Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 800

MaSa
Forum-lid

MaSa 26 feb 2013 08:49

havana schreef:Gewoon geen screenprotector gebruiken. Het is een gebruiksvoorwerp, geen museumstuk.

Mijn scherm ziet er na intensief gebruik na 1,5 nog prima uit.
Ok, maar ik wil er toch echt een gaan gebruiken, ik ben extreem zuinig op al mijn spullen (mijn tik denk ik :D )

Dus graag de aanraders .....

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 26 feb 2013 09:22

havana schreef:Gewoon geen screenprotector gebruiken. Het is een gebruiksvoorwerp, geen museumstuk.

het is inderdaad geen museumstuk, mijn garmin wordt dagelijks gebruikt, en er zitten toch al een aantal krassen in mijn screenprotector.
Als ik mijn toestel wil verkopen, wanneer de nieuwe garmin eraankomt (niet de 810) dan wil ik dit graag doen zonder krassen op het scherm.

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 26 feb 2013 09:28

Volgens de Garmin Site: http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=5237" onclick="window.open(this.href);return false;
Change History
Changes made from version 2.40 to 2.50:

Made improvements to bike profile and ANT+ sensor UI.
Corrected issue with all history showing 'Today'.
Fixed issue where clock was not updating after charging.
Fixed issue causing HR alerts to be shown while in desired zone.
Updated translations.

elefantino
Forum-lid

elefantino 26 feb 2013 09:36

Als je bij aankoop van een apparaat al moet gaan nadenken over het verkopen ervan....pfff... Lijkt me erg vermoeiend. Screenprotectors op een Garmin doet me denken aan die lelijke hoesjes die veel mensen vroeger om hun telefoon hadden. :D

Kiekeboe
Forum-lid

Gebruikersavatar Kiekeboe 26 feb 2013 09:52

tja misschien heb je wel gelijk, maar ik heb graag dat mijn spullen zolang mogelijk "nieuw" blijven.
Zo heb ik ook een mooi en een slecht weer fiets. De mooi weer fiets zal ik niet van stal gaan halen ,wanneer ik er zeker van ben dat het zal regenen of als ik weet dat de weg er ontzettend smerig bij ligt. Natuurlijk heeft die mooi weer fiets ook al eens regen gezien, omdat ik de bui niet kon voorspellen, maar ik probeer het gewoon zoveel mogelijk te voorkomen.

elefantino
Forum-lid

elefantino 26 feb 2013 09:56

kiekeboeboe schreef:tja misschien heb je wel gelijk, maar ik heb graag dat mijn spullen zolang mogelijk "nieuw" blijven.
Zo heb ik ook een mooi en een slecht weer fiets. De mooi weer fiets zal ik niet van stal gaan halen ,wanneer ik er zeker van ben dat het zal regenen of als ik weet dat de weg er ontzettend smerig bij ligt. Natuurlijk heeft die mooi weer fiets ook al eens regen gezien, omdat ik de bui niet kon voorspellen, maar ik probeer het gewoon zoveel mogelijk te voorkomen.
Ik weet niet of ik gelijk heb, het is slechts mijn mening. Ik snap dat anderen er heel anders over denken.

Persoonlijk ben ik ook niet zo'n fietspoetser, om maar eens een ander voorbeeld te noemen. Daardoor zal de boel iets sneller slijten, waardoor ik net iets vaker zaken zal moeten vervangen. Dat heb ik er echter voor over, omdat het me heel veel kostbare tijd scheelt die ik anders aan poetsen zou moeten besteden. Het is gewoon een afweging die een ieder voor zichzelf moet maken.

marsman
Forum-lid

marsman 26 feb 2013 09:59

MaSa schreef:

Ok, maar ik wil er toch echt een gaan gebruiken, ik ben extreem zuinig op al mijn spullen (mijn tik denk ik :D )

Dus graag de aanraders .....
Ik ben ook zuunnig, heb via Marktplaats voor 5 Euro 6 screenprotectors gekocht. Als je ff zoekt vind je ze wel. Als je deze met wat zorg plakt zie je er niks van en je scherm is prima beschermd. Ik heb inmiddels al wat krassen op de protector na een regenrit, komt waarschijnlijk omdat de protector wat zachter is. Ben wel van mening dat een protector eigenlijk alleen nodig is in de regen of mtb-rit. Maar baat het niet schaadt het niet.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Pina aqua
Forum-lid

Pina aqua 26 feb 2013 13:15

kiekeboeboe schreef:Volgens de Garmin Site: http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=5237" onclick="window.open(this.href);return false;
Change History

Updated translations.
Tja... ik heb hem net geïnstalleerd maar het effect is vooralsnog alleen psychisch :D
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

Arno357
Forum-lid

Gebruikersavatar Arno357 26 feb 2013 13:56

Pina aqua schreef:
kiekeboeboe schreef:Volgens de Garmin Site: http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=5237" onclick="window.open(this.href);return false;
Change History

Updated translations.
Tja... ik heb hem net geïnstalleerd maar het effect is vooralsnog alleen psychisch :D

Hoort dit placebo-effect in het dopingtopic ?? :lol:

jcvoo
Forum-lid
Contact

jcvoo 26 feb 2013 21:27

Bij de overgang van 2.4 naar 2.5 heb ik wel een verschil in en garminconnect en strava ... erg vreemd. Zal kijken of dit eenmalig is over de volgende rit weer.
Afbeelding

marsman
Forum-lid

marsman 26 feb 2013 21:40

jcvoo schreef:Bij de overgang van 2.4 naar 2.5 heb ik wel een verschil in en garminconnect en strava ... erg vreemd. Zal kijken of dit eenmalig is over de volgende rit weer.
Welke verschillen zijn er dan?
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

tomdejong
Forum-lid

tomdejong 27 feb 2013 14:41

ik heb een firmware update gedaan en moest de garmin communicator plugin for mac opnieuw downloaden en installeren voor strava.
Op de edge 800 zie ik zelf weinig (lees=geen) verschil.
"Sommige hellingen in de Tour zijn zo steil, dat de omwonenden er nog nooit iemand hebben zien fietsen. Vandaar dat bekijks."

Gesloten