Pagina 17 van 18

Re: Het grote afdalingstechniek topic

Geplaatst: 03 nov 2019 00:18
door Ernie C.
Het lichaam gaat dan weer naar de andere buitenkant...

Re: Het grote afdalingstechniek topic

Geplaatst: 04 nov 2019 10:21
door wasbeer2006
Ik moet zeggen dat ik er nooit over nadenk en ook niet elke bocht hetzelfde doe. Op hele hoge snelheid gaat mijn been echt niet naar buiten iig

In een haarspeld wel iets. Met de MTB klem ik ook regelmatig de fiets voor de stabiliteit, maar laat hem ook wel eens lekker zelf zijn weg kiezen en hobbel ik wel mee. Het gaat allemaal vrij vanzelf.

Ik zit ook niet altijd in de beugel bij het dalen in een traag technische stuk zit ik liever bovenop voelt prettige en meer controle op een eventueel schuivent wieltje

Re: Het grote afdalingstechniek topic

Geplaatst: 09 mar 2023 19:48
door scepticus
https://www.youtube.com/watch?v=99wJn5QBvyg

Safa Brian in het wiel bij Pidcock. Next level.
Pedal strike op 1:10 maar hey, een racefiets zonder krassen aan de onderkant van de pedalen is geen echte racefiets.

Re: Het grote afdalingstechniek topic

Geplaatst: 09 mar 2023 19:56
door Kornuit
Ik heb het topic niet gelezen, maar in feit stuur je met je lichaam de bocht in en duw je juist op de buitenkant van het stuur (je stuurt naar de buitenbocht) zodat je niet te scherp omvalt. Je bent dus constant aan het balansen. Bocht naar rechts: naar rechts hangen en naar links sturen.

Re: Het grote afdalingstechniek topic

Geplaatst: 09 mar 2023 20:34
door Philippos
NuitKor schreef: 09 mar 2023 19:56 Ik heb het topic niet gelezen, maar in feit stuur je met je lichaam de bocht in en duw je juist op de buitenkant van het stuur (je stuurt naar de buitenbocht) zodat je niet te scherp omvalt. Je bent dus constant aan het balansen. Bocht naar rechts: naar rechts hangen en naar links sturen.
Geslaagd!

Re: Het grote afdalingstechniek topic

Geplaatst: 09 mar 2023 21:06
door daniel1975
En dan ook je gewicht op je zadel nog wat mee verplaatsen.

Re: Het grote afdalingstechniek topic

Geplaatst: 09 mar 2023 21:31
door Philippos
daniel1975 schreef: 09 mar 2023 21:06 En dan ook je gewicht op je zadel nog wat mee verplaatsen.
Bedoel je hangen zoals Valentino Rossi deed?

Re: Het grote afdalingstechniek topic

Geplaatst: 09 mar 2023 21:45
door daniel1975
Enigzins minder dan maar ;-)

Afbeelding

Re: Het grote afdalingstechniek topic

Geplaatst: 10 mar 2023 07:12
door Kornuit
daniel1975 schreef: 09 mar 2023 21:06 En dan ook je gewicht op je zadel nog wat mee verplaatsen.
Mwah je moet vooral hard drukken op je buitenste pedaal. Als je teveel naar binnen gaat hangen door te schuiven op het zadel kan dat niet.

Re: Het grote afdalingstechniek topic

Geplaatst: 10 mar 2023 07:58
door 53x11
NuitKor schreef: 09 mar 2023 19:56 Ik heb het topic niet gelezen, maar in feit stuur je met je lichaam de bocht in en duw je juist op de buitenkant van het stuur (je stuurt naar de buitenbocht) zodat je niet te scherp omvalt. Je bent dus constant aan het balansen. Bocht naar rechts: naar rechts hangen en naar links sturen.
Precies tegengesteld als hoe je meesterdaler Pidcock omlaag ziet gaan? Daggutnie! Je ziet hem zijn gewicht juist iets richting buitenbocht bewegen, en de fiets, een beetje, richting binnenkant (of bedoel je dat juist?). Omgekeerd aan Rossi dus (maar die heeft een motor van een paar 100? kilo, dat maakt vast uit), maar net als op de MTB (waar je dit nog veel extremer doet, want uit het zadel en met zijnoppen op de banden die je in de grond wil drukken).

Re: Het grote afdalingstechniek topic

Geplaatst: 10 mar 2023 08:02
door daniel1975
NuitKor schreef: 10 mar 2023 07:12
daniel1975 schreef: 09 mar 2023 21:06 En dan ook je gewicht op je zadel nog wat mee verplaatsen.
Mwah je moet vooral hard drukken op je buitenste pedaal. Als je teveel naar binnen gaat hangen door te schuiven op het zadel kan dat niet.
Ik had het toch niet over naar binnen hangen? Juist niet; bocht naar links is linkerbil op het zadel.

Overdreven gezegd zoals dit:
Afbeelding

Re: Het grote afdalingstechniek topic

Geplaatst: 10 mar 2023 08:11
door 53x11
Dat schreef ik zojuist. Omgekeerd aan op de motor (blijkbaar, ik rij geen motor. Wel mtb)

;-)