Pagina 17 van 32

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 05 jan 2023 18:50
door Orlok
De cassettebandjes zijn anders ook weer populair aan het worden.

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 05 jan 2023 20:22
door El Pistolero
senior schreef: 05 jan 2023 16:53 CD is achterhaald inmiddels. Je loopt achter. Vinyl daarentegen is nog steeds gevraagd. En anders gewoon als MP4 op de smartphone.
Ik heb een SA-CD speler en dan klinkt een CD vele malen beter dan MP4. Ik ken mensen die nog steeds veel CD’s kopen.

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 05 jan 2023 21:54
door senior
Ik zie onderweg heel veel mensen met een smartphone en eigenlijk nauwelijks iemand met een cd-speler. :mrgreen:

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 27 feb 2023 19:19
door didi641
Nog even terugkomend op het Classified verhaal...
Materiaalfreak "Vocsnor" reed alvast de Omloop het Nieuwsblad met een redelijke plateau (62).

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 02 mar 2023 10:05
door thestudent
https://www.classified-cycling.cc/stori ... rshift-hub

Leuk artikel over voordelen natuurlijk. Maar de grote vraag is wat het is het verlies van het planetair tandwielstelsel wanneer die ingeschakeld wordt. Normaal gesproken zijn naafversnellingen namelijk juist helemaal niet efficient en hebben ze een veel groter verlies dan ketting en derailleur.

Dus verlies je niet juist snelheid als je met classified een lange klim op gaat rijden.

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 02 mar 2023 13:18
door scottpch
Zie Rohloff....
Je hebt met die systemen altijd wat verlies.

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 03 mar 2023 11:07
door galileo2
Gehoord in een (Belgisch) podcast:
Pogacar zou meer koersen winnen als hij met een Cervelo, Specialized of Pinarello zou rijden. Ze beweren dat Colnago een achterstand heeft ten opzichte van de “topmerken “

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 03 mar 2023 11:26
door wasbeer2006
Laat hem dan nog maar even hierop rijden :-)

Als dat meetbaar zo is, dan heeft Colnago wel en mega achterstand.
Dat is op een fiets nogal lastig meten ook, want wat zorgt ervoor dat ze dit denken/weten.

Puur naar watts en kilo kijken en daar een snelheid uit afleiden is natuurlijk niet voldoende.
Maargoed interessant is het zeker!

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 03 mar 2023 11:35
door thestudent
Aldus een belgische podcastmaker. Er is nogtans weinig mis met een colnago v4rs met dura ace 12sp.

Vingegaard reed ook met een minder aero r5 cervelo.

Marketingpraat te ver doorgetrokken.

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 03 mar 2023 12:20
door El Pistolero
galileo2 schreef: 03 mar 2023 11:07 Gehoord in een (Belgisch) podcast:
Pogacar zou meer koersen winnen als hij met een Cervelo, Specialized of Pinarello zou rijden. Ze beweren dat Colnago een achterstand heeft ten opzichte van de “topmerken “
https://wielerrevue.nl/artikel/567887/% ... -van-2023/

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 03 mar 2023 12:52
door thestudent
bij de koga kinsei lijkt niemand eraan gedacht te hebben dat er ook bidons en houders op moeten.

Re: Materiaaltransfers voor 2022

Geplaatst: 03 mar 2023 13:04
door kxlight
thestudent schreef: 03 mar 2023 12:52 bij de koga kinsei lijkt niemand eraan gedacht te hebben dat er ook bidons en houders op moeten.
afgeleid van een baanfiets... dan krijg je dat... hopelijk zittem er wel remmen op... ;-)

fiets is verder wel een gedrocht zeg.