Canyon
Foto : Belga
het stuur lijkt in tact op de verbindingspunten. Misschien is het dermate stijf waar de 2 stukken in elkaar geschoven zijn, dat het te zwak is op de andere plekken. Een race over kasseien met bijbehorende vibraties geven dan een extra uitdaging.
Dat had ik niet verwacht. Zou gedacht hebben dat ze meteen gingen communiceren dat het (nog) een constructiefout wasHarryuitHilversum schreef: ↑02 mar 2021 19:31 De oorzaak vd stuurbreuk schijnt een te strak aangedraaide shifter te zijn. Fout vd mechanicien dus.
-
- Forum-lid
- Berichten: 1245
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Ze moeten echt alle middelen gebruiken om die aeroads min of meer bij elkaar te houden.
Ik heb uit goede bron vernomen dat deze oplossing ook gaat ingezet worden om het probleem met de zadelpen uit de wereld te helpen.
En misschien is het zelfs toepasbaar voor afbrekende sturen.
Het lijkt eigenlijk meer op een stukje latex binnenband om de Mylaps sensor op zijn plaats te houden.
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Vd Poel rijdt zo te zien niet met dat nieuwe verstelbare stuur, maar ‘gewoon’ met de normale ‘oude’ h11 aerocockpit. Daar crosst hij ook mee. Dus dat kan best een stootje hebben. Maar te hard knijpen, daar kan Carbon niet zo goed tegen. Ook na een val kan een Carbon stuur onder het stuurlint een breukje oplopen en dan later afbreken. Gebeurt soms bij alle merken.
- thestudent
- Forum-lid HC
- Berichten: 5543
- Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
- Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn
Canyon gebruikt dan wel weer een speciaal ontworpen klem voor de shifters. Dus niet de standaard klem van shimano omdat de vorm van de bocht ervoor zorgt dat deze niet past. Er is trouwens maar een reden om die shifter strakker aan te draaien dan nodig en dat is omdat de shifter gewoon niet op de plek blijft staan. Op de foto smeert iemand daar trouwens ook carbon grip paste... dat heb ik nog nooit op een stuur gebruikt....
De combinatie stuur, shifter past qua vorm soms gewoon totaal niet bij elkaar. Canyon maaks dus weer meer proprietary parts die je over een jaar of vijf niet meer kan vinden. En een vorm stuur waar een standaard shifter dus niet lekker op blijft staan.
De combinatie stuur, shifter past qua vorm soms gewoon totaal niet bij elkaar. Canyon maaks dus weer meer proprietary parts die je over een jaar of vijf niet meer kan vinden. En een vorm stuur waar een standaard shifter dus niet lekker op blijft staan.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 13790
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Probleem van een aangepaste klem als je hem later toch iets verzet het helemaal niet meer past.
Ik weet niet of het er aan licht dat het merk met een C begint, maar die slaan wat door over het algemeen.
Het verstelbare stuur vind ik wel weer een aardig idee.
Ik weet niet of het er aan licht dat het merk met een C begint, maar die slaan wat door over het algemeen.
Het verstelbare stuur vind ik wel weer een aardig idee.
-
- Forum-lid
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 03 dec 2018 09:20
Ok, nu is het echt niet meer grappig. Moet ik nu echt met dit mooie weer mijn oude cube weer van stal halen....
"
Met deze mail reageren wij op een recent incident tijdens de profwedstrijd "Le Samyn":
Op dinsdag 2 maart brak bij onze Alpecin-Fenix profrenner Mathieu van der Poel (NED) tijdens de wedstrijd een deel van het stuur van zijn Canyon Aeroad af. Experts van de Canyon ontwikkelings- en kwaliteitsafdeling zijn onmiddellijk gestart met het tot op de bodem uitzoeken van de oorzaak van dit incident. De betreffende cockpit (CP0018 en CP0015) is uitsluitend gemonteerd op de huidige Aeroad modellen CF SLX en CFR welke u ook in uw bezit heeft.
Uw veiligheid en de veiligheid van al onze klanten hebben onze hoogste prioriteit: daarom verzoeken wij u dringend uw Aeroad voorlopig niet meer te gebruiken. Er bestaat een verhoogd risico dat de cockpit kan brekenwat potentieel kan leiden tot ernstige valpartijen. Wij kunnen ons voorstellen hoe moeilijk dit voor u als gepassioneerd racefietsliefhebber moet zijn. Wij vragen echter om uw begrip; wij willen namelijk op geen enkele manier toegevingen doen aan de veiligheid van onze klanten.
Wij doen er alles aan om uw Aeroad zo snel mogelijk uit te rusten met een cockpit die 100 procent aan uw en aan onze hoge eisen voor kwaliteit en veiligheid voldoet. Zodra er meer informatie en details bekend zijn zullen we uiteraard direct contact met u opnemen. In dit eerste contactmoment is het onze verantwoordelijkheid en onze zorg om u direct over een mogelijk risico te informeren.
Wij beseffen dat wij uw loyaliteit als Canyon fan op de proef stellen. Wij betreuren dit en bieden u onze oprechte verontschuldigingen aan.
"
"
Met deze mail reageren wij op een recent incident tijdens de profwedstrijd "Le Samyn":
Op dinsdag 2 maart brak bij onze Alpecin-Fenix profrenner Mathieu van der Poel (NED) tijdens de wedstrijd een deel van het stuur van zijn Canyon Aeroad af. Experts van de Canyon ontwikkelings- en kwaliteitsafdeling zijn onmiddellijk gestart met het tot op de bodem uitzoeken van de oorzaak van dit incident. De betreffende cockpit (CP0018 en CP0015) is uitsluitend gemonteerd op de huidige Aeroad modellen CF SLX en CFR welke u ook in uw bezit heeft.
Uw veiligheid en de veiligheid van al onze klanten hebben onze hoogste prioriteit: daarom verzoeken wij u dringend uw Aeroad voorlopig niet meer te gebruiken. Er bestaat een verhoogd risico dat de cockpit kan brekenwat potentieel kan leiden tot ernstige valpartijen. Wij kunnen ons voorstellen hoe moeilijk dit voor u als gepassioneerd racefietsliefhebber moet zijn. Wij vragen echter om uw begrip; wij willen namelijk op geen enkele manier toegevingen doen aan de veiligheid van onze klanten.
Wij doen er alles aan om uw Aeroad zo snel mogelijk uit te rusten met een cockpit die 100 procent aan uw en aan onze hoge eisen voor kwaliteit en veiligheid voldoet. Zodra er meer informatie en details bekend zijn zullen we uiteraard direct contact met u opnemen. In dit eerste contactmoment is het onze verantwoordelijkheid en onze zorg om u direct over een mogelijk risico te informeren.
Wij beseffen dat wij uw loyaliteit als Canyon fan op de proef stellen. Wij betreuren dit en bieden u onze oprechte verontschuldigingen aan.
"
Canyon geeft nu zelf een waarschuwing om er niet meer mee te fietsen.
https://www.bikeradar.com/news/canyon-a ... handlebar/
(was al half gepost zie ik)
Als het je enige fietsis, is dit echt wel balen. Want een nieuwe cockpit zal er niet binnen de maand (of twee, drie) zijn.
https://www.bikeradar.com/news/canyon-a ... handlebar/
(was al half gepost zie ik)
Als het je enige fietsis, is dit echt wel balen. Want een nieuwe cockpit zal er niet binnen de maand (of twee, drie) zijn.