Pagina 17 van 125

Geplaatst: 24 mar 2011 09:56
door eelcoz
Sergio76 schreef:Oke, wellicht dat je het eens toe kan lichten; hoe je een ketting vervangt? Ik was in de veronderstelling dat je deze als 1 geheel koopt en monteer? Je zal dan ook verschillende lengtes hebben?
Ik kan je eventueel mijn mailadres sturen? Is verder eigenlijk ook geen geheim: s_curiel@Hotmail.com

En waar bestel je dan je spullen in Duitsland?

Groeten en bedankt voor het advies,

Groeten


In Duitsland is http://www.bike-components.de een goed adres. Doorgaans correcte (en snelle) levering en goedkoop.

Geplaatst: 24 mar 2011 23:09
door sergio76
Heb een nieuw voorblad. Ben van 34 naar 38 gegaan, ze hadden helaas geen 39 maar dat schijnt niets te schelen. Heb nu 50/38 voor en 12-25 achter. Zal nog verslag uitbrengen van hoe het rijdt. Ben erg benieuwd........

Zoals gezegd was 50-34 bagger voor in de polder en moet dit wel een verbetring zijn.

groeten

Geplaatst: 27 mar 2011 15:01
door markos
Goedemiddag,

Op dit moment heb ik een triple crankset 52x39x30T met achter (cassette) als grootste kransje 25T (10-speed). Ik fiets heel veel in de heuvels en doe regelmatig steile klimmetjes, maar omdat ik best wel goed in vorm ben kan ik alles gemakkelijk op het middenblad doen. Bij echt steile klimmen heb ik het grootste kransje achter (25T) wel nodig, maar ik schakel nooit over op het kleine 30T-voorblad. Daarom zou ik graag een keer over willen stappen op een compact crankset. Welke combinatie crankset met cassette raden jullie in zo'n geval aan?

Geplaatst: 27 mar 2011 15:04
door amclassic-fan
Wat vind jij echt steile klimmen?

Geplaatst: 27 mar 2011 15:21
door spiritwetteren
Markos schreef:Goedemiddag,

Op dit moment heb ik een triple crankset 52x39x30T met achter (cassette) als grootste kransje 25T (10-speed). Ik fiets heel veel in de heuvels en doe regelmatig steile klimmetjes, maar omdat ik best wel goed in vorm ben kan ik alles gemakkelijk op het middenblad doen. Bij echt steile klimmen heb ik het grootste kransje achter (25T) wel nodig, maar ik schakel nooit over op het kleine 30T-voorblad. Daarom zou ik graag een keer over willen stappen op een compact crankset. Welke combinatie crankset met cassette raden jullie in zo'n geval aan?


Als ge 30 nooit nodig hebt is 50-34 vooraan en 12-25 achteraan zeker een goede combinatie. 11sp geeft nog iets een ruimer aanbod. 50-39 moet ook kunnen, maar misschien dan wel 26 als grootste achteraan voor beetje reserve bij minder goede dagen.

Geplaatst: 27 mar 2011 15:23
door markos
Amclassic-fan schreef:Wat vind jij echt steile klimmen?

Klimmen van 16/17% en meer.

Geplaatst: 27 mar 2011 15:28
door markos
SpiritWetteren schreef:Als ge 30 nooit nodig hebt is 50-34 vooraan en 12-25 achteraan zeker een goede combinatie. 11sp geeft nog iets een ruimer aanbod. 50-39 moet ook kunnen, maar misschien dan wel 26 als grootste achteraan voor beetje reserve bij minder goede dagen.

Denk je niet dat ik met een 34 i.p.v. een 39 voorblad op het vlakke tekort ga komen?

Geplaatst: 27 mar 2011 15:44
door spiritwetteren
Markos schreef:
SpiritWetteren schreef:Als ge 30 nooit nodig hebt is 50-34 vooraan en 12-25 achteraan zeker een goede combinatie. 11sp geeft nog iets een ruimer aanbod. 50-39 moet ook kunnen, maar misschien dan wel 26 als grootste achteraan voor beetje reserve bij minder goede dagen.

Denk je niet dat ik met een 34 i.p.v. een 39 voorblad op het vlakke tekort ga komen?


En waarom staat er een 50 dan op?

Geplaatst: 27 mar 2011 15:49
door markos
Ok, je kan dan wel naar je 50-blad schakelen, maar je wilt dan ook dat je ketting niet al te schuin staat op het vlakke. Of valt dat wel mee?

Geplaatst: 27 mar 2011 16:07
door amclassic-fan
Markos schreef:
Amclassic-fan schreef:Wat vind jij echt steile klimmen?

Klimmen van 16/17% en meer.


Dan zou ik eens met Knebel gaan bellen.

Geplaatst: 28 mar 2011 15:27
door sergio76
Goedemiddag,

Van het weekend gefietst met de 38 ipv 34 voor. Een wereld van verschil!! Voor het vlakke is een 34 echt niet te doen en met de 38 is het helemaal perfect.
Met een cadans van 95-100 kan je op blad 15 achter toch nog lekker 30-31 km/h rijden. Indien je harder wilt ga je op de 50 en achter terug naar de 19. Houd je altijd de laatste 3 kransjes vrij....

Wat dat betreft een aanrader indien je op een compact rijdt. De 34 gaat er weer onder als ik Limburgs Mooiste ga fietsen maar voor nu zit de 38 er prima onder.

Snap echt niet dat een compact met 34 voor het vlakke wordt verkocht of dat een FM dit niet vraagt en je hierin adviseert.

Groeten,

Ser

Geplaatst: 15 apr 2011 14:29
door jeroenr
Sergio76 schreef:Goedemiddag,

Van het weekend gefietst met de 38 ipv 34 voor. Een wereld van verschil!! Voor het vlakke is een 34 echt niet te doen en met de 38 is het helemaal perfect.
Met een cadans van 95-100 kan je op blad 15 achter toch nog lekker 30-31 km/h rijden. Indien je harder wilt ga je op de 50 en achter terug naar de 19. Houd je altijd de laatste 3 kransjes vrij....

Wat dat betreft een aanrader indien je op een compact rijdt. De 34 gaat er weer onder als ik Limburgs Mooiste ga fietsen maar voor nu zit de 38 er prima onder.

Snap echt niet dat een compact met 34 voor het vlakke wordt verkocht of dat een FM dit niet vraagt en je hierin adviseert.

Groeten,

Ser
Als je toch aan het sleutelen gaat dan zou ik aanraden een 42 voorblad te monteren voor het vlakke. Dan hoef je pas tegen de 40 per uur naar het buitenblad mits je redelijk met hoog beentempo kunt fietsen. Kleiner dan 42x25 of zelfs 42x23 heb je op het vlakke toch niet nodig en die ene bult die je tegen komt kom je toch wel op.

Zelf gebruik ik de 42 voor het vlakke (met 11-23 achter), de 39 voor heuvellandschap, 36 voor de Ardennen en de 34 voor de Alpen (in de Alpen en Ardennen met 26 als kleinste achter)...in Schotland ook beklimmingen van 18% met 39x25 gedaan maar dat gaat op lange tochten van boven de 100km zeker niet ideaal...misschien in de toekomst toch naar een dubbel, want de 36 is eigenlijk te klein voor de vlakke stukken die je ook wel vindt in de Ardennen.

Het klopt toch dat met SRAM de 28 achter de kleinste mogelijkheid is? Of kan een 29 ook nog? 39x28 is misschien nog wel te doen in de Alpen...