Het grote schijfremmentopic
-
- Forum-lid
- Berichten: 1671
- Lid geworden op: 21 dec 2012 18:50
Bianchi Oltre xr3 is er gewoon met schietschijven.
Bianchi Oltre xr3 Ultegra di2/Scope R4D/Deda Alanera Dcr.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
Factor Ostro VAM Dura-Ace di2/Black Inc.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6217
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Waarom denk je dat? gevoel? Marketing van de materiaalsponsoren? toprenners fietsen harder als ze andere remmen krijgen?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40036
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Puur gepushed door de fabrikanten.
Ik ben bang dat hij gelijk heeft.
Ik ben bang dat hij gelijk heeft.
Less is bore
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Puur marketing, als je winstmarge met minimaal 20% op een nieuwe fiets omhoog gaat snap ik de marketing afdeling wel. Beetje jammer dat de producenten ondanks voldoende voorbereidingstijd met halfbakken producten op de markt komen (aangepaste mtb delen voldoen simpelweg niet goed genoeg voor gebruik op de weg). Twee generaties groepen verder en het zal wel opgelost zijn....
Wielrenners zijn toch sinds mensenheugenis beta testers? Frames die van ellende uit elkaar vallen, krakende bottom brackets, onderbemeten lagers op de gekste plaatsen, velgen die veel te slap zijn, allemaal werd het omarmd in het kader van lichter, aerodynamischer en sneller. Het rare is dat schijfremmen voornamelijke een comfort optie zijn en juist zwaarder en minder aerodynamisch zijn. De enige reden dat het zo aanslaat is dat een meerderheid ervan overtuigd is geraakt dat het "de nieuwe standaard" is.sharkman113 schreef: ↑25 jun 2018 09:41 Puur marketing, als je winstmarge met minimaal 20% op een nieuwe fiets omhoog gaat snap ik de marketing afdeling wel. Beetje jammer dat de producenten ondanks voldoende voorbereidingstijd met halfbakken producten op de markt komen (aangepaste mtb delen voldoen simpelweg niet goed genoeg voor gebruik op de weg). Twee generaties groepen verder en het zal wel opgelost zijn....
je ziet het eigenlijk overal: er is zoveel keuze dat mensen niet meer kiezen maar voor de enige of één van de twee veilige opties gaan. Het wordt langzamerhand een soort van communistisch vijfjarenplan. Alleen komt nu niet vanuit de overheid maar vanuit de marktleider(s).
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40036
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
12sp is ook zwaarder dan 11 sp maar daar hoor je ook geen mens over....
Less is bore
Hoeveel rijden daar nu mee?daniel1975 schreef: ↑25 jun 2018 18:27 12sp is ook zwaarder dan 11 sp maar daar hoor je ook geen mens over....
Dat gewichtverschil is minimaal.
Sensa GF White edition.
Canyon cf sl8.
Canyon cf sl8.
-
- Forum-lid
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
- Locatie: Midden Nederland
Ik was ook sceptisch over schijfremmen maar sinds ik een tegen een plotseling gevallen fietser ben gebotst denk ik er anders over. Ik had niet voldoende tijd meer om een goede noodstop te maken terwijl mijn handen wel op de schifters zaten. Hydraulische schijfremmen hadden hierbij zeker geholpen omdat je dan weinig kracht hoeft uit te oefenen.
Nou dat betwijfel ik, op mijn fiets met velgremmen hoef ik ook weinig kracht uit te oefenen om een noodstop te maken. Het is meer de reactie snelheid die hier (bij jou) in het spel is.!velopierre schreef: ↑25 jun 2018 20:32 Ik was ook sceptisch over schijfremmen maar sinds ik een tegen een plotseling gevallen fietser ben gebotst denk ik er anders over. Ik had niet voldoende tijd meer om een goede noodstop te maken terwijl mijn handen wel op de schifters zaten. Hydraulische schijfremmen hadden hierbij zeker geholpen omdat je dan weinig kracht hoeft uit te oefenen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Ik heb met velgremmen een noodstop kunnen maken om een plotseling gevallen fietser te ontwijken. Ik door mijn reflex voldoende tijd om een noodstop te maken en mezelf halfdwars op de weg te zetten en uit te klikken. Mijn handen zaten bovenop de shifters.velopierre schreef: ↑25 jun 2018 20:32 Ik was ook sceptisch over schijfremmen maar sinds ik een tegen een plotseling gevallen fietser ben gebotst denk ik er anders over. Ik had niet voldoende tijd meer om een goede noodstop te maken terwijl mijn handen wel op de schifters zaten. Hydraulische schijfremmen hadden hierbij zeker geholpen omdat je dan weinig kracht hoeft uit te oefenen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
daar hadden schijfremmen helemaal niets aan geholpen, simpelweg omdat niet de remmen maar het contactvlak tussen band en wegdek de beperkende factor zijn bij meer remkracht. Abs had kunnen helpen maar dat duurt nog een poosje