Swett Cycles
-
- Forum-lid
- Berichten: 189
- Lid geworden op: 29 jul 2013 13:27
- Locatie: Wijchen
de klassieker!NicoNB schreef:Beter dan omgekeerd.
-
- Forum-lid
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 14 mei 2016 11:51
Hoe is de aanlevering van de gewenste kleuren? Gewoon een plaatje of een uitgewerkte tekening?53x11 schreef:Om nog even off topic door te gaan: voor Kermit heb ik offertes opgevraagd bij van Gemert, UC, BCP en bikerepair, en vG was verreweg het minst duur. Over de kwaliteit kan ik nog weinig zeggen, de foto's zien er mooi uit, maar het frame is nog niet terug in mijn bezit.
Kan allebei, wat je wil.
@ monsieurpinot
Misschien alle berichten over spuitwerk even afsplitsen?
@ monsieurpinot
Misschien alle berichten over spuitwerk even afsplitsen?
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Merida heeft een ander topic, dat heet 'Schone dames'.Maruss schreef:Al ruim 2x zoveel reactie in dit topic tov van Argon en bijna evenveel als Merida, en dat voor een merk waar niemand hier een fiets van bezit, of op gereden heeft.... Moet wel goed zijn dan
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
De "exclusieve" Smett Clermont was ook allang te koop als b.v. Maronne, huismerk van een fietsenwinkel.
Ook eigen kleuren/desing mogelijk.
Zo zullen er wel meer rondrijden onder een huismerknaam van een fietsenverkoper.
Deze vind ik wel mooi.
Ook eigen kleuren/desing mogelijk.
Zo zullen er wel meer rondrijden onder een huismerknaam van een fietsenverkoper.
Deze vind ik wel mooi.
De Maronne en Swett zijn dus beide €1200,- de Swett lijkt dan de beter keus gezien je daar het persoonlijke karakter er bij krijgt.
Denk dat de prijs helemaal niet gek is, als je het geneuzel van import, lakken en garantieafhandeling niet zelf wilt regelen is dit volgens mij gewoon een prima deal. Er zijn genoeg huismerken die gelijkwaardige frame´s voor een gelijkwaardige prijs verkopen waar je minder keuze mogelijkheden hebt.
Denk dat de prijs helemaal niet gek is, als je het geneuzel van import, lakken en garantieafhandeling niet zelf wilt regelen is dit volgens mij gewoon een prima deal. Er zijn genoeg huismerken die gelijkwaardige frame´s voor een gelijkwaardige prijs verkopen waar je minder keuze mogelijkheden hebt.
Als je te vroeg juicht, heb je in ieder geval lol gehad.
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Het ziet er uit als alle andere carbonfietsen, zwart met zwarte Ultegra, sloping frame. Ik kan er niet enthousiast over worden. Het is één zwarte brei. Er is niet veel veranderd sinds mijn Kestrel 200 SCI van 1989(wel met zilverkleurige Dura Ace). En zelfs die Kestrel vind ik niet mooi meer. Ik wordt alleen nog enthousiast van klassiekers en van Sommige titanium modellen.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Ik zit dit topic een beetje schuin door te lezen, en ik wil (nu het een beetje gekalmeerd is) ook een klein duitje in de zak doen.
Ik rijd zelf op een pedalforce CG2 trouwens; ook zo een open mould frame.
-het zijn prima frames, ondanks dat ze misschien niet uniek zijn of een gigantische R&D afdeling maandenlang hebben bezig gehouden.
-het is leuk dat je je eigen kleurtjes kunt kiezen.
-De prijs is lager dan die van de grotere merken met eigen ontwerp, maar hoger dan sommige andere verkopers van open mould frames.
Als je dit als koper weet, kun je zelf de afweging maken of het het geld waard is.
Het enige storende is de marketingpraat; die doet me een beetje denken aan 3FM. "Deze muziek is zo rauw, zo eerlijk. Echt zo geweldig ik word er helemaal emotioneel van." Bij de 348e singer/songwriter met een baard en een gitaar.
Een frame is feite gewoon een aantal buizen, lagers en schroefgaatjes, het word pas persoonlijk als je er zelf mee gaat fietsen en dingen mee gaat maken.
Er zijn bijvoorbeeld duizenden Beone storm frames geproduceerd, en die zijn allemaal het zelfde. Maar die ene die in mijn berging ligt te verstoffen is de enige die ik met 35 km/h in de zijkant van een volvo heb geboord. Dat is wat mij betreft de emotie van een fiets, niet het idee dat een oud Italiaans mannetje in een donker schuurtje de buizen aan elkaar zou hebben gelast.
Ik rijd zelf op een pedalforce CG2 trouwens; ook zo een open mould frame.
-het zijn prima frames, ondanks dat ze misschien niet uniek zijn of een gigantische R&D afdeling maandenlang hebben bezig gehouden.
-het is leuk dat je je eigen kleurtjes kunt kiezen.
-De prijs is lager dan die van de grotere merken met eigen ontwerp, maar hoger dan sommige andere verkopers van open mould frames.
Als je dit als koper weet, kun je zelf de afweging maken of het het geld waard is.
Het enige storende is de marketingpraat; die doet me een beetje denken aan 3FM. "Deze muziek is zo rauw, zo eerlijk. Echt zo geweldig ik word er helemaal emotioneel van." Bij de 348e singer/songwriter met een baard en een gitaar.
Een frame is feite gewoon een aantal buizen, lagers en schroefgaatjes, het word pas persoonlijk als je er zelf mee gaat fietsen en dingen mee gaat maken.
Er zijn bijvoorbeeld duizenden Beone storm frames geproduceerd, en die zijn allemaal het zelfde. Maar die ene die in mijn berging ligt te verstoffen is de enige die ik met 35 km/h in de zijkant van een volvo heb geboord. Dat is wat mij betreft de emotie van een fiets, niet het idee dat een oud Italiaans mannetje in een donker schuurtje de buizen aan elkaar zou hebben gelast.
Helemaal mee eens. En dat zou nou een veel betere marketing startegie zijn, die ook volgens mij veel bedrijven gebruiken.
Koop dit prachtige carbonnen frame en ga er geschiedenis mee schrijven!
(Probeer de geschiedenis wel zo te schrijven, dat je hetzelf kunt navertellen. En dan liever niet het script in rode sporen op de deur van een volvo. )
Koop dit prachtige carbonnen frame en ga er geschiedenis mee schrijven!
(Probeer de geschiedenis wel zo te schrijven, dat je hetzelf kunt navertellen. En dan liever niet het script in rode sporen op de deur van een volvo. )
- Jaap Telder
- Forum-lid
- Berichten: 1735
- Lid geworden op: 17 dec 2012 12:12
In feite heeft de fietsindustrie het zelf zover laten komen. Alle know-how zit door uitbesteding in Azië, op een paar uit uitzonderingen na.
Nu de open-molds al jaren tot ieders beschilkking staan krijg je een overspoeling van de markt van goedkopere frames door directe verkoop aan de particulier via internet. Veel mensen gaan er mee aan de haal door privé verkoop/import, huismerken, no-name doorverkoop etc. Goedkoop, custom paintwork vaak inbegrepen in de China consumentenprijs.
Iedereen kan op deze manier een graantje meepikken en gaan concurreren met de gerenommeerde A-merken.
Geen wonder dat de naamplakkers en huismerken als paddestoelen uit de grond schieten. Niet alleen in Nederland maar ook daarbuiten.
Het voordeel zou een veel lagere prijs moeten zijn, maar als ik de prijzen van de naamplakkers zie koop ik voor hetzelfde geld een frame/fiets van een bekend A-merk. (helemaal bij de afgeprijsde uitloopmodellen, bij de bekende grote webshops). Dan is de keuze makkelijk, ook wat betreft rest-/verkoopwaarde en imago.
Een beduidend lagere prijs van het frame/de fiets zou voor mij de enige reden zijn om voor een open-mold "merk" te kiezen.
Nu de open-molds al jaren tot ieders beschilkking staan krijg je een overspoeling van de markt van goedkopere frames door directe verkoop aan de particulier via internet. Veel mensen gaan er mee aan de haal door privé verkoop/import, huismerken, no-name doorverkoop etc. Goedkoop, custom paintwork vaak inbegrepen in de China consumentenprijs.
Iedereen kan op deze manier een graantje meepikken en gaan concurreren met de gerenommeerde A-merken.
Geen wonder dat de naamplakkers en huismerken als paddestoelen uit de grond schieten. Niet alleen in Nederland maar ook daarbuiten.
Het voordeel zou een veel lagere prijs moeten zijn, maar als ik de prijzen van de naamplakkers zie koop ik voor hetzelfde geld een frame/fiets van een bekend A-merk. (helemaal bij de afgeprijsde uitloopmodellen, bij de bekende grote webshops). Dan is de keuze makkelijk, ook wat betreft rest-/verkoopwaarde en imago.
Een beduidend lagere prijs van het frame/de fiets zou voor mij de enige reden zijn om voor een open-mold "merk" te kiezen.