Scott
WouterF schreef:Blijft een mooie fiets, zeker ook met die Corima's! Raadde Sharkman echter niet af om grote bidons in de schuine buis te plaatsen? Hoewel jij met dat kleine maatje sowieso weinig keus heb denk ik.
Inderdaad, weinig keus!
En bij 100+ km red ik het niet met 2x 500ml. En als ik ergens een hekel aan heb is dat je weer moet stoppen om water te halen. Het blijft voor mij een gebruiksvoorwerp > had ie maar geen fiets moeten worden!
Foosho schreef:Hoezo als ik vragen mag?WouterF schreef:Raadde Sharkman echter niet af om grote bidons in de schuine buis te plaatsen?
De discussie ging geloof ik ooit over schroefdraad van een bidonhouder dat uitgescheurd was. Daarop was het punt dat bij erg lichte frames (e.g. CR1) de schuine buis over het algemeen erg dun is. De zitbuis is over het algemeen dikker omdat deze meer kracht opvangt. Vandaar dat die minder te lijden heeft onder drie kwart kilo op twee boutjes.
Ilko schreef:De discussie ging geloof ik ooit over schroefdraad van een bidonhouder dat uitgescheurd was. Daarop was het punt dat bij erg lichte frames (e.g. CR1) de schuine buis over het algemeen erg dun is. De zitbuis is over het algemeen dikker omdat deze meer kracht opvangt. Vandaar dat die minder te lijden heeft onder drie kwart kilo op twee boutjes.
Oke, bedankt.
Ik heb altijd een 0.75L bidon aan m'n schuine buis eigenlijk (Canyon F10).
Zoals bekend heb ik Scott Addict R1. Mijn grote angst was de stijfheid van het frame in verglijking met mijn oudere fiets Duell Max Frame. Nu Sharkman je hebt volkomen gelijk, het is stijver en strakker. Alles wat hoog is in de Alpen heb ik dit jaar beklommen en de afdalingen waren werkelijk een genot. Ook het klimmen was een genot met zo'n lichte fiets.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
zijn inderdaad meerdere leden van dit forum die aangeven dat het afdalen met de addict een genot is en tot extreem hoge snelheden veilig aanvoelt (door de hoge stijfheid van de voortrein en de perfecte balans).
Om maar een vergelijk te trekken: een Cervelo R3 uit dezelfde fabriek accellereert sneller (hogere bracketstijfheid) bij aanzetten na een bocht maar de addict gaat sneller een bocht door waardoor deze de snelheid beter vasthoud en zo kan een iets afwijkend ontwerp behoorlijke gevolgen hebben voor de karakteristiek van de fiets.
Om maar een vergelijk te trekken: een Cervelo R3 uit dezelfde fabriek accellereert sneller (hogere bracketstijfheid) bij aanzetten na een bocht maar de addict gaat sneller een bocht door waardoor deze de snelheid beter vasthoud en zo kan een iets afwijkend ontwerp behoorlijke gevolgen hebben voor de karakteristiek van de fiets.
Sharkman 1 schreef:zijn inderdaad meerdere leden van dit forum die aangeven dat het afdalen met de addict een genot is en tot extreem hoge snelheden veilig aanvoelt (door de hoge stijfheid van de voortrein en de perfecte balans).
Om maar een vergelijk te trekken: een Cervelo R3 uit dezelfde fabriek accellereert sneller (hogere bracketstijfheid) bij aanzetten na een bocht maar de addict gaat sneller een bocht door waardoor deze de snelheid beter vasthoud en zo kan een iets afwijkend ontwerp behoorlijke gevolgen hebben voor de karakteristiek van de fiets.
Klopt, dit jaar in Zwitserland in de afdaling van de Grimsel een tunneltje door dat alleen voor autoverkeer bleek te zijn, bij het uikomen van de niet zo erg goed verlichte tunnel kwam alles wel erg snel voorbij, tunnel uit bleek ik 93 te rijden. Fiets voelde nog zeer stabiel aan, ook bij het aanremmen van de volgende bocht.
Triple is een bier...
Graag een klein technisch vraagje. Heb nog een addict R4 kunnen bemachtigen en ben deze aan het opbouwen met een record groep.
Bij de voorderrailleur nok zit nog een klein carbon plaatje. Moet dit gebruikt worden, zo ja blijkt het boutje van de derailleur toch wat kort te zijn.
Is het normaal dat het laatste kroontje (12) zo dicht zit tegen de rechter liggende achtervork? Is nog geen milimeter van de pat verwijderd en bij het verwijderen van het achterwiel raakt het kroontje steeds de lak, dus dat wordt leuk.
Grtz
Bij de voorderrailleur nok zit nog een klein carbon plaatje. Moet dit gebruikt worden, zo ja blijkt het boutje van de derailleur toch wat kort te zijn.
Is het normaal dat het laatste kroontje (12) zo dicht zit tegen de rechter liggende achtervork? Is nog geen milimeter van de pat verwijderd en bij het verwijderen van het achterwiel raakt het kroontje steeds de lak, dus dat wordt leuk.
Grtz
c@vedog schreef:Graag een klein technisch vraagje. Heb nog een addict R4 kunnen bemachtigen en ben deze aan het opbouwen met een record groep.
Bij de voorderrailleur nok zit nog een klein carbon plaatje. Moet dit gebruikt worden, zo ja blijkt het boutje van de derailleur toch wat kort te zijn.
Is het normaal dat het laatste kroontje (12) zo dicht zit tegen de rechter liggende achtervork? Is nog geen milimeter van de pat verwijderd en bij het verwijderen van het achterwiel raakt het kroontje steeds de lak, dus dat wordt leuk.
Grtz
ja van dat bouwtje ga eens ff naar een lokale fm je moet een iets langere gebruiken.
over dat je kroontje 12 is normaal dat het zo dicht bij je achtervork komt , de addict is een ontworpen als een race kader en niet als een toer fiets.
met een 14 en 13 ga je mss wel problemen hebben.
Scott addict R4, campa record, eurus, ritchey carbon, 6,9 kg
[img=http://i116.photobucket.com/albums/o19/ ... ct1new.jpg]
Scott ASD team issue, campa record, mavic ksyrium ES, Ritchey carbon, 7,4 kg
[img=http://i116.photobucket.com/albums/o19/ ... cotafd.jpg]
[img=http://i116.photobucket.com/albums/o19/ ... ct1new.jpg]
Scott ASD team issue, campa record, mavic ksyrium ES, Ritchey carbon, 7,4 kg
[img=http://i116.photobucket.com/albums/o19/ ... cotafd.jpg]