Parijs -Roubaix 2021
Maar de meeste endurance fietsen zijn al bijna even lui en kunnen 35mm banden aan. Dan is de stap naar gravel nog maar heel klein.
De endurance zoals je die 5 jaar geleden overal zag, bestaat al bijna niet meer. Dat zijn al fietsen geworden die tot we in de beginfase van de gravelracer in die klasse hadden ingedeeld.
Ik denk dat we het vooral van de merken moeten hebben die een allround racefiets bouwen met een neutrale geometrie
Ik vrees dat onze generatie van kinderen van de late jaren 70 een beetje wordt overgeslagen. De meesten van ons hebben niet meer de ambitie om wedstrijden te rijden en dat sprintje naar het plaatsnaambord kan ons vaak gestolen worden. De extreme drang naar veiligheid en comfort hebben we ook (nog) niet. Dat is meer iets voor de ouderen en overmatig beschermd opgevoede jonkies .
De endurance zoals je die 5 jaar geleden overal zag, bestaat al bijna niet meer. Dat zijn al fietsen geworden die tot we in de beginfase van de gravelracer in die klasse hadden ingedeeld.
Ik denk dat we het vooral van de merken moeten hebben die een allround racefiets bouwen met een neutrale geometrie
Ik vrees dat onze generatie van kinderen van de late jaren 70 een beetje wordt overgeslagen. De meesten van ons hebben niet meer de ambitie om wedstrijden te rijden en dat sprintje naar het plaatsnaambord kan ons vaak gestolen worden. De extreme drang naar veiligheid en comfort hebben we ook (nog) niet. Dat is meer iets voor de ouderen en overmatig beschermd opgevoede jonkies .
Campagnolo Ultra Dork
Op mijn Ultegra heb ik dat wel, bovenop de shifters.pino schreef: ↑04 okt 2021 10:31Is DI2 niet te programmeren als SRAM (links lichter, rechts zwaarder)?thestudent schreef: ↑04 okt 2021 10:01 Met di2 valt er op schuddende kasseien gewoon niet het juiste knopje van de twee in te drukken.
Dus denk ik dat voor die jongens het zeker mogelijk is.
Thanks,i-mac schreef: ↑04 okt 2021 10:50 Indrukwekkende beelden van Paris-Roubaix ...
https://sporza.be/nl/2021/10/04/bekijk- ... 336555555/
Mooi hè de emoties na afloop,
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40783
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
OPEN M.IND heeft voor mij (= persoonlijk) een hele fraaie neutrale geo.
Zoveel allrounders zijn er niet meer. Aero of gravel lijken nu de enige smaken te wordne.
Less is bore
De ganse beleving is voor mij soms veel mooier dan de koers zelf.mao schreef: ↑04 okt 2021 14:07Thanks,i-mac schreef: ↑04 okt 2021 10:50 Indrukwekkende beelden van Paris-Roubaix ...
https://sporza.be/nl/2021/10/04/bekijk- ... 336555555/
Mooi hè de emoties na afloop,
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Gekeken vanaf het begin. Prachtige wedstrijd, had Moscon de overwinning gegund.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Dan was Vermeersch bevoordeeld, want die reed met campagnolothestudent schreef: ↑04 okt 2021 10:01 Met di2 valt er op schuddende kasseien gewoon niet het juiste knopje van de twee in te drukken.
Ik heb de toeristen P-R ook gereden met DI2 en had toch geen problemen om het juiste knopje te vinden (had ook de klim-shifters op het stuur gemonteerd)
Ook op de MTB-routes met de gravelfiets heb ik nooit problemen om de juiste knopjes te vinden, al lijkt het SRAM systeem me wel iets handiger (tot je vooraan wilt schakelen, dat lijkt me dan weer een stuk lastiger) maar zeker weet ik het niet (nog maar 1 keer een blokje rond mee gereden)
Ook op de MTB-routes met de gravelfiets heb ik nooit problemen om de juiste knopjes te vinden, al lijkt het SRAM systeem me wel iets handiger (tot je vooraan wilt schakelen, dat lijkt me dan weer een stuk lastiger) maar zeker weet ik het niet (nog maar 1 keer een blokje rond mee gereden)
Domane heeft toch helemaal geen korte wielbasis ?
https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/doma ... -geometry/
Wielbasis 101 bij 56cm of 102.5 bij 58cm.
En madone :
https://www.trekbikes.com/us/en_US/bike ... grey_black
98.3 bij 56cm en 99.2 bij 58cm