert vandaag niet ten volle zijn kans is kunnen gaan en zou de strijd liever zonder pech gezien hebben, want dan denk ik dat Van Aert een kans had.
-
- Forum-lid
Ik heb genoten, en niet per se omdat een Nederlander won. Prachtcross!
Ik denk dat we nog veel plezier kunnen beleven aan deze jongens (Vd Poel, Van Aert, Vd Haar), mits ze zich volledig op het veldrijden blijven richten. Ik snap bijv. Boom en Stybar wel, maar voor het veldrijden vind ik t jammer dat ze volledig zijn overgestapt naar de weg.
Ik denk dat we nog veel plezier kunnen beleven aan deze jongens (Vd Poel, Van Aert, Vd Haar), mits ze zich volledig op het veldrijden blijven richten. Ik snap bijv. Boom en Stybar wel, maar voor het veldrijden vind ik t jammer dat ze volledig zijn overgestapt naar de weg.
Ik hoorde de Vlaamse verslaggevers zeggen dat Van Aert tot nu toe altijd met een dubbel reed en nu op zijn nieuwe (blauwe) fiets met een enkel blad van start ging. Dit is het nieuwe systeem van Sram zonder chainguards om de ketting op z'n plaats te houden. Als je ketting er dan tweemaal afloopt en je halfweg koers terug moet naar je oude (witte) fiets met een dubbel voorblad (waarbij de derailleur gewoon ouderwets de ketting op z'n plaats houdt) om zonder verdere pech aan een inhaalrace te beginnen, dan is het mijns inziens volkomen terecht om van eigen schuld te spreken.gede schreef:Die pech van Van Aert wordt totaal genegeerd en onbeduidend genoemd of zelfs zijn eigen schuld.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
Kan je dat staven met feiten? Want ik heb niks dan superlatieven gehoord over VDP, dat Ferrand-Prevot een meer dan terechte WK is en dat Andreassen een ijzersterk supertalent is. Niks van excuses gehoord integendeel, wel de eigen missers/fouten die worden besproken en dat is maar logisch ook zeker.rondje schreef: Het gene wat ik persoonlijk zo jammer vind, is dat de Belgen (commentatoren dan) toch proberen om zijn super prestatie wat omlaag te praten. Ze komen met excuses waarom van Aert niet heeft gewonnen en zeggen dan dat van Aert de sterkste in koers was. Hetzelfde bij de dames (winnaar heeft maar half seizoen gedraaid) en de junioren (verloren door verkeerde banden). Ik begrijp dat Veldrijden nergens zo groot is als in België en dat verliezen pijn doet, maar altijd maar weer dat zoeken naar een excuus.
-
- Forum-lid HC
Eigen schuld....... soms zit het mee soms wat tegen is misschien een betere benadering. dat de ketting er met xx1 afloopt is raar bij de mtb,s zie je het nooit gebeuren als de boel juist gemonteerd is.
In het crossen is het meestal wel de vediende winnaar, materiaal en hoort er ook bij.
Van Aert wint ook nog wel een keer, dan heeft vd Poel misschien wat minder geluk.
Wel bizar dat de oudjes het volledig afleggen tegen de jonkies. Als dit in hetwegrennen zou gebeuren hebben we andere discussies. wel,logisch gezien de duur/power verhouding.
Mooie wedstrijden dit weekend iig.
In het crossen is het meestal wel de vediende winnaar, materiaal en hoort er ook bij.
Van Aert wint ook nog wel een keer, dan heeft vd Poel misschien wat minder geluk.
Wel bizar dat de oudjes het volledig afleggen tegen de jonkies. Als dit in hetwegrennen zou gebeuren hebben we andere discussies. wel,logisch gezien de duur/power verhouding.
Mooie wedstrijden dit weekend iig.
Van Aert in Koksijde met dubbel voorblad en derailleur die de ketting op z'n plaatshoudt (de fiets waar Van Aert vandaag na 2x een afgevallen ketting op overstapte waarna het wel goed ging)...
...en de fiets met een enkel voorblad zonder chainguard waarmee Van Aert vandaag startte en die tweemaal vertraging opleverde doordat de ketting er vanaf liep...
Start dan gewoon meteen op vertrouwd materiaal in plaats van achteraf zeuren dat je de sterkste was. Dit soort materiaalpech is eigen schuld dikke bult...
...en de fiets met een enkel voorblad zonder chainguard waarmee Van Aert vandaag startte en die tweemaal vertraging opleverde doordat de ketting er vanaf liep...
Start dan gewoon meteen op vertrouwd materiaal in plaats van achteraf zeuren dat je de sterkste was. Dit soort materiaalpech is eigen schuld dikke bult...
Laatst gewijzigd door timo2.0 op 01 feb 2015 20:50, 3 keer totaal gewijzigd.
fietsen doe ik net als een prof,
Pech is als je de hekken in gereden wordt, pech is als je lek rijdt. Maar als je een gaatje dicht wilt rijden in de eerste ronde en dus geen fietswissel doet, om daarna met een aflopende ketting te zitten, dan is dat een foute keuze en geen pech. Als je daarna te hard een bocht in gaat om zo snel mogelijk weer aansluiting te vinden, dan is dat geen pech maar een foute keuze. Van Aert heeft dus niet door pech verloren, maar doordat hijzelf fouten heeft gemaakt.
Dat hij ondanks die fouten toch nog tweede wordt, zegt alles over zijn kwaliteiten. Het is ook duidelijk wie de komende jaren met z'n tweeën gaan domineren in het veldrijden. Maar dit jaar heeft v/d Poel op kwaliteit gewonnen. Want geen fouten maken is ook een kwaliteit.
Dat hij ondanks die fouten toch nog tweede wordt, zegt alles over zijn kwaliteiten. Het is ook duidelijk wie de komende jaren met z'n tweeën gaan domineren in het veldrijden. Maar dit jaar heeft v/d Poel op kwaliteit gewonnen. Want geen fouten maken is ook een kwaliteit.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets