Mountainbikers Heuvelrug hebben vergunning nodig
Amerongen heeft de leukste, maar als je toch gaat, dan kun je net zo goed alle routes doen (Of iig Leersum, Amerongen, hoge Ginkel en Rhenen, mijn standaard vierluik)
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Bedankt voor de tip!
Maak joe woar
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
In volgorde van technisch naar minder technischFietsen?altijd schreef:Wat is eigenlijk de meest technische route op de heuvelrug?
1. Kwintelooyen en is ook de zwaarste van alle UHR routes. Op Strava daar ook de laagst gemiddelde snelheid. Hier zitten paar echt steile stukjes in. Dit zowel omhoog, maar ook omlaag.
2. Leersum
3. Hoge Ginkel
4. Amerongen
5. Rhenen (wel een geweldige flow)
6. Zeist
7. Austerlitz (overigens heeft deze een geweldige upgrade gekregen)
Mocht je eea willen combineren heb ik hier (https://fredvanzetten.stackstorage.com/ ... 0bestanden) wat GPX'en.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
-
- Forum-lid
- Berichten: 2744
- Lid geworden op: 09 aug 2014 20:21
Dankjewel!
Maak joe woar
-
- Forum-lid
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 29 jan 2015 12:03
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contact
Wij *sluiten* vrijdag, zaterdag en zondag al onze parcoursen (Rhenen, Kwintelooijen, Amerongen, Hoge Ginkel, Zeist en Austerlitz) i.v.m. de overvloedige regenval die voorspeld is. Als de voorspellingen uitkomen, dan valt er in de komende twee dagen meer dan 50mm regenwater. Dat komt neer op 50 liter water per vierkante meter. Dat moet eerst even wegzakken alvorens de parcoursen weer begaanbaar zijn.
We doen dit niet omdat we het erg vinden dat bikers of bike vies worden, we doen dit omdat we onze MTB routes willen sparen. Dat noemen we #trailrespect. Door weg te blijven bespaar je de Trail Care Crews een hoop werk en draag je bij aan instandhouding.
Ben je echt niet te houden en moet je dit weekend echt naar buiten? Ga dan een keer naar het strand
We doen dit niet omdat we het erg vinden dat bikers of bike vies worden, we doen dit omdat we onze MTB routes willen sparen. Dat noemen we #trailrespect. Door weg te blijven bespaar je de Trail Care Crews een hoop werk en draag je bij aan instandhouding.
Ben je echt niet te houden en moet je dit weekend echt naar buiten? Ga dan een keer naar het strand
link: Website
-
- Forum-lid
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 29 jan 2015 12:03
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contact
Laatste nieuws
We zijn vandaag, 2 oktober 2017, begonnen met de upgrade van de Route Lage Vuursche naar LV2.0. Het MTB route-netwerk in het Nationaal Park krijgt krijgt opnieuw verder vorm. We kunnen al bijna grenzeloos mountainbiken tussen Rhenen en Zeist/Austerlitz. De route LV stond op het lijstje om aangepakt te worden. Mogelijk komt er in de toekomst een verbinding naar het duo Zeist/Austerlitz.
De MTB-route Lage Vuursche bestaat voor een deel uit slecht onderhouden en slecht aangelegde paden, waar veel water blijft staan en waar we steeds meer watererosie krijgen (plassen en bodemslijtage). De route is daardoor niet toekomstbestendig. Dit gaan we aanpakken. De uitdaging die voor ons ligt, is om het karakter van de route LV te behouden, maar om de route ook beter onderhoudbaar te maken.
Mogelijk komt er in de toekomst nog een uitbreiding aan deze route door het toevoegen van extra lussen. Onze ambitie is om wat recreatieve druk van de andere routes weg te nemen en hier naar toe te leiden.
Algemene informatie:
In Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug (http://www.np-utrechtseheuvelrug.nl) hebben we nu routes in Rhenen, Kwintelooijen, Amerongen, Leersum, Hoge Ginkel, Zeist en Austerlitz. Het Nat. Park gaat uitbreiden. De route LV2.0 komt binnen de nieuwe begrenzing van het Nat. Park te liggen.
We werken in dit gebied samen met het Nationaal Park Utrechtse Heuvelrug, Staatsbosbeheer en enkele particuliere Landgoedeigenaren. De route gaat langs de horeca lopen die in dit gebied gevestigd is
Werkzaamheden
De komende weken zijn we bezig met aanleg. Daar kun je bij helpen als je daar zin in hebt.
Vignet
Het vignet is een groot succes. De betalingsbereidheid is groot. Dankzij jullie bijdrage van 7,50 per biker kunnen we zonder subsidie draaien en zijn we financieel vrij. Vanaf 2018 komt LV2.0 onder het vignet te vallen en geldt daar dus ook de verplichting een vignet bij je te hebben. Ontwerp en aanleg van LV2.0 wordt uit het vignet betaald.
Het vignet is hier verkrijgbaar
Vrijwilligers
We zoeken vrijwilligers. Deze vrijwilligers zijn nodig voor het onderhoud van de bestaande routes en de aanleg van het verdere routenetwerk.
link: Website
Hulde! Nou ben ik zelf nog nooit op lage vuursche geweest (ben wel liefhebber van de huidige UHR routes), maar áls er ruimte is voor wat meer technische uitdagingen (vergeleken met UHR), dan zou dat heel welkom zijn!
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Dan heb je in principe (naar mijn persoonlijke mening) niet al te veel gemist. Het oude LV was ooit aangelegd met goede bedoelingen wellicht.
Helaas in de tijd vaak ook voorbeeld van "route aanleggen, veel verkeer, amper onderhoud". Resultaat: Vaak vrij nat/bagger (sommige vonden dat de charme), maar daardoor veel "olifantspaden" en veel zichtbare slijtage.
Met de nieuwe aanpak en inzichten zal het zeker goed komen. Wordt dan de dichts bijzijnde route vanaf huis voor mij met minder dan 3 km trappen, zou er lui van worden......
Helaas in de tijd vaak ook voorbeeld van "route aanleggen, veel verkeer, amper onderhoud". Resultaat: Vaak vrij nat/bagger (sommige vonden dat de charme), maar daardoor veel "olifantspaden" en veel zichtbare slijtage.
Met de nieuwe aanpak en inzichten zal het zeker goed komen. Wordt dan de dichts bijzijnde route vanaf huis voor mij met minder dan 3 km trappen, zou er lui van worden......
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Mooie ontwikkeling! Mijn 'thuis' terrein, maar ik kwam amper op de track van Lage Vuursche. Ik zou niet zonder meer aannemen dat dit de druk wegneemt van de track bij Zeist: ik verwacht eerder dat de lokale rijders, die nu overal binnen het Goois Natuurreservaat/GNR te vinden zijn, hun weg weer gaan vinden naar LV. De afstand tussen LV en Zeist is nog best behoorlijk (met de tracks ben je dan wel een ochtendje onder de pannen). Uiteraard wacht ik met belangstelling op het eerste rondje van FredMTB waarbij LV gecombineerd wordt met de andere tracks van de heuvelrug.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- fredmtb-sport
- Forum-lid
- Berichten: 1767
- Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
- Locatie: Soest
- Contact
Mijn "uitdaging" voor 2018 wellicht. Uitgaande van dezelfde lengte LV en gebruikmakend van verbindingsroute tussen LV en Soester Hoogt zou het op zo'n 170km ipv 150 km uitkomen.
Dus uurtje extra fietsplezier
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
-
- Forum-lid
- Berichten: 108
- Lid geworden op: 29 jan 2015 12:03
- Locatie: Utrechtse Heuvelrug
- Contact
Meanwhile back at the Ranch
De Zamboni van Daniël
Zoals jullie al gezien hebben, krijgt LV2.0 langzaam vorm. Stukjes LV1.0 worden vervangen, buiten gebruik gesteld en stukjes 2.0 worden lusje voor lusje in gebruik genomen.
Onze Zamboni met Daniël aan de knoppen werkt stug voort. De vrijwilligers snoeien het bos op de plekken waar Patrick gevlagd heeft en als Daniël voorbij is, dan volgt de volgende ploeg vrijwilligers en daarna wordt er weer een nieuw stukje aan jullie opgeleverd.
Klaar om te testen en klaar om in te rijden. We zoeken op dit moment testrijders.
Wij denken inmiddels verder aan Release 2.5. In samenwerking met SBB kunnen we jullie het blijde nieuws mededelen. LV krijgt er flinke lus bij. Deze komt noordelijk en westelijk van de lus waar we nu aan het werk zijn. Daar mag je even op kauwen, we houden het bewust een beetje vaag.
Vanaf januari 2018 komt LV onder de regelgeving van het NPUH en wordt het vignet ook hier verplicht. Wij zijn en blijven de grootste sportschool van Nederland met routes tussen Rhenen en Baarn. Dagelijks geopend en een jaarkaart kost je 7,50.
Dit is de lijst met distributiepunten:
https://recreatiemiddennederland.nl/mtb-vignet/
De Zamboni van Daniël
Zoals jullie al gezien hebben, krijgt LV2.0 langzaam vorm. Stukjes LV1.0 worden vervangen, buiten gebruik gesteld en stukjes 2.0 worden lusje voor lusje in gebruik genomen.
Onze Zamboni met Daniël aan de knoppen werkt stug voort. De vrijwilligers snoeien het bos op de plekken waar Patrick gevlagd heeft en als Daniël voorbij is, dan volgt de volgende ploeg vrijwilligers en daarna wordt er weer een nieuw stukje aan jullie opgeleverd.
Klaar om te testen en klaar om in te rijden. We zoeken op dit moment testrijders.
Wij denken inmiddels verder aan Release 2.5. In samenwerking met SBB kunnen we jullie het blijde nieuws mededelen. LV krijgt er flinke lus bij. Deze komt noordelijk en westelijk van de lus waar we nu aan het werk zijn. Daar mag je even op kauwen, we houden het bewust een beetje vaag.
Vanaf januari 2018 komt LV onder de regelgeving van het NPUH en wordt het vignet ook hier verplicht. Wij zijn en blijven de grootste sportschool van Nederland met routes tussen Rhenen en Baarn. Dagelijks geopend en een jaarkaart kost je 7,50.
Dit is de lijst met distributiepunten:
https://recreatiemiddennederland.nl/mtb-vignet/
link: Website