Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Vuelta 2015

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 sep 2015 18:27

Heel sterk van Dumoulin inderdaad. En met de eerste die een beetje kan tijdrijden op anderhalve minuut is alles nog mogelijk, zelf Carnaval op 13 september...
Campagnolo Ultra Dork

Gastheerg
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 02 sep 2015 18:33

mrcoffee schreef:ik maak een heeeeeeele diepe buiging voor Dumoulin.... Wat fantastisch gereden!
Jezelf handhaven in je eentje in zo'n gruwelijke etappe. Petje af.
+1

Etappe was te verwachten dat het geen topspektakel zou worden maar toch wel boeiende elementen.
Mooie coupe van de Canyon rijders maar ijzersterk van TD hoe hij het herstelde. Goeie zaken van Astana en verdiende ritzege en die Landa zal na zo vlucht wel slapen vannacht. :lol:
Ook leuk hoe die gast voor de bergtrui knokte. Chaves mooi aanklampen.
Hardwerkende Rodriquez die het dan toch niet haalt. Allemaal van die elementen die er voor zorgde dat het toch heerlijk was om te zien en gewoon lekker naar Eurosport gekeken.
Wel benieuwd of de prestatie van Froome met de valpartij te maken heeft.

Hebben jullie trouwens gezien hoe goed het asfalt overal was. Laatste paar km's niet maar de rest :shock: Super!

Supergrover
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Supergrover 02 sep 2015 18:40

Gastheerg schreef: Goeie zaken van Astana en verdiende ritzege en die Landa zal na zo vlucht wel slapen vannacht. :lol:
maar niet op zijn buik.... :mrgreen: :mrgreen:
Gastheerg schreef: Hebben jullie trouwens gezien hoe goed het asfalt overal was. Laatste paar km's niet maar de rest :shock: Super!
zowiezo prachtige omgeving daar, mooie afdalingen ook.
was even genieten zo'n lange dag
"nat hout brandt niet!! "

Bianchi via Nirone 7

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 02 sep 2015 19:19

Gastheerg schreef:Wel benieuwd of de prestatie van Froome met de valpartij te maken heeft.
Je zou het ook kunnen omdraaien: waarschijnlijk is hij gewoon niet scherp.

Mooi om te zien hoe TD zich handhaaft. Wat een rust straalt hij uit.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 02 sep 2015 19:58

Ben benieuwd of Oleg nu eens zijn grote uitspraken ook waar gaat maken. Van mij mag hij uitstappen, hopelijk worden er dan eens mensen wakker.
Less is bore

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 02 sep 2015 20:51

EmPeHa schreef:
Gastheerg schreef:Wel benieuwd of de prestatie van Froome met de valpartij te maken heeft.
Je zou het ook kunnen omdraaien: waarschijnlijk is hij gewoon niet scherp.

Mooi om te zien hoe TD zich handhaaft. Wat een rust straalt hij uit.
Volgens het laatste bericht toch echt last van de gevolgen van de valpartij. Ben benieuwd of hij morgen nog wel start.

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 02 sep 2015 21:23

Als je iets wil bereiken moet je schokeren, zonder schokeffect bereikt je meestal niks :evil:

paulwindtegen
Forum-lid

paulwindtegen 02 sep 2015 21:26

1967- Jansen
1979- Zoetemelk
2015- Dumoulin?????
Zou wel een heel mooi rijtje zijn om in te staan. Na vandaag durf ik daar wel een beetje over te dromen.
Heb ik weer, bloedarmoede! Iemand tips?

ThijsvdnBerg
Forum-lid

ThijsvdnBerg 03 sep 2015 09:29

flying dutchman schreef:Wat Oleg Tinkov af en toe op twitter slingert... Vraag me wel af hoe handig het is om als eigenaar van toch een van de prominente pro-tour ploegen dit soort uitspraken op twitter te doen, zeker nog tijdens een etappe.

Overigens is het sentiment wel volledig te begrijpen; het is volkomen geschift hoeveel renners er tegenwoordig onderuit gaan door zaken als motoren, volgwagens en toeschouwers. Dus wellicht dat een statement als het terugtrekken van een ploeg tijdens een van de grote rondes ook wat UCI-bobo's wakker zal schudden. Ik vrees echter dat ik hierin geen gelijk ga krijgen..
Waarom zou het niet handig zijn? Tinkov is een van de weinige die het zich vanwege zijn financiële situatie ook kan permiteren af en toe tekeer te gaan tegen de machtige organisaties als de ASO. Ze kunnen het wel een grote clown vinden (is hij natuurlijk ook af en toe) maar meneer roept niet altijd onverstandige dingen en ASO is voor zijn wedstrijden net zo afhankelijk van de ploegen als andersom. Als Tinkov doorzet en misschien nog wat ploegen achter zich krijgt kan dat interessant worden de komende jaren.

J.Edge87
Forum-lid

Gebruikersavatar J.Edge87 03 sep 2015 11:08

Froome stapt uit Vuelta. Breukje in voet.
is het fietsen aan het her-ontdekken

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 03 sep 2015 11:40

Dan vind ik zijn tijdsverlies nog weinig. Die moet met serieus veel pijn omhoog hebben gereden. Nu ben ik geen Froome-fan maar dit vind ik toch straf.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 03 sep 2015 11:40

paulwindtegen schreef:1967- Jansen
1979- Zoetemelk
2015- Dumoulin?????
Zou wel een heel mooi rijtje zijn om in te staan. Na vandaag durf ik daar wel een beetje over te dromen.
Dromen mag, maar podium zou werkelijk al fantastisch zijn en dat is al totaal onverwacht. :D
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

Plaats reactie