Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

Trump out or not?

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 10 nov 2020 19:54

daniel1975 schreef: 10 nov 2020 18:20 .........................
Maar het meest zorgen maak ik mij over de komende 2 maanden: een idioot met grote macht die boos is en niks te verliezen heeft. Fantastisch recept voor een paar kleine rampen.
Dat zal wel meevallen hoor, lees maar eens na wat er vier jaar geleden voorspeld werd door sommige (democraten); derde wereldoorlog, nucleaire oorlog, einde van de wereld. etc....

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 10 nov 2020 20:05

daniel1975 schreef: 09 nov 2020 22:18 Ik vind het nog steeds bizar om te zien hoeveel mensen er ook in NL heilig overtuigd zijn dat er grootschalige fraude is gepleegd.
Geeft wel aan hoe makkelijk mensen te beinvloeden zijn :-(
Waarom wordt altijd het woordje grootschalig gebruikt? Is kleinschalige fraude ok.
Als er nog maar één honderste waar is van bewakingsfilmpjes die verschenen zijn dat zijn de verkiezingen een vaudeville.
Ik begrijp uberhaupt niet waarom controleurs op meters afstand moeten blijven tijdens het tellen. (wanneer dit door een rechter ongedaan wordt gemaakt trachten de democraten dit opnieuw voor de rechter terug te bekomen, waarom?).
Ik begrijp niet waarom stemmentellers stemformulieren moeten invullen, naar verluid doet men dit bij onduidelijke formulieren en wordt het originele formulier dan vernietigd, maar ook daar is geen controle laat staan registratie op.
Als zo'n berichten over Rusland in de media komen dan heeft iedereen zijn oordeel klaar.
Ongelooflijk dat zo'n land er niet in slaagt om een deugdelijk controleerbaar stemsysteem op poten te zetten.

lugosi
Forum-lid HC

lugosi 10 nov 2020 20:10

Lcsmet schreef: 09 nov 2020 22:46 De test, van Vlaams parlementslid Joren Vermeersch, kwam ik vandaag tegen op facebook.
"Ik merk op sociale media heel veel leedvermaak en triomfalisme over het verlies van Trump. Daar wens ik toch wat kanttekeningen bij te plaatsen.

Vooreerst kun je moeilijk stellen dat hij afgestraft werd. Trump werd door de Amerikaanse kiezer beloond met 71,2 miljoen stemmen. Dat zijn er liefst 8,3 miljoen (!) meer (+13 %) dan in 2016, toen hij een "landslide" (in kiesmannen) behaalde boven Clinton. Daarenboven stevenen de Republikeinen af op een meerderheid in de Senaat, waar de verwachte 'blauwe golf' helemaal is uitgebleven.

The Donald is dus, ironisch genoeg, vandaag populairder dan ooit. Voor veel Vlamingen is dat onbegrijpelijk. Dat komt deels doordat onze pers ons vier jaar lang louter wenste te informeren over de fratsen en brutale communicatie van de man (wat ook klopt en hem tot oneer strekt, denk aan zijn onbeschofte eis aan Denemarken om Groenland op te kopen), maar zelden tot nooit over de inhoudelijke klemtonen in zijn beleid.

Met vier jaar fratsen en sneren alleen bouw je evenwel zo'n groeiende populariteit niet op. De werkelijke reden voor de sterk toegenomen steun aan Trump ligt in hetgeen hij zoal veranderde in de laatste vier jaar. Dat is best spectaculair:

1) Belastingverlaging die ook de gewone werknemers ten goede kwam
2) Goedkopere medicatie, waartoe hij de 'big pharma' de arm had omgewrongen
3) Her-industrialisatie na decennia van industriële teloorgang. Dat kwam mede doordat hij als eerste president een einde durfde te maken aan het niet-aflatende streven van de V.S. naar alsmaar vrijere wereldhandel. Het door Obama geplande vrijhandelsakkoord met Zuid-Azië werd afgeblazen. Met China werden opnieuw handelstarieven ingevoerd om de negatieve handelsbalans terug te dringen.
4) Mede door 1) en 3) is de werkloosheid in Amerika gezakt tot onder het historische dieptepunt van 1967. Over gans de V.S. ontstond een gezonde mate van schaarste aan arbeid. Zowel de werkgelegenheid als de nettolonen schoten daardoor omhoog, ook bij laaggeschoolden en ook bij minderheden. Weinig verwonderlijk is het dan ook vooral bij minderheden dat de steun voor Trump het sterkst is toegenomen. Bij zwarte vrouwen is zijn aanhang zelfs verdubbeld.
5) De bestaande corruptie en politieke machinaties van China binnen de VN en WHO werden door Trump eindelijk eens klaar en duidelijk aan de kaak gesteld. Denk aan de manier waarop China arme landen betaalt om stromannen in topposities te krijgen, zoals de Ethiopische WHO topman Ghebreyesus. Geen woord daarover in onze pers. Amerikanen houden van die parler-vrai, zeker als het nog blijkt te kloppen ook.
6) Een nultolerantie voor illegale migratie. Die daalde onder Trump scherp, wat één van de factoren was in de toegenomen schaarste om arbeid en de daaruit volgende stijging van de nettolonen voor laaggeschoolden. Merk op: bij Latino-Amerikanen boekte Trump een grote electorale vooruitgang. Waaruit blijkt: het is een grove misvatting om te denken dat legale migranten voor het gedogen van illegale migratie zijn. Dat heeft Trump goed ingeschat.
7) Hij heeft geen Amerikaanse oorlogen gestart en geen bestaande laten woekeren, wat uitzonderlijk is en zelfs een trendbreuk in de recente Amerikaanse politieke geschiedenis. Zo liet Obama de Islamitische Staat jarenlang bestaan als nuttige geostrategische buffer tussen Iran en Hezbollah in Libanon. Toen Trump aan de macht kwam bombardeerde hij IS in een paar maanden naar het stenen tijdperk en sloot hij een informele deal met Rusland, waardoor er na jaren oorlog eindelijk een gewapende vrede kwam in Syrië. Daarnaast sloot hij verschillende vredesakkoorden af tussen Israël en Arabische staten, en schakelde hij de twee grootste topterroristen van het moment uit met precisie-aanvallen: kalief Al Bagdadi en het Iraanse hoofd van de Revolutionaire Garde Hossein Soleimani.

U zult het niet horen op VRT, of lezen in HLN, maar het is dus niet "zomaar" dat de voorspelde blauwe golf er niet gekomen is. De Amerikanen zijn wakker geworden in een extreem verdeeld land. Meer nog dan Noord versus Zuid valt overigens de kloof op tussen stad en platteland. Biden is eigenlijk exact het type politicus dat je in zo'n situatie goed kunt gebruiken: een ervaren niet-ideologische centrum-politicus, die goed coalities kan smeden over de partijgrenzen heen. Maar toch zie ik hem niet slagen.
.....................................................

Hier gaat niet veel reactie op komen, dit is namelijk een ongewenste opinie.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 10 nov 2020 20:29

@lugosi: tot op heden niet 1 bewezen geval van fraude. Wil pertinent niet zeggen dat het er dus ook niet is, maar tot op heden hebben de democraten gewoon het gelijk en het recht aan hun zijde. Er zijn voor zover ik weet ook zeer weinig berichten van republiekeinse tellers die het over misstanden hebben.
Less is bore

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 10 nov 2020 21:54

Hier gaat niet veel reactie op komen, dit is namelijk........
Een totaal warrig en lang verhaal geredeneerd vanuit een land met 4 taalgebieden, 5 lokale parlementen/regeringen, één federale regering en ontelbare gewestelijke bestuursinstanties. Waarbij opgemerkt dat geen van bovengenoemden ook maar enige vorm van van samenwerking met de ander ambieert!
Vanuit zo’n versnipperd politiek landschap geredeneerd kun je eigenlijk geen enkele opinie serieus nemen!!
Nijdig over 't stuur Van uwen driewieler gebogen Ge waart nog kind
Ge ving nog nie veel wind

i-mac

i-mac 10 nov 2020 22:12

Enzzo schreef: 10 nov 2020 21:54
Hier gaat niet veel reactie op komen, dit is namelijk........
Een totaal warrig en lang verhaal geredeneerd vanuit een land met 4 taalgebieden, 5 lokale parlementen/regeringen, één federale regering en ontelbare gewestelijke bestuursinstanties. Waarbij opgemerkt dat geen van bovengenoemden ook maar enige vorm van van samenwerking met de ander ambieert!
Vanuit zo’n versnipperd politiek landschap geredeneerd kun je eigenlijk geen enkele opinie serieus nemen!!
Gaan we niet een beetje héél erg kort door de bocht nu? We gaan toch niet alle Belgen weer eens over dezelfde kam scheren hé. Alsof wij er iets aan kunnen doen dat het zo een klucht is bij ons. Wij moeten dan wel gaan kiezen, eens verkozen doen ze toch wat ze willen. Denk ook niet dat we er blij mee zijn, wel integendeel.

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 10 nov 2020 22:34

@i-mac, Enzzo is gelukkig niet representatief voor de gemiddelde Nederlander op dit forum of zelfs daarbuiten.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 10 nov 2020 22:49

Nee helemaal niet! Ik hou van België; zowel de Vlamingen als de Walen. Heb vrienden in Brussel en luister heel graag naar de VRT (en zelden naar de schreeuwerige oppervlakkige Nederlandse radio) En niet in de laatste plaats om de muziekkeuze die erg gevarieerd en minder mainstream is dan die van de Franse, Waalse of Nederlandse zenders (verder luister ik graag naar Spaanse en Catalaanse zenders trouwens)

Daarom ben ik ook redelijk op de hoogte van de het ondoorgrondelijke Belgische politieke stelsel. Ik was in Brussel bij onze Belgische vrienden (woonachtig in Brussel maar oorspronkelijk van Zij/Hij, respectievelijk; Brugge en Limburg, daarna Antwerpen) tijdens de laatste verkiezingen, de tweede zwarte zondag...
Ik heb toen een aardige uitleg gekregen van hoe de stemgang en in het verlengde daarvan de politiek in België in elkaar steekt. Mijn oren toeteren nogsteeds ;)

Neen, ik ben de laatste die Belgen als één volk ziet, maar ook de laatste die mee gaat in de holland-belgië discussies hier op het forum! Allen de sympathieën zoals gelinkt door lcsmet kan ik moeilijk verteren. En ik denk ook dat die ellenlange lappen tekst weinig bijdragen als je niet de structuur en systemen binnen de Belgische politiek kent.
Los daarvan vind ik het gewoon een zwetsverhaal wat alle kanten op gaat maar uiteindelijk kant noch wal raakt.

Enzzo
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Enzzo 10 nov 2020 22:59

Lcsmet schreef: 10 nov 2020 22:34 @i-mac, Enzzo is gelukkig niet representatief voor de gemiddelde Nederlander op dit forum of zelfs daarbuiten.

Helaas is Lcsmet, zo vermoed ik althans, redelijk representatief voor wat er op de bewuste zwarte zondag in mei 2019 gebeurde
Dat leid ik af uit zijn, veelal rechts-radicaal getinte berichten en linkjes op het forum.
Maar ik kan (en hoop) het mis (te) hebben en laat me graag corrigeren

Lcsmet
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Lcsmet 11 nov 2020 11:41

Enzzo schreef: 10 nov 2020 22:59 Helaas is Lcsmet, zo vermoed ik althans, redelijk representatief voor wat er op de bewuste zwarte zondag in mei 2019 gebeurde
Dat leid ik af uit zijn, veelal rechts-radicaal getinte berichten en linkjes op het forum.
Maar ik kan (en hoop) het mis (te) hebben en laat me graag corrigeren
De link zit achter een betaalmuur. De eerste "zwarte" zondag had echter plaats op zondag 24 november 1991. Naar aanleiding van deze overwinning van het toenmalige Vlaams Blok kwam politiek links met het lumineuze idee om de kiezers van deze partij achter een cordon te steken.
En wat de ene rechts radicaal noemt is voor de andere dan weer gezond verstand.
Ik stem al Vlaams Blok van bij mijn eerste deelname aan de verkiezingen in 1981 en dat heeft echt niets met racisme te maken.
De huidige peilingen geven aan dat de media voor de volgende verkiezingen alle superlatieven uit de kast zullen moeten halen als VB en N-VA samen iets meer dan 50% van de zetels zouden kunnen halen.
Afbeelding
I know myself like no one else
Nothing to defend

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 11 nov 2020 11:50

Misschien kunnen we dit toppik, nadat Trump weg is, nog omdopen tot: Vlaams Blok aan de macht of niet?

ps, proficiat met de media als meervoud.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

JoostG
Forum-lid

JoostG 11 nov 2020 11:57

lugosi schreef: 10 nov 2020 20:10
Hier gaat niet veel reactie op komen, dit is namelijk een ongewenste opinie.
Ik geloof direct dat Trump ook veel dingen goed heeft gedaan. Gelukkig maar.

Wat mij betreft (en zo zit ik er in, niet meer, niet minder), verbleekt dat allemaal door zijn gedrag. Als je politiek leider, misschien wel de grootste leider in de wereld, zich op een bepaalde manier gedraagt, geeft dat anderen ook een reden om zich zo te gedragen. Wenselijk? Nee. Menselijk? Ja.

Je kan gewoonweg niet ontkennen dat hij liegt, onbeschoft is, zaken voor eigen gewin inzet, aandikt, verzwijgt, etc. Kom op, mijn kinderen gedroegen zich fatsoenlijker toen ze 5 jaar waren.

Als dat de standaard wordt, dan ziet de wereld er in mijn ogen een stuk minder fraai uit. En dat is zijn legacy na 4 jaar regeren.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Plaats reactie