Pagina 17 van 38
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 19 aug 2023 09:59
door Mehekachtohapi
Bizarre ontwikkeling. Goed voor de FM en het merk zelf blijkbaar.
Ik vraag me ook af hoe lang model-specifieke onderdelen beschikbaar blijven. Komt de duurzaamheid niet ten goede.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 19 aug 2023 11:58
door Peter243
Tot nu toe nooit geen problemen gehad met uitwisselen van nieuwe componenten bij het op maat maken van de fiets. Ik heb het dan over cube, trek, s-works en scott. Zal ook wel te maken hebben met de dealer van dienst.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 19 aug 2023 13:11
door daniel1975
Probleem zit in die nieuwe sturen uit 1 stuk.
Die had Spesh nog haast niet.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 19 aug 2023 13:29
door galileo2
Omzet -18% en winst -40%.
Conclusie: onze marges zijn te laag, dus moeten we de prijzen verhogen.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 19 aug 2023 14:48
door havana
Verlagen juist. In covid zijn de prijzen bijna verdubbeld, nu de vraag ingezakt is moet de marge omlaag.
Dat de omzet post covid zou dalen heeft Shimano al aan het begin van de pandemie voorspeld. Liggen ze echt niet wakker van.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 20 aug 2023 16:38
door buddo
Peter243 schreef: ↑19 aug 2023 11:58
Tot nu toe nooit geen problemen gehad....
Altijd dus
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 05 okt 2023 21:51
door daniel1975
https://www.fiets.nl/nieuws/toekomst-fi ... QeTnC6Mcfg
Op zich wel interessant artikel.
Wordt er alleen niet blij van. De laagdrempelige fietshobby wordt echt in reuzenstappen duurder en exclusiever.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 05 okt 2023 22:07
door scottwilko
Alles waar ambacht de hoek om komt kijken wordt onbetaalbaar.
Ik durf voor een particulier ook eigenlijk geen offerte meer uit te brengen voor onderhoudsschilderwerk aan de woning.
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 05 okt 2023 22:08
door galileo2
Tja 400€ voor onderhoud van een balhoofd van een racefiets met volledig geïntegreerd kabels
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 05 okt 2023 22:16
door daniel1975
Dat vroeg ik mij ook af. Welk uurloon reken je dan?
- lagers
- rollertje stuurlint
- met beetje pech nieuwe remleiding vóór
- olijfjes etc
- max 1.5 uur werk
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 05 okt 2023 22:53
door scepticus
Die € 400 zal natuurlijk een uitzonderlijk geval zijn geweest.
Uurtarief zal € 90 oid zijn?
Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie
Geplaatst: 05 okt 2023 22:54
door Enzzo
70€