Jajaja prachtig toch!
Het grote auto-topic
Dit is mijn hobby auto.Patrick VB schreef: ↑27 nov 2024 23:49 Hebben we nog iets te vertellen over auto's?
Wie heeft, naast het dagelijkse werkpaard, nog iets voor de fun in de garage staan? (Op 4 wielen uiteraard)
Inderdaad een Opel Ascona. Deze is in 1978 gebouwd en in januari 1979 voor het eerst op naam gezet. In 1981 hebben mijn ouders deze auto gekocht. In 1995 heb ik hem overgenomen. Daarna heb ik er een jaar mee gereden. Toen werd het tijd om hem op te knappen. Uit elkaar gehaald en door een kennis laten lassen en spuiten. Ik heb hem toen weer rijdend gemaakt met het idee de rest als een soort rijdende resto project te doen. Uiteindelijk best lang weinig mee gedaan. Het is net de laatste jaren dat ik er meer weer aan doe. Wel altijd netjes binnen gestaan en APK laten uitvoeren.
De 400 is ondertussen onbetaalbaar geworden. Er zijn nu meer replica's dan echte. Goed uitgevoerd zijn die ook duur. Ik heb nog een 4-deurs Ascona gehad. Die was eigenlijk in betere staat, maar wilde de familie auto houden. Dus van twee auto's één goede gemaakt. Achteraf best een beetje zonde. Zou ik nu niet meer zo doen.
De 400 is ondertussen onbetaalbaar geworden. Er zijn nu meer replica's dan echte. Goed uitgevoerd zijn die ook duur. Ik heb nog een 4-deurs Ascona gehad. Die was eigenlijk in betere staat, maar wilde de familie auto houden. Dus van twee auto's één goede gemaakt. Achteraf best een beetje zonde. Zou ik nu niet meer zo doen.
M'n ouwelui hebben een Renault 5 gekocht, volgende week ophalen. Van bestellen tot levering zat zo'n 5-6 weken. En super tofkarretjewasbeer2006 schreef: ↑13 dec 2024 20:03Inderdaad, op een hele enkele uitzondering na kan je gros binnen een week of 3 a 4 rijden.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Consumenten zouden merken waar je lang op moet wachten, waar de prijs van kan wijzigen, waar de uitvoering van kan wijzigen, waar andere onderdelen in kunnen gebruikt worden moeten laten links liggen.
Doe ik ook met de aanschaf van fietsen, meubelen, .......
Doe ik ook met de aanschaf van fietsen, meubelen, .......
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Voor de liefhebbers, ANWB stelt dat een EV nu officieel duurder is dan een benzine https://www.anwb.nl/auto/elektrisch-rij ... vs-hybride. Dat zal de komende jaren niet minder worden, omdat subsidies op een EV steeds lager worden.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
Dit geldt voor nieuwe auto's.
Tweedehands laat een heel ander beeld zien.
Als ik kijk naar hoeveel auto ik krijg voor pak m beet 35k dan is dit elektrisch meer dan bij benzine. Onderhoud en brandstofkosten zijn dan lager waar weer een hogere afschrijving tegenover staat.
Ik ben in de markt voor een tweedehands maar schrik wel van de reistijd naar wintersport ook al zitten we dit jaar in Vorarlberg. Tussen de 1:15 en 2:00 laden onderweg volgens ABRP. 4 keer een half uur wachten met 3 pubers in de auto klinkt niet heel aanlokkelijk..
En dan heb je het over middenklassers met een 80kw pakket zoals de model Y, Mach e, Q4 of Enyaq.
Tweedehands laat een heel ander beeld zien.
Als ik kijk naar hoeveel auto ik krijg voor pak m beet 35k dan is dit elektrisch meer dan bij benzine. Onderhoud en brandstofkosten zijn dan lager waar weer een hogere afschrijving tegenover staat.
Ik ben in de markt voor een tweedehands maar schrik wel van de reistijd naar wintersport ook al zitten we dit jaar in Vorarlberg. Tussen de 1:15 en 2:00 laden onderweg volgens ABRP. 4 keer een half uur wachten met 3 pubers in de auto klinkt niet heel aanlokkelijk..
En dan heb je het over middenklassers met een 80kw pakket zoals de model Y, Mach e, Q4 of Enyaq.
Ik denk echt dat het nauwelijks scheelt in reistijd. Alleen als je wellicht moet wachten op een paal. Vier piespauzes heb je toch al snel op zo'n rit. Dan laad je gelijk en heb je hooguit een iets langere pauze als je normaal gesproken gewend bent om niet meer dan 15 min voor het tanken, toilet en bakkie per stopbeurt te pakken. Wij gaan dit jaar ook naar de Alpen met kerst, en er rijdt een EV mee. We gaan het meemaken dit jaar.
Ik pak ze wel weer in de afdaling
- daniel1975
- Forum-lid HC
Mijn collega zegt dat ie 25% range inlevert in de winter…..
Less is bore
-
- Forum-lid HC
Hangt heel erg af van het type rit, maar dat kan.
In de stad scheelt het in verhouding meer omdat er dan relatief veel energie opgaat aan verwarmen van de auto per kilometer.
winterbanden scheelt ook zo 5 tot 10%
ANWB verhaal: qua geld scheelt niet veel per type auto en hangt sterk af van je gebruik en waar je kan laden bv.
En wat je nu niet weet is wat je auto over 4 of 5 jaar opleverd.
In de stad scheelt het in verhouding meer omdat er dan relatief veel energie opgaat aan verwarmen van de auto per kilometer.
winterbanden scheelt ook zo 5 tot 10%
ANWB verhaal: qua geld scheelt niet veel per type auto en hangt sterk af van je gebruik en waar je kan laden bv.
En wat je nu niet weet is wat je auto over 4 of 5 jaar opleverd.