Join gebruikt uiteraard je FTP om verschillende training zones aan te wijzen.
We weten echter ook dat een sprinter en een klimgeit (met dezelfde ftp), niet exact dezelfde zones zullen hebben.
Zelf ben ik goed in de duur-zones, en brand ik snel op in de sprint-intervals.
Is het dan logisch om bij Join workouts, te mikken op de hoge kant bij endurance training/blokken? (En de lage kant bij HIIT blokjes,maar dat gaat vanzelf, want die explosiviteit mis ik).
Join app - ervaringen met training
-
- Forum-lid HC
De sprintblokken gewoon voluit doen, vol is vol of dat nou voor jouw of mij is.
Heb je ook moeite met de FTP blokken?
Ik zou niet direct hoger in je duur blokken geaan zitten, maar ik heb daar geen onderbouwde uitleg bij.
Heb je ook moeite met de FTP blokken?
Ik zou niet direct hoger in je duur blokken geaan zitten, maar ik heb daar geen onderbouwde uitleg bij.
Soms staat erbij wat het doel is van een rood blokje.
Doel is vaak dat je het laatste blokje net volhoudt op dezelfde intensiteit als je eerste blokje. Na een tijdje krijg je wel gevoel waar jij dan zit.
Te zwaar dan red je het laatste blokje niet maar te licht dan houd je over.
Door het te doen krijg je vanzelf ervaring hoe dat voor jou is.
Jouw gedachte lijkt me een goed uitgangspunt voor je intensieve zone.
Je duurblok zal gebaseerd zijn op je duur ftp dus die hoeft m.i. ook niet hoger.
Sowieso is de ene dag de andere niet en kun je variëren qua intensiteit afhankelijk van hoe je je voelt.
Ik ben ook niet heel explosief maar toch gaan die hitt blokjes me vaak makkelijker af dan de blokjes hoger in mijn duurzone.
Doel is vaak dat je het laatste blokje net volhoudt op dezelfde intensiteit als je eerste blokje. Na een tijdje krijg je wel gevoel waar jij dan zit.
Te zwaar dan red je het laatste blokje niet maar te licht dan houd je over.
Door het te doen krijg je vanzelf ervaring hoe dat voor jou is.
Jouw gedachte lijkt me een goed uitgangspunt voor je intensieve zone.
Je duurblok zal gebaseerd zijn op je duur ftp dus die hoeft m.i. ook niet hoger.
Sowieso is de ene dag de andere niet en kun je variëren qua intensiteit afhankelijk van hoe je je voelt.
Ik ben ook niet heel explosief maar toch gaan die hitt blokjes me vaak makkelijker af dan de blokjes hoger in mijn duurzone.