Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Hardlooptraining

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 26 jul 2015 21:19

Sweety2008 schreef:Op dit moment ben ik toch weer meer aan het fietsen de laatste keer was dus met de hond van de buurvrouw.
Misschien dat ik morgen maar weer begin moet dan denk ik weer helemaal bij nul beginnen ach ja wat maakt het ook uit.
Er zijn wel een aantal dingen die helpen als je begint.
Ik heb het 's avonds gedaan, dan lukte het me beter om wat rustiger te lopen.
Daarnaast zette ik het beginnersschema van die dag in runkeeper, dan kreeg ik vanzelf te horen wanneer ik rennen of wandelen moest.
En na twee weken minutenblokjes heb ik één keer in de week gekeken hoe ver ik kwam.
MAAR hardlopen is een rotsport om mee te beginnen, het voelt niet fijn en is niet leuk. Fietsen daarentegen voelt vanaf het eerste rondje al wel aardig. Hardlopen pas na een maand of twee, het vraagt dus om een lange adem.

Suc6 en houd het simpel
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

SevenofNine
Forum-lid

Gebruikersavatar SevenofNine 26 jul 2015 21:32

Er zijn wel een aantal dingen die helpen als je begint.
Ik heb het 's avonds gedaan, dan lukte het me beter om wat rustiger te lopen.
Daarnaast zette ik het beginnersschema van die dag in runkeeper, dan kreeg ik vanzelf te horen wanneer ik rennen of wandelen moest.
En na twee weken minutenblokjes heb ik één keer in de week gekeken hoe ver ik kwam.
MAAR hardlopen is een rotsport om mee te beginnen, het voelt niet fijn en is niet leuk. Fietsen daarentegen voelt vanaf het eerste rondje al wel aardig. Hardlopen pas na een maand of twee, het vraagt dus om een lange adem.
Interessant Superrose, ben de afgelopen winter begonnen met hardlopen om toch mijn conditie op peil te houden. Het klopt wel dat mijn gevoel pas beter begon te worden na een maand of zo (bij 2x p.w.). Niet voor enorme afstanden, max 5 km, en expres extra rustig begonnen de eerste maand ivm de kans op blessures.

Deze winter weer van plan om te doen. Maar dan wat meer in de duinen/bos voor het trail gevoel. Vind dat toch minder saai en lichamelijk uitdagender.

Maar ik heb dan weer zodra het beter weer begint te worden juist ontzettend zin om meer te gaan fietsen dus dan laat ik het hardlopen voor wat het is.

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 26 jul 2015 21:35

Ik ben gaan hardlopen toen ik door een blessure niet fietsen kon, dat bleek ik zo leuk te vinden dat ik het fietsen een paar jaar heb gelaten. Sindskort train ik voor de korte afstand en om toch het gevoel van een rondje en de natuur te hebben fiets ik daar weer bij, maar mijn hoofdtraining is nu de 100m.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 26 jul 2015 21:38

superrose schreef:Ik ben gaan hardlopen toen ik door een blessure niet fietsen kon,
Dat hoor je toch zelden, 9 van de 10 keer is het andersom.

SevenofNine
Forum-lid

Gebruikersavatar SevenofNine 26 jul 2015 21:41

Ik ben gaan hardlopen toen ik door een blessure niet fietsen kon, dat bleek ik zo leuk te vinden dat ik het fietsen een paar jaar heb gelaten. Sindskort train ik voor de korte afstand en om toch het gevoel van een rondje en de natuur te hebben fiets ik daar weer bij, maar mijn hoofdtraining is nu de 100m.
Hee erg tof! Heb vroeger een blauwe maandag op atletiek gezeten, die trainer zei altijd: jij bent een typische 400 meter loopster. Maar volgens mij zei hij dat bij iedereen!

Daphne Schippers rulez...

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 26 jul 2015 21:43

hihi wat mijn 100m betreft is de wens en het doorzettingsvermogen vooralsnog groter dan het talent :)

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 26 jul 2015 21:44

Jans schreef:
superrose schreef:Ik ben gaan hardlopen toen ik door een blessure niet fietsen kon,
Dat hoor je toch zelden, 9 van de 10 keer is het andersom.
Ja klopt, in mijn geval was mijn enkel juist door de herhalende beweging van het fietsen erg van slag, na een operatie zat er minder beweging in en was fietsen een stuk minder fijn.

Sweety2008
Forum-lid

Gebruikersavatar Sweety2008 26 jul 2015 23:04

Ik heb het boek van Diederik van Hoogstraten "De rennende Hollander" gelezen vond het een goed boek.
Hij gaat dus bijna iedere dag hardlopen nu krijgen we maandag en dinsdag ja slechter weer dus fietsen doe ik dan niet denk dat ik deze twee dagen ga hardlopen. Het zou er
niet zo erg zijn als ik een keer 2x achter mekaar loop.
Ghost Nivolet 6LC

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 26 jul 2015 23:08

Waarom zou je nu plotseling 2 dagen achter elkaar lopen?

superrose
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar superrose 26 jul 2015 23:45

Sweety2008 schreef:Ik heb het boek van Diederik van Hoogstraten "De rennende Hollander" gelezen vond het een goed boek.
Hij gaat dus bijna iedere dag hardlopen nu krijgen we maandag en dinsdag ja slechter weer dus fietsen doe ik dan niet denk dat ik deze twee dagen ga hardlopen. Het zou er
niet zo erg zijn als ik een keer 2x achter mekaar loop.
hoe lang loopt die auteur al? en jij?

TumTumTum
Forum-lid

Gebruikersavatar TumTumTum 27 jul 2015 08:45

Het belangrijkste onderdeel van de Start to Run cursus (voor beginners, niet voor geoefende marathonlopers die ook eens een boek schrijven) is dat je drie keer per week loopt. En de tijd daartussen rust om je lichaam te laten herstellen.
Veni. Vidi. Fietsie.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 27 jul 2015 09:22

TumTumTum schreef:Het belangrijkste onderdeel van de Start to Run cursus (voor beginners, niet voor geoefende marathonlopers die ook eens een boek schrijven) is dat je drie keer per week loopt. En de tijd daartussen rust om je lichaam te laten herstellen.
Dat is al heel vaak tegen Sweety gezegd, maar het lijkt dat ze het gewoon niet wil horen. Ze zoekt naar hele andere situaties (zoals mensen die iedere dag een marathon lopen) en gaat dan zeggen dat je best ieder dag kunt lopen.
@Sweety2008 Ik ken het boek niet maar er staat misschien wel in hoe lang hij al hard loopt. Misschien wel vanaf zijn jeugd. En dan denk jij op je 53e?? (dacht ik dat je leeftijd is) wel even ook gewoon ieder dag te kunnen gaan lopen. Ik dacht dat je inmiddels ervarings deskundig bent, dat het niet gaat lukken.
Mijn tip: trek je loopschoenen aan, doe je ding en ga woensdag weer verder. Maar dan wel bij het begin van een opbouwschema beginnen.

Plaats reactie