Prijsstijgingen nemen grote vlucht
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
Energie en alcohol prijzen van land tot land worden teveel beïnvloed door de belasting en accijnzen die daarop worden geheven. Kun je slecht vergelijken.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40965
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
@enzzo: 3 maanden nadat ik hem had verkocht lag hij in de sloot. Eigenaar gaf later aan het gas vol in te hebben getrapt na het insturen en dat hij voor het uitkomen van de bocht ineens weg sprong. Das nu een turbogat
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ik was toen overgestapt naar een R25 V6, iets heel anders. Zoop als een brabander tijdens carnaval, er brandden wel eens lampjes in dashboard zonder reden, maar wat was dat een fantastische reiswagen. 150pk uit een heuse 2.8L V6, komt tegenwoordig uit een 3-pittertje.
Ben paar jaar geleden nog wel eens bezig geweest om een R5 Bleu Sport te kopen, maar toch vanaf gezien. Zou vooral stil staan.
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
Ik was toen overgestapt naar een R25 V6, iets heel anders. Zoop als een brabander tijdens carnaval, er brandden wel eens lampjes in dashboard zonder reden, maar wat was dat een fantastische reiswagen. 150pk uit een heuse 2.8L V6, komt tegenwoordig uit een 3-pittertje.
Ben paar jaar geleden nog wel eens bezig geweest om een R5 Bleu Sport te kopen, maar toch vanaf gezien. Zou vooral stil staan.
Less is bore
Wij wonen vlak bij de Franse grens: veel voedingsmiddelen, alcohol en geneesmiddelen zijn toch een stuk goedkoper net over de grens. Vooral bij geneesmiddelen is de prijs in België soms x3, 4 of zelfs 5. Water is stuken goedkoper, frisdrank idd ook, alcohol al helemaal.
Vroeger kwamen de Fransen dan weer massaal tanken in België en intussen tabak inslaan. Geen idee hoe dat nu nog zit.
Vroeger kwamen de Fransen dan weer massaal tanken in België en intussen tabak inslaan. Geen idee hoe dat nu nog zit.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Zaken die 3, 4x duurder zijn dat is puur een kwestie van accijnzen en beperkingen qua verkoopkanaal. Duitsers slaan ook massaal zaken als paracetamol in in Nederland, omdat je het in Duitsland enkel in de apotheek kunt kopen voor een veel hogere prijs dan dat het in Nederland bij de drogist/supermarkt ligt.
Binnen Europa is een beetje een vreemd vergelijk omdat je dan over heel andere markten en economieën spreekt.
Maar als Nederlander kijk ik altijd met jaloezie naar het wagenpark in België en Duitsland dat daar echt veel goedkoper is. Dat is een verschil van een hele klasse.
Ook zijn de huizenprijzen in België veel lager dan in NL. Voor de prijs van een twee kapper in NL heb je in België een vrijstaand huis met zwembad.
Nu is dat in NL ook wel mogelijk maar dan moet je wel in Zeeland, Limburg of Oost Groningen gaan kijken. En daar moet je maar net willen wonen.
Maar als Nederlander kijk ik altijd met jaloezie naar het wagenpark in België en Duitsland dat daar echt veel goedkoper is. Dat is een verschil van een hele klasse.
Ook zijn de huizenprijzen in België veel lager dan in NL. Voor de prijs van een twee kapper in NL heb je in België een vrijstaand huis met zwembad.
Nu is dat in NL ook wel mogelijk maar dan moet je wel in Zeeland, Limburg of Oost Groningen gaan kijken. En daar moet je maar net willen wonen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Bepaalde types auto zijn in Nederland letterlijk 2x zo duur als in Belgie of andere buurlanden. Dat is toch van de zotte? Huizen net zo inderdaad.
Heel leuk dat je in Nederland €300-500 meer salaris ontvangt, maar als huizen en vervoer 2x zo duur zijn dan koop je er weinig voor. Zaken als racefietsen zijn relatief gezien dan wel 'goedkoper'.
Heel leuk dat je in Nederland €300-500 meer salaris ontvangt, maar als huizen en vervoer 2x zo duur zijn dan koop je er weinig voor. Zaken als racefietsen zijn relatief gezien dan wel 'goedkoper'.
Voor hypotheeklasten maakt 500 wel een groot verschil, zeker bij tweeverdieners.ypuh schreef: ↑13 mar 2020 12:29 Bepaalde types auto zijn in Nederland letterlijk 2x zo duur als in Belgie of andere buurlanden. Dat is toch van de zotte? Huizen net zo inderdaad.
Heel leuk dat je in Nederland €300-500 meer salaris ontvangt, maar als huizen en vervoer 2x zo duur zijn dan koop je er weinig voor. Zaken als racefietsen zijn relatief gezien dan wel 'goedkoper'.
Sterker nog, 500 euro is wat ik nu ongeveer aan hypotheek kwijt ben per maand.
Vervoer is misschien wel duurder, maar dat is wel uitgaande van een auto. Als je de fiets pakt zal het niet veel uitmaken.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Tja, ik zit in de situatie dat ik wel €1.000 huur betalen kan, maar geen hypotheek van €700 krijgen kan (studieschuld, ben 29).
Los daarvan zijn er helemaal geen huizen voor een hypotheek van dat bedrag. Alles onder de €200.000 vraagt de nodige investeringen of zijn simpelweg niet interessant voor mij om te wonen. De huizen die wel het overwegen waard zijn komen 15-20 biedingen op binnen waarmee je al snel ruim boven de vraagprijs zit en eerder 250k betaald voor een huis wat realistisch gezien 180-200k waard is.
Om over de kosten van een auto maar te zwijgen. Ik rij ca. 35-40.000 zakelijke kilometers per jaar die gelukkig wel vergoed worden, maar daar ben ik toch minstens €700 per maand aan kwijt.
Dat zijn twee grote kostenposten waar je in Belgie flink op kan besparen lijkt me?
Los daarvan zijn er helemaal geen huizen voor een hypotheek van dat bedrag. Alles onder de €200.000 vraagt de nodige investeringen of zijn simpelweg niet interessant voor mij om te wonen. De huizen die wel het overwegen waard zijn komen 15-20 biedingen op binnen waarmee je al snel ruim boven de vraagprijs zit en eerder 250k betaald voor een huis wat realistisch gezien 180-200k waard is.
Om over de kosten van een auto maar te zwijgen. Ik rij ca. 35-40.000 zakelijke kilometers per jaar die gelukkig wel vergoed worden, maar daar ben ik toch minstens €700 per maand aan kwijt.
Dat zijn twee grote kostenposten waar je in Belgie flink op kan besparen lijkt me?