Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Tijdritfietsen

rufio
Forum-lid

Gebruikersavatar rufio 08 jul 2009 16:00

Ilko schreef:Wel gek dat heel Saxo vandaag weer op een zwarte Shiv reed.

In de ronde van Zwitserland was Fabian nog de enige op de Shiv.
Nu heeft hij wel al een "verder" model en de rest van het team ook de proto.
Verschil moet er wezen :)

casran
Forum-lid HC

casran 09 jul 2009 03:02

Voor de aero guru's onder ons: de fietspositie van triatleet-hardrijder Bjorn Andersson. Foto die ik zondag nam tijdens de Ironman van Oostenrijk in Klagenfurt.

Afbeelding

Bedenkingen:
Andersson heeft hier een schitterend aerodynamische positie, heel diep, al is het al iets minder diep dan tevoren. Hij zit zo laag dat, als je erachter fiets, je zijn hoofd/aerohelm niet eens ziet. De bedenking is dan ook of hij als triatleet dan nog wel kan gaan lopen na 180km in zo'n positie: het antwoord is "neen".
Dat laatste heeft dan ook nog eens te maken met de conditie waarmee Andersson aan de start verscheen. Hij stond alweer eens te zwaar, en leek nogal ongeïnteresseerd toen ik vooraf op de persconferentie wat met hem zat te praten. Hij kende niets van het fietsparcours en vertrouwde -puur op basis van fietstijden van de vorige jaren- dat zijn verzetten en wielenkeuze wel goed zouden zijn. Hij lijkt ook enorm te berusten op zijn zwemniveau en fietscapaciteiten. Hij raakte in eerste instantie niet uit de greep van de achtervolgende groep (die in positie 2 reed met een 7-tal atleten) en stak zich anoniem weg in die groep; op 80km van het einde van de fietsproef knalde hij er dan als een bezetene vandoor en voerde zijn sterke fietsnummer op. Hij maakte minuten goed op de leider en begon als 2de aan de loopproef. Tot daar meteen zijn gloriemoment, want in het lopen kwam hij niet echt in een tempo dat een proftriatleet waardig is en stapte na 10km uit de wedstrijd. Reactie achteraf "no stupid excuses"... sja.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -

corniel
Forum-lid HC

corniel 09 jul 2009 09:56

Er was toch een speciaal triatlon-topic voor dit soort verhalen?

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 09 jul 2009 21:19

Je zoekt altijd verder als je een goedkoop frame voor erbij wilt... Maar zouden jullie dit durven bestellen?

http://cgi.ebay.nl/Triathlon-Time-Trial ... 7C294%3A50

Veel goedkoper ga je geen carbon triathlon frame vinden vrees ik. Maar ze zullen er vast ook geen uitslag van de stijfheidsmetingen bij doen. ;)
Vertrouwen is goed, controle is beter.

stokie
Forum-lid

stokie 09 jul 2009 23:21

qua veiligheid kan je het wel bestellen, maar of het een beetje een fatsoenlijk frame is? ik durf het je niet te zeggen, maar vermoed dat het een uitgewrongen vaatdoek is:S
wel lekker goedkoop

jona91
Forum-lid

jona91 09 jul 2009 23:41

dat is toch gewoon hetzelfde frame als ze bij pro-bikeshop verkopen maar dan wat goedkoper?

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 09 jul 2009 23:49

Lijkt ook aardig op de frames die Chris Kuiper verkoopt, maar net wat anders.

Wat zal uiteindelijk de prijs worden, incl verzenden en belastingen?
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

tornadotom
Forum-lid

Gebruikersavatar tornadotom 10 jul 2009 11:21

Dat scheelt qua vorm idd niet veel, alleen Kuiper heeft een losse zadelpen.

Heb ff omgerekend en het zou €400,29 worden. Dan ligt hij op de stoep. Alleen belastingen? Ik weet eigenlijk niet hoe dat werkt... Heb wel eens gehoord dat ze zendingen uit China ed. steekproefsgewijs controleren. Dan komt er volgens mij nog een pak geld bij.
Heeft iemand hier ervaring mee of mss verstand van?

Voor € 400,- kun je natuurlijk zeer goedkoop een fiets opbouwen!

@Wezep: Heb je geen foto van jouw TT?
Vertrouwen is goed, controle is beter.

wezep
Forum-lid

Gebruikersavatar wezep 10 jul 2009 11:25

Tornado Tom schreef:@Wezep: Heb je geen foto van jouw TT?

Heb ik wel en staat ook ergens in dit topic.
Alleen is er zoveel aan aangepast, dan ik nodig nieuwe foto's moet maken.
Moet het eerst even mooi weer worden.
Race: Giant TCR en Giant Propel
Gravel: Giant Revolt
ATB: Giant XTC
TT: Giant Trinity

corniel
Forum-lid HC

corniel 10 jul 2009 11:39

@Tornado Tom: Ik denk dat als je zo'n fiets koopt voor 'erbij' je beter een losse zadelpen kan nemen. Je hebt namelijk nog 'geen idee' wat je wilt/lijf aankan, dus je zal nog wet pielen met de zadelhoogte. Verder weet je als je zo'n Kuiper T. koopt precies waar je aan toe bent.

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 10 jul 2009 12:11

Ik mag toch hopen dat als je een tijdritfiets koopt je je zadelhoogte wel kent. En juist op een tijdritfiets is 't zadel zo makkelijk in te stellen. Zadelpunt 5 cm achter 't bracket en dan de hoogte goed zetten. De ISP klem heeft nog genoeg speelruimte voor kleine veranderingen als een ander zadel.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

corniel
Forum-lid HC

corniel 10 jul 2009 12:51

Amclassic-fan schreef:Ik mag toch hopen dat als je een tijdritfiets koopt je je zadelhoogte wel kent (..)
Dat was niet mijn punt. ;) Met een meer verstelbaar zadel kan je hem nog eens uitlenen of doorverkopen. Verder wijkt de zadelhoogte nog behoorlijk af op je tt-fiets. Als je daar geen ervaring mee hebt is dat wennen. Ik heb in de loop van de tijd mijn zadel zo'n 3 cm hoger gezet volgens mij.

Plaats reactie