Pagina 161 van 312

Geplaatst: 11 nov 2010 22:33
door stefan
Bij teveel spacers kan de vorkpijp breken door de kracht die erop komt. Maar dit is geen ful carbon vork, deze heeft een alu pijp. Dat zou normaal gezien iets meer kunnen hebben. Het is bij de vorige eigenaar ook niet afgebroken dus het zal ook niet direct bij jou gaan gebeuren.
Als het kan zou iets minder spacers wel beter zijn.

Geplaatst: 11 nov 2010 22:35
door danny1407
Lavsson schreef: Maar wat bedoel je met "dit aantal spacers lijkt een beetje op het randje van verantwoord"? Wat kan er fout gaan dan? Dat er iets afbreekt ofzo?


Yes, het moment op je vorkbuis wordt flink groot op zo'n manier.
Geen idee of het TE groot kan worden hoor, moeilijk te zien en moeilijk te bepalen.
Is natuurlijk mede afhankelijk van het gewicht/de kracht die jij op je stuur weet te zetten in bepaalde situaties.

In ieder geval verstandig dat je "hoog" begint en daarna af gaat bouwen ipv direct diep te willen.

Edit: zie net Stefan's post....alu wist ik dus niet!
Maar inderdaad, zoals Stefan terecht zegt....het gaat al jaren goed met deze fiets op deze manier, dus het zal sowieso wel los lopen.

C59 en M10

Geplaatst: 12 nov 2010 23:43
door gijs01
LS,

Vanavond ben ik bij de show van Plieger geweest en heb ik een paar kiekjes gemaakt van de nieuwe modellen.

In het echt zijn ze erg mooi!

Kan iemand ze even in het forum zetten? Ik beheers dat truukje niet (meer)


http://img153.imageshack.us/gal.php?g=img4605i.jpg]C59 en M10[/url]

Geplaatst: 13 nov 2010 17:58
door Kiekeboe

Geplaatst: 13 nov 2010 18:14
door itcer
ik vind persoonlijk de m10 veel mooier dan de c59

Geplaatst: 13 nov 2010 19:44
door HenH
Ik vond de blauwe kleur van de m10 erg glitterig, hij viel mij tegen op BM, misschien kwam dat wel door het licht daar, want bij de rode versie vond ik het idem.
Gelukkig verschillen smaken, de m10 is denk ik voor de mensen die van de 'moderner' gevormde fietsen houden en de c59 voor mensen die van de traditionelere fietsen houden met zijn dunnere buizen. Ik vind mijn EP er bijna hetzelfde uitzien als de c59, in dat opzicht is het dus weinig nieuws

Geplaatst: 13 nov 2010 20:17
door colnagofreak
Vanmiddag ook ff bij Plieger geweest, de Colnago c59 in de neon kleur was in het echt veel mooier dan op de foto's te zien is! Je moet van de kleur houden, maar in combinatie met donkergrijs waar iets glitter inzat was het erg smaakvol.

Ook de witte EPs was erg mooi!

Geplaatst: 14 nov 2010 20:36
door gijs01
Klopt die zwarte C59 is in het echt mooier. Wat een geweldig mooie fiets. Had ik nog een paar knaken in de kontzak dan zou die C59 met SR en Shamals zijn weg naar mijn schuur wel weten te vinden...

Geplaatst: 17 nov 2010 22:59
door gede
colnagofreak schreef:Vanmiddag ook ff bij Plieger geweest, de Colnago c59 in de neon kleur was in het echt veel mooier dan op de foto's te zien is! Je moet van de kleur houden, maar in combinatie met donkergrijs waar iets glitter inzat was het erg smaakvol.

Ook de witte EPs was erg mooi!


Ik spaar volop voor de witte EPS :-). Die bestel ik binnen een maandje. Ik heb er op BM lang naar staan kijken.

Geplaatst: 17 nov 2010 23:08
door gerrit-1963
gede schreef:
colnagofreak schreef:Ook de witte EPs was erg mooi!


Ik spaar volop voor de witte EPS :-). Die bestel ik binnen een maandje. Ik heb er op BM lang naar staan kijken.


Witte EPS is een prachtige fiets link voor afbeelding

Geplaatst: 18 nov 2010 13:11
door ed-ep
Witte EPS in PR00 is inderdaad een hele mooie fiets.

Meer foto's te vinden bij PistaPalace

PistaPalace

Vind zelf de blauwe EPS, PRZA, ook heel mooi maar daar is moeilijk aan te komen. Deze hangt bij mij in m'n garage om opgebouwd te worden :) Foto's volgen begin volgend jaar.

Geplaatst: 18 nov 2010 18:25
door colnagofreak
Ed-EP schreef:
PistaPalace


Blijkt dat je een fiets ook weer compleet kan verknallen door de afmontage, wat een wansmaak die gouden shamals.

Ik blijf de prijzen ook absurd vinden wat ze voor zo'n stuk veredeld carbon vragen, zoals de c59 daar op de beurs stond was de prijs rond de 7500 euro!!!!!