Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2019

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 04 mar 2019 20:36

Wat was het probleem dan?
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

hayes

hayes 04 mar 2019 20:43

't Zijn twee bijna blote dames. Ik veronderstel dat dat het probleem was.
Nochtans heel mooi gedaan.

Gunther90
Forum-lid

Gunther90 04 mar 2019 21:11

hayes schreef: 04 mar 2019 20:43 't Zijn twee bijna blote dames. Ik veronderstel dat dat het probleem was.
Wat een ontzettend triestige en preutse wereld is het toch geworden.. Vrouwen staan halfnaakt op hun eigen instagrampagina's, maar "ho maar..." als er een wieleraffiche is waar eens geen kassei op staat.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 04 mar 2019 21:16

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 04 mar 2019 21:29

Mooie foto’s, en een prachtige overwinning van Chantal Blaak! :like:

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 04 mar 2019 21:55

Zijn er ook nog ergens bewegende beelden? Die heb ik gemist.

remmiedepemmie
Forum-lid

remmiedepemmie 04 mar 2019 23:44

EmPeHa schreef: 04 mar 2019 21:55 Zijn er ook nog ergens bewegende beelden? Die heb ik gemist.
https://www.facebook.com/ProximusSports ... 175811537/

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 05 mar 2019 18:09

En weer een overwinning voor The Wolfpack.
Ik zeg; kom der maar in..... :D
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

fiedoo
Forum-lid HC

fiedoo 05 mar 2019 18:23

uninvitedguest schreef: 05 mar 2019 18:09 En weer een overwinning voor The Wolfpack.
Ik zeg; kom der maar in..... :D
en in de kermiskoers in Dour GP Samyn weer een bijna volledig nederlands podium bij de vrouwen! :roll: :cry:
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 05 mar 2019 18:51

hayes schreef: 04 mar 2019 20:43 't Zijn twee bijna blote dames. Ik veronderstel dat dat het probleem was.
Hier een filmpje naar "the making of".
De westerse wereld wordt inderdaad bijna elk jaar een beetje preutser.
Heeft iedereen dan echt liever die dertien in een dozijn affiches?

Het is nochtans nog niet zo zeker dat de affiche niet meer zal gebruikt worden, de mensen achter de E3 bekijken nog even wat de mogelijkheden zijn.

De affiche is het werk van Jacques Coussens

Hier wat achtergrond

Afbeelding
Een affiche van E3 Harelbeke met daarop twee gebodypainte bloemenmeisjes is volgens wielerbond UCI te vrouwonvriendelijk. De organisatie moet de poster aanpassen, of riskeert sanctie

De E3 Harelbeke heeft een traditie opmerkelijke en vaak omstreden affiches. Dit keer viel de keuze op twee gebodypainte bloemenmeisjes, die verstrengeld zijn tot een kikker. ‘De UCI betreurt de keuze van promotie van de organisator van een WorldTour-wedstrijd en keurt deze ten zeerste af’, klinkt het hard in een terechtwijzing van de internationale wielerbond.

De organisatie was zich bewust van de controversiële aard van de poster. Organisator Jacques Coussens verklaarde vorige week bij de voorstelling nog ‘door de commotie rond #metoo vorig jaar voorzichtigheidshalve het ontwerp een jaartje te hebben laten rusten’. Blijkbaar was de tijd volgens hem dit jaar wel weer rijp om dit beeld boven te halen. De twee verstrengelde bloemenmeisjes moesten volgens hem op 29 maart de winnaar van de E3 Harelbeke kussen, die ‘volgens de traditie dan in een prins zal veranderen’.

Maar de UCI pikt die uitleg niet. ‘We hebben in het verleden al vaker organisaties op hun verantwoordelijkheden gewezen en doen dat nu opnieuw. De UCI vecht al jaren voor de gelijkheid tussen man en vrouw. We hebben de organisator bevolen om zijn visuele promotiecampagne van al zijn communicatiekanalen te verwijderen. Indien daar geen gevolg wordt aan gegeven, overweegt de UCI om juridische stappen te zetten.’

'Kunstig'

In een reactie op de kritiek zegt Coussens dat het geen vrouwonvriendelijke maar 'kunstige' poster is. 'We gaan ons met het bestuur beraden wat we kunnen doen. Vergeet niet dat er een pak banners her en der uithangen. Ik snap de redenering van de UCI niet.'

Knijpen

De banners van de E3 lieten de voorbije jaren al enkele keren flink wat stof opwaaien. De meest ophefmakende banner tot dusver was die in 2015 met daarop de billen van een bloemenmeisje en de spreuk ‘Wie knijpt ze in Harelbeke?’, bedacht door Coussens zelf. Dat was een verwijzing naar een incident waarbij Peter Sagan in 2013 een bloemenmeisje in de billen kneep. De organisatie besliste uiteindelijk zelf de affiche te weren..

Vorig jaar prijkte een cowboy gezeten op een fiets op de banner met de leuze ‘Wie wordt de nieuwe sheriff in het Texas van Vlaanderen?’. In 2017 poseerde een baby met tatoeages en de tekst ‘E3 Harelbeke 60 jaar jong’. In 2016 was een priester de hoofdfiguur met de spreuk ‘Koers is heilig, winnen is zalig’.
Bron: Artikel in "De Standaard.be"
I know myself like no one else
Nothing to defend

TL@
Forum-lid HC

Gebruikersavatar TL@ 05 mar 2019 19:21

Iedereen is tegenwoordig zo snel op zijn teen getrapt. Het erge is dat er dan ook nog eens aan toegegeven wordt, triestig.

Ik vind het wel een geslaagde affiche (die van Sagan de billenknijper trouwens ook :D )
Afbeelding

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 05 mar 2019 21:08

Eerste profzege voor de 22-jarige Jip van den Bos...

Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Plaats reactie