Wat heb jij voor het laatst gekocht?
Voor m'n schoonzoon die morgen jarig is een sportieve woon/werk fiets
Setje schwalbe marathons voor de woon-werk fiets. Rij nu al 2 maanden met een stuk binnenband achter een scheur. Toch maar eens vervangen. Wordt nog een klusje, alu frame, nexus-7 naaf dus dat wordt een wiel uitbouwen.
Weet iemand dat trouwens: kan ik gebruik maken van het feit dat het een belt-frame is? Dus het frame kan open om een belt erin te stoppen. Dat zou dan wellicht ook met een band moeten kunnen. Eens kijken of je dan niet met de versnellingskabel in de knoei komt of dat dat toch los moet.
Als iemand dat met zo'n frame vaker gedaan heeft hou ik me aanbevolen voor wat uitleg.
Weet iemand dat trouwens: kan ik gebruik maken van het feit dat het een belt-frame is? Dus het frame kan open om een belt erin te stoppen. Dat zou dan wellicht ook met een band moeten kunnen. Eens kijken of je dan niet met de versnellingskabel in de knoei komt of dat dat toch los moet.
Als iemand dat met zo'n frame vaker gedaan heeft hou ik me aanbevolen voor wat uitleg.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
Omdat belt en kabel aan beide kanten zit lijkt mij logisch dat de kabel los moet:
Leuk weetje voor wie in oude racefietsen is geïnteresseerd. Bij L'Eroica in Italia een 100 jaar oude fiets gezien waar de linker achtervork op de helft op beide plaatsen los kon om snel een achterband te vervangen. Ook een demo van gezien.
Iedere keer als ik een achterband van een gewone stadsfiets vervang denk ik met weemoed aan dat beeld
Leuk weetje voor wie in oude racefietsen is geïnteresseerd. Bij L'Eroica in Italia een 100 jaar oude fiets gezien waar de linker achtervork op de helft op beide plaatsen los kon om snel een achterband te vervangen. Ook een demo van gezien.
Iedere keer als ik een achterband van een gewone stadsfiets vervang denk ik met weemoed aan dat beeld
Ik heb de nodige fietsen/frames met belt en naafversnelling omgebouwd. Het verwijderen van een achterwiel is dan 1 van de eenvoudige stappen. Als de frameverbinding vast zit en niet kraakt, lekker laten zitten. Je maakt er slechts een heel smal openingetje mee.rikkert schreef: ↑05 jul 2023 09:33 Setje schwalbe marathons voor de woon-werk fiets. Rij nu al 2 maanden met een stuk binnenband achter een scheur. Toch maar eens vervangen. Wordt nog een klusje, alu frame, nexus-7 naaf dus dat wordt een wiel uitbouwen.
Weet iemand dat trouwens: kan ik gebruik maken van het feit dat het een belt-frame is? Dus het frame kan open om een belt erin te stoppen. Dat zou dan wellicht ook met een band moeten kunnen. Eens kijken of je dan niet met de versnellingskabel in de knoei komt of dat dat toch los moet.
Als iemand dat met zo'n frame vaker gedaan heeft hou ik me aanbevolen voor wat uitleg.
Niet zijken maar reiden !
Zoals Pino hierboven al aangeeft: het achterwiel eruit halen in een beltdrive frame met naaf is heel eenvoudig. Geen geklooi met kettingkasten en stugge, vieze kettingen. Volg dit filmpje voor het loshalen van de schakelkabel van een Nexus-7. En als de fiets ook nog schijfremmen heeft hoef je alleen maar de asmoeren los te draaien en je trekt het wiel er zo uit.rikkert schreef: ↑05 jul 2023 09:33 Setje schwalbe marathons voor de woon-werk fiets. Rij nu al 2 maanden met een stuk binnenband achter een scheur. Toch maar eens vervangen. Wordt nog een klusje, alu frame, nexus-7 naaf dus dat wordt een wiel uitbouwen.
Weet iemand dat trouwens: kan ik gebruik maken van het feit dat het een belt-frame is? Dus het frame kan open om een belt erin te stoppen. Dat zou dan wellicht ook met een band moeten kunnen. Eens kijken of je dan niet met de versnellingskabel in de knoei komt of dat dat toch los moet.
Als iemand dat met zo'n frame vaker gedaan heeft hou ik me aanbevolen voor wat uitleg.
Bij terugplaatsen moet je wel de riem al over het voor- en achtertandwiel hebben, riemen vinden het niet fijn om later over de tandwielen gedraaid te worden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40088
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Schwalbe en Conti uitverkocht?
Less is bore