Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

cesar_
Forum-lid

cesar_ 04 jul 2009 11:10

Waar Corniel vooral op doelt, denk ik, is dat je heuphoek een stuk groter wordt als je meer naar voren gaat zitten en je daardoor meer vermogen kunt leveren. Ik moet ook zeggen dat de verhoudingen een beetje zoek lijken, tenzij je een extreem lang bovenlichaam hebt in verhouding tot je benen. Als je je zadel verder naar voren zet, is het wel verstandig het iets hoger te zetten ook.

Ik denk overigens dat dit een precieze official niet voorbij komt, volgens mij zijn je extensions ook te lang.

Ciao

franskem
Forum-lid

franskem 04 jul 2009 12:18

Corniel schreef:@Tornado Tom: Het is hier al veel geroepen, Planet X, Canyon. Twee de hands wil soms ook nog iets leuks op leveren. Maar nieuw is het zo 2000 euro (correct me if i'm wrong).

Scholten heeft een poos de fietsen van Skil Koga Miyata te koop gehad.

http://www.scholten-wielersport.nl/show.aspx?id=100

michaelvg
Forum-lid

michaelvg 04 jul 2009 14:07

Cesar_ schreef:Waar Corniel vooral op doelt, denk ik, is dat je heuphoek een stuk groter wordt als je meer naar voren gaat zitten en je daardoor meer vermogen kunt leveren. Ik moet ook zeggen dat de verhoudingen een beetje zoek lijken, tenzij je een extreem lang bovenlichaam hebt in verhouding tot je benen. Als je je zadel verder naar voren zet, is het wel verstandig het iets hoger te zetten ook.

Ik denk overigens dat dit een precieze official niet voorbij komt, volgens mij zijn je extensions ook te lang.

Ciao

Ik wist van te voren al dat het niet echt helemaal ging kloppen mja ik ga dr toch beetje mee prullen omdat het maar voor erbij is.
En de lengte klopt wel vanaf de crack tot aan voor shifters is het pecies 75, maar zoals ik al zij moet er nog een hoop aan gebeuren.
http://michaelvanginneken.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

maus_1990
Forum-lid

maus_1990 04 jul 2009 22:56

michaelvg schreef:
Cesar_ schreef:Waar Corniel vooral op doelt, denk ik, is dat je heuphoek een stuk groter wordt als je meer naar voren gaat zitten en je daardoor meer vermogen kunt leveren. Ik moet ook zeggen dat de verhoudingen een beetje zoek lijken, tenzij je een extreem lang bovenlichaam hebt in verhouding tot je benen. Als je je zadel verder naar voren zet, is het wel verstandig het iets hoger te zetten ook.

Ciao

Ik wist van te voren al dat het niet echt helemaal ging kloppen mja ik ga dr toch beetje mee prullen omdat het maar voor erbij is.
En de lengte klopt wel vanaf de crack tot aan voor shifters is het pecies 75, maar zoals ik al zij moet er nog een hoop aan gebeuren.

Exact 75cm is echt risicovol Michael! de jury weet af en toe zelf niet hoe die meting in elkaar steekt, en ze hebben het zelfs keertje voor elkaar gekregen om mijn fiets af te keuren! terwijl die met shifters en al op 68cm uit komt!
Afbeelding

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 05 jul 2009 19:27

gisteren natuulijk weer genoten van al het moois op Tv..

waren wel aantal opvallende zaken betreft het materiaal.
Wat mij erg was opgevallen was Sastre die met zijn p4 niet met de 'p4 bidon' fietste, maar met zo'n elite aero bidon + houder.

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 05 jul 2009 19:36

Ik vond vooral de Specialized van Cancellara zeer mooi.
En ook leuk om te zien dat de rest van het team nu ook op de (proto) Shiv rijdt

Afbeelding

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 06 jul 2009 11:53

Volgens mij heb ik ook nog een verdwaalde transition gezien.. wrs bij quickstep.

Wat voor zadel is dit waar Cancellara mee rijdt?

corniel
Forum-lid HC

corniel 06 jul 2009 11:57

@mister_arby: ik gok zijn 'eigen' lijn. Het was mij ook al opgevallen dat er een elite-bidon in de P4 van Saestre was gestoken. Heel apart. ;)

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 06 jul 2009 13:41

Dat is het nieuwste zadel van Prologo. Speciaal bedoeld voor tijdrijden. Het heeft extra grip aan de voorzijde om goed je positie te kunnen houden. Weet niet of het al te koop is maar het staat wel al op de site van Codagex.

http://82.215.5.162/cdx/default.aspx

Grtz Tom.
Vertrouwen is goed, controle is beter.

mister_arby
Forum-lid

mister_arby 07 jul 2009 18:06

Foto gevonden,

zag zojuist dat alle renners van CTT met elite bidon + houder fietsen..

lees onderschrift foto (zal vast met regelgeving UCI te maken hebben)

http://autobus.cyclingnews.com/tech.php ... _P4_bottle

ilko
Forum-lid

ilko 07 jul 2009 22:10

Wel gek dat heel Saxo vandaag weer op een zwarte Shiv reed.

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 08 jul 2009 15:53

Iemand bekend met het merk Quintana Roo?
Vertrouwen is goed, controle is beter.

Plaats reactie