Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Wilier

Gebruikersavatar
jester7749
Forum-lid
Berichten: 130
Lid geworden op: 18 jul 2011 12:21
Locatie: Lelystad

Gebruikersavatar jester7749 30 dec 2013 21:01

Monza36 schreef:afgelopen Oktober toch maar de mat blauwe WIlier Cento1 Air gekocht... volledig Ultegra met Mavic Cosmic velgen
Wouw, pracht fiets, ben druk aan het sparen, maar zal voorlopig niets worden :(

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 06 jan 2014 08:17

jester7749 schreef:
Monza36 schreef:afgelopen Oktober toch maar de mat blauwe WIlier Cento1 Air gekocht... volledig Ultegra met Mavic Cosmic velgen
Wouw, pracht fiets, ben druk aan het sparen, maar zal voorlopig niets worden :(
is echt een heerlijke fiets....geld dubbel en dwars waard....
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

radius
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 aug 2007 13:25

radius 06 jan 2014 23:25

Ik overweeg ook een Cento1air te kopen met de Mavic Cosmic velgen. Ik twijfel alleen nog bij de groep tussen Ultegra en Force 22. Ik lees overal dat de Force groep lichter zou zijn dan de ultegra groep. Echter op de site van Wilier staat bij de Cento1air Ultegra variant een gewicht vermeld van 7,3 kg en bij de Force, met verder dezelfde specs 7,5 kg. Een foutje of heeft iemand hier een verklaring voor?

Daarnaast ben ik benieuwd naar jullie advies betreffende de Ultegra of Force afmontage.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 07 jan 2014 08:42

Geen andere verschillen tussen beide fietsen? Het gewichtsverschil tussen de groepen an sich is klein, daar zou ik me totaal niet druk om maken. Koop gewoon diegene die je 't fijnst en het mooist vindt.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 07 jan 2014 09:57

Dat moet in de verdere afmontage zitten. Force is lichter..

Gebruikersavatar
Monza36
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 11 dec 2013 08:45

Gebruikersavatar Monza36 08 jan 2014 10:02

radius schreef:Ik overweeg ook een Cento1air te kopen met de Mavic Cosmic velgen. Ik twijfel alleen nog bij de groep tussen Ultegra en Force 22. Ik lees overal dat de Force groep lichter zou zijn dan de ultegra groep. Echter op de site van Wilier staat bij de Cento1air Ultegra variant een gewicht vermeld van 7,3 kg en bij de Force, met verder dezelfde specs 7,5 kg. Een foutje of heeft iemand hier een verklaring voor?

Daarnaast ben ik benieuwd naar jullie advies betreffende de Ultegra of Force afmontage.
Ikzelf heb de Cento1 Air met Ultegra. Een wielermaatje heeft Sram Red en heb met beide gefietst... qua gewicht zal het niet echt merkbaar zijn in totaal gewicht... qua schakelen daarentegen weer wel.. het terugschakelen van Shimano heeft een 'lange' haal naar binnen terwijl sram een behoorlijk ingekorte haal heeft. Als je toch gewicht wil beparen, denk dan aan je wielen en voorbouw.. Ik heb een plasma stuur erop laten zetten en DA C24 wielen aangeschaft... bovendien ga ik langzamerhand over naar DA.. Ik vraag me daarnaast oprecht af of wij, als wieleramateur/liefhebber ook daadwerkelijk het verschil van die paar honderd gram merken...
in een van de vorige Fiets bladen staat een vergelijking tussen Sram en Shimano...(ik meen Sram Red en Shimano Ultegra)
Cervelo C5 | Shimano DA Di2 | Look | HED | ENVE | AX lightness

McPriem
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 09 jan 2014 22:04

McPriem 09 jan 2014 22:22

Zojuist aangeschaft....niet de beste foto maar je kan het prima zien denk ik!
Ben er superblij mee :) :)

Wilier Center Uno Di2 Ultegra

Afbeelding

radius
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 06 aug 2007 13:25

radius 10 jan 2014 22:30

Vandaag ook mijn Cento1air gekocht/besteld....nu 6 weken wachten totdat hij er is :-/

Heb gekozen voor de Matt Fluo, afgemonteerd met Ultegra en de Mavic Cosmic Carbon SLE velgen.

Voor eventuele andere geïnteresseerde: flink wat korting bij Salden op de 2014 Wilier modellen vond ik zelf, mijne heeft een adviesprijs van (kost ik ook daadwerkelijk bij andere winkels waar ik geweest ben) 5000 euro en bij mij ging er 1000 euro af, niet verkeerd lijk me!

Gebruikersavatar
flores
Forum-lid
Berichten: 1500
Lid geworden op: 21 jun 2009 01:44

Gebruikersavatar flores 11 jan 2014 00:38

@McPriem & @radius: allebei gefeliciteerd met jullie aankoop.
@Radius: Wbt de prijs: in veel fietsbladen NL/BE/DE staan al enkele maanden advertenties van de Cento1Air met dezelfde opbouw van wielen en onderdelen maar met de keuze uit Ultegra, Chorus of Force voor +- €3.995. (tijdelijke actie waarschijnlijk) De prijs die je hebt betaald is dus niet uitzonderlijk maar imho zeker niet verkeerd. Have fun!
Wie de raceschoen past... trekt hem aan.

Willier
Forum-lid
Berichten: 18
Lid geworden op: 10 jan 2014 23:22

Willier 11 jan 2014 13:18

Hoi Allemaal,

Ik sta op het punt een Willier GTR aan te schaffen en heb een dynamische fiets meting gedaan bij een fietsen zaak. Uit de meting is gebleken dat ik kan kiezen uit een maat L of XL. Er is mij gevraagd of ik tijdens het fietsen "diep" wil zitten of een wat meer rechtere houding zou willen . Aangezien ik wat rugklachten heb heb ik gekozen voor de XL, heb een test rit gedaan en ik moet zeggen dat de fiets houding mij wel bevalt. Mij vorige fiets was een Bulls Harrier maat 56 (l) . Mijn meet gegevens zijn: Lengte 182.5 cm, beenlengte 88.8cm, bekkenkam hoogte 111cm,armlengte 70 cm. Ik twijfel nu heel erg wat te doen, tegen het advies in een maat L aanschaffen of toch de XL.Zijn er mensen die ook deze keuze hebben moeten maken?

Ps mijn gegevens zijn wel vergeleken met de geometrie van de Willier GTR en naar blijkt zou een XL beter bij mijn wensen passen dan een L.

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 11 jan 2014 13:59

Mcpriem; vind zelf de banden, stuurlint, en drukke velgen, van het goede teveel. Maar vind het wel een mooi kader! Absoluut het mooiste Wilier-kader volgens mij..

Radius; superfijne fiets, en de mooiste kleurstelling imho..

Proficiat beiden!

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5992
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 11 jan 2014 14:16

Willier schreef:Hoi Allemaal,

Ik sta op het punt een Willier GTR aan te schaffen en heb een dynamische fiets meting gedaan bij een fietsen zaak. Uit de meting is gebleken dat ik kan kiezen uit een maat L of XL. Er is mij gevraagd of ik tijdens het fietsen "diep" wil zitten of een wat meer rechtere houding zou willen . Aangezien ik wat rugklachten heb heb ik gekozen voor de XL, heb een test rit gedaan en ik moet zeggen dat de fiets houding mij wel bevalt. Mij vorige fiets was een Bulls Harrier maat 56 (l) . Mijn meet gegevens zijn: Lengte 182.5 cm, beenlengte 88.8cm, bekkenkam hoogte 111cm,armlengte 70 cm. Ik twijfel nu heel erg wat te doen, tegen het advies in een maat L aanschaffen of toch de XL.Zijn er mensen die ook deze keuze hebben moeten maken?

Ps mijn gegevens zijn wel vergeleken met de geometrie van de Willier GTR en naar blijkt zou een XL beter bij mijn wensen passen dan een L.
Je moet doen waar je je het prettigst bij voelt. Ik ben 10 cm langer en heb een XL.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Plaats reactie