Vandaag gefietst in 2017
- Sweety2008
- Forum-lid
Omdat het vandaag zonnig en droog was eindelijk maar weer eens de racefiets gepakt en een rondje van 55 km gefietst.
Merkte wel dat de verkoudheid nog in mijn lichaam aanwezig was maar ondanks dit toch genoten.
Merkte wel dat de verkoudheid nog in mijn lichaam aanwezig was maar ondanks dit toch genoten.
Ghost Nivolet 6LC
tof, dank!DDX schreef: ↑26 dec 2017 22:53Is een gravelbike, frame van velobuild.com en zelf verder opgebouwd.
Wielen met 40mm bandjes erop en je kan zo ongeveer overal wel rijden.
Vandaag ook gravelbike gepakt omdat het vanmorgen wat nat was.
Kerstritje gedaan met Laurens ten Dam en Eamon Lucas.
Klein groepje (denk zo'n 16 man) flinke bak wind en gelukkig ook flink wat zon)
Laurens had tempo er goed inzitten op dijkweggetjes in de polder.
Niet iedereen kon het tempo volgen volgens mij, want groep dunde wel wat uit onderweg.
Ook nog even stukje waaier rijden, waarbij ik 2 profs in m'n wiel had zitten
126km
https://www.strava.com/activities/1327825893
- Wolfhound32
- Forum-lid
Dinsdag op 2e kerstdag mijn (hoogstwaarschijnlijk) laatste stukkie gefietst dit jaar. Deze rit de laatste Grand Fondo van het jaar ook volbracht. Met uiteindelijk 16.035km als eindstand een afstandrecord gehaald. En omdat ik deze afstand in 532uur heb gereden, is de gemiddelde jaarsnelheid op 30,1 km/u uitgekomen. En dat is (voor mijn doen) hard!
Naast het NCK, een 300km-rit en de Mont Ventoux kijk ik dan ook met een goed voldaan gevoel terug op het afgelopen wielerjaar. Ben benieuwd wat volgend jaar gaar brengen. (Ik gok maar zo, géén afstandrecord.)
Naast het NCK, een 300km-rit en de Mont Ventoux kijk ik dan ook met een goed voldaan gevoel terug op het afgelopen wielerjaar. Ben benieuwd wat volgend jaar gaar brengen. (Ik gok maar zo, géén afstandrecord.)
- Forum-lid HC
30,1 km/h over een heel jaar van ruim 16000 km is gewoon voor iedereen hard!
Proficiat.
Trouwens een erg mooie foto.
Proficiat.
- Wolfhound32
- Forum-lid
Thanks collega!robbebopper schreef: ↑28 dec 2017 09:32 30,1 km/h over een heel jaar van ruim 16000 km is gewoon voor iedereen hard!
Proficiat.
- Forum-lid
- Contact
Moest eigenlijk de hele dag thuis "werken, maar de zon scheen (nog) door de ramen dus eea geritseld om toch even naar buiten te kunnen.
Was ik wel aan toe na debacle van 2e kerstdagrit (10 km) met pech.
Opnieuw nog even gekozen voor de CX op de weg, wil nog even niet met MTB het terrein in ivm voet (gevolgen operatie).
Wel redelijk dik ingepakt, want thermometer gaf iets van 5 graden aan, maar door het windje gevoelsmatig stukje frisser.
Gewoon beetje in de buurt met als doel toch nog een 100+ van te maken, wat met 104 km ook lukte. Maar denk/vrees wel dat dit de laatste 100+ rit vh jaar is geweest gezien de weersvooruitzichten. Ik weet dat slecht weer niet bestaat, maar toch.
Was ik wel aan toe na debacle van 2e kerstdagrit (10 km) met pech.
Opnieuw nog even gekozen voor de CX op de weg, wil nog even niet met MTB het terrein in ivm voet (gevolgen operatie).
Wel redelijk dik ingepakt, want thermometer gaf iets van 5 graden aan, maar door het windje gevoelsmatig stukje frisser.
Gewoon beetje in de buurt met als doel toch nog een 100+ van te maken, wat met 104 km ook lukte. Maar denk/vrees wel dat dit de laatste 100+ rit vh jaar is geweest gezien de weersvooruitzichten. Ik weet dat slecht weer niet bestaat, maar toch.
Heel even onderweg nog de zon gezien
https://www.strava.com/activities/1330548637Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........
Zou verboden moeten worden..........
Na 3 jaar zon in de Dolomieten tijdens de kerst, en dus gewoon de racefiets mee, dit jaar de weersverwachting minder (of meer/beter als je van......sneeuw houd!!!).
Dus behalve de winterfiets ook de Tacx NEO ingepakt.
Vandaag dus op het balkon, met -5 graden, omringt door 30cm sneeuw, op 1200m hoogte, een uurtje groepstraining gedaan op Zwift !
Geen idee of dit nu wel/niet meetelt als buitenfietsen ?!?!
PS: wel aanmerkelijk minder gezweet dan binnen op de Tacx
Komende dagen zon, nu nog effe schone wegen vinden, dan kan ik weer de weg op
Dus behalve de winterfiets ook de Tacx NEO ingepakt.
Vandaag dus op het balkon, met -5 graden, omringt door 30cm sneeuw, op 1200m hoogte, een uurtje groepstraining gedaan op Zwift !
Geen idee of dit nu wel/niet meetelt als buitenfietsen ?!?!
PS: wel aanmerkelijk minder gezweet dan binnen op de Tacx
Komende dagen zon, nu nog effe schone wegen vinden, dan kan ik weer de weg op
Canyon's in 2XL: Aeroad CF SLX '24, Ultimate CF SL '18, AL SLX '18 & Grail2 CF SL '24
Vandaag de BRM 200 vanuit Boekelo gereden.
Gravelbike gepakt ivm voorspellingen en ervaring van vorig jaar dat wegen best vies konden zijn.
In het begin ging dat prima want nog best wat modder in bochten, maar rond Tecklenburg kreeg ik toch spijt dat ik niet een echte racefiets had gepakt, had ik nog ff wat betere tijden op klimmetjes kunnen zetten
Helaas wel lekke achterband, proberen op te pompen (want tubeless) maar liep weer langzaam leeg.
Na paar km nog eens pompen en toen hoorde ik de band ergens leeglopen en zag ik vloeistof naar buiten borrelen via klein sneetje.
Werd hem niet dat gat gedicht werd, dus toen maar binnenbandje erin gestopt.
Na Tecklenburg begonnen mensen het lastig te krijgen in mijn wiel, groepje dunde steeds verder uit.
Na de 3e stop maar besloten gas erop te gooien, alleen Kai kon het nog volgen.
Op het eind ook nog beetje last van krakende bottombracket die het begon op te geven. (slijt toch wat harder door het offroad rijden icm zand) van het weekend dus maar even vervangen.
Uiteindelijk 220km met 31 gemiddeld. (en 257w np over 7 uur)
Gravelbike gepakt ivm voorspellingen en ervaring van vorig jaar dat wegen best vies konden zijn.
In het begin ging dat prima want nog best wat modder in bochten, maar rond Tecklenburg kreeg ik toch spijt dat ik niet een echte racefiets had gepakt, had ik nog ff wat betere tijden op klimmetjes kunnen zetten
Helaas wel lekke achterband, proberen op te pompen (want tubeless) maar liep weer langzaam leeg.
Na paar km nog eens pompen en toen hoorde ik de band ergens leeglopen en zag ik vloeistof naar buiten borrelen via klein sneetje.
Werd hem niet dat gat gedicht werd, dus toen maar binnenbandje erin gestopt.
Na Tecklenburg begonnen mensen het lastig te krijgen in mijn wiel, groepje dunde steeds verder uit.
Na de 3e stop maar besloten gas erop te gooien, alleen Kai kon het nog volgen.
Op het eind ook nog beetje last van krakende bottombracket die het begon op te geven. (slijt toch wat harder door het offroad rijden icm zand) van het weekend dus maar even vervangen.
Uiteindelijk 220km met 31 gemiddeld. (en 257w np over 7 uur)
Was gisteren i.p.v. vandaag ...
Mooiste dag van mijn kerstvakantie.
Met de Kona MTB route in Apeldoorn gereden.
Had gelezen dat het een beetje een "laffe" route is maar voor mij was het prima.
Leuke eerst ervaring!
En de 10.000km doorbroken.
Mooiste dag van mijn kerstvakantie.
Met de Kona MTB route in Apeldoorn gereden.
Had gelezen dat het een beetje een "laffe" route is maar voor mij was het prima.
Leuke eerst ervaring!
En de 10.000km doorbroken.
Canyon Aeroad / Canyon Grizl / Octane One Prone / (Boardman SLR 9.8 op Saris H3)
Gisteren nog eens een lange rit, naar de Kalmthoutse heide en nadien verder tot aan de Oesterdam en langs de Antwerpse haven terug naar huis.
Erg mooi ritje (alleen jammer van het hopeloze stuk door Antwerpen)
De wegen waren nog heel erg vettig maar uiteindelijk kwam de zon erdoor, heerlijk ritje toch weer (en lekker warm in het nieuwe Futurum jasje )
Erg mooi ritje (alleen jammer van het hopeloze stuk door Antwerpen)
De wegen waren nog heel erg vettig maar uiteindelijk kwam de zon erdoor, heerlijk ritje toch weer (en lekker warm in het nieuwe Futurum jasje )
Gisteren eindelijk weer eens een ritje kunnen maken, De zon scheen in de ochtend en dus was het aanlokkelijk om te vertrekken maar toen ik omstreeks het middaguur vertrok waren de eerste wolken al binnen gedreven. Tegen de stevige westenwind (5Bf), de gevoelstemperatuur was ong. 0°C, richting de Vechtstreek voor een rondje Vinkeveen maar uiteindelijk bij Loenersloot maar besloten via Baambrugge en Abcoude terug te rijden. Net toen ik thuis kwam een kleine regenbui dus toch een goede keus gemaakt.
https://www.strava.com/activities/1330369326
https://www.relive.cc/view/1330369326
https://www.strava.com/activities/1330369326
https://www.relive.cc/view/1330369326
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Gisteren de Drenthe200 gereden (zie verslag in evenementen/toertochten) en en passant de 10k grens doorbroken. Dat was het voor dit jaar. Ik moet een beetje bijkomen.
Ben overigens een beetje jaloers op de foto's van de paden op de Veluwe. Dat heb ik gisteren wel een beetje gemist!
Ben overigens een beetje jaloers op de foto's van de paden op de Veluwe. Dat heb ik gisteren wel een beetje gemist!
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0