Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
-
Hanz Bé
- Forum-lid HC
Hanz Bé
03 mei 2015 20:24
EmPeHa schreef:Zeker geslaagd. Ga je nu weer een frame zoeken voor de onderdelen die je over hebt?
Ff denken... Wielen, crankset, voorderailler, stuur, stuurpen, zadelpen.... Het begin is er alweer
-
M.A,S
- Forum-lid
M.A,S
05 mei 2015 18:50
dat was toen ik hem een week of 2 kocht .
vandaag mooi weer , dus ff lekker in de tuin sleutelen .
zo . tot zo ver gekomen , nu nog even op poetsen en onderdelen vervangen/goed schoonmaken/nazien .... enz enz .
ik ga ook onderdelen vervangen voor modernere varianten , zoals een zadel maar de oude ga ik zeker bewaren , je weet het maar nooit .
oja vroeger heb ik een Peugeot festina replica gehad met stuurshifters in de remhendel , dat was ook niet verkeerd .
-
M.A,S
- Forum-lid
M.A,S
05 mei 2015 18:53
sloeren schreef:Je kunt google-len wat je wilt maar ik kan ook niet iets anders dan defietsenmaker.nl verzinnen
http://www.vossi.nl/
-
Mark86
- Forum-lid
Mark86
05 mei 2015 20:07
Vanmiddag heb ik onderstaand frame gevonden in de garage van mijn ouders. Er zitten ook nog wielen bij, die heb ik er uit gehaald om het frame wat op te poetsen maar kunnen niet meer gebruikt worden. De fiets heeft denk ik ongeveer 20 - 25 jaar in de garage gestaan.
Heeft dit frame nog enige waarde? Of kan ik het ombouwen naar single speed?
Graag jullie mening/advies
-
H-W
- Forum-lid
H-W
05 mei 2015 20:15
Een Sirocco frame is niet heel waardevol, ik vond in elk geval het volgende over deze fabrikant op Klassiekeracefiets.info.
Sirocco is de merknaam voor fietsen gebouwd door oud-renner Jacques van de Klundert. Na zijn wielercarrière eind jaren zestig begon Van de Klundert in zijn woonplaats Hoogerheide met het bouwen van racefietsen. Zijn bekendste klant was Adrie van der Poel.
Sirocco bestaat anno 2011 nog steeds en bouwt ook nog steeds frames. Het bedrijf wordt nu geleid door Jacques’ zoon Peter, die eerder werkte voor het inmiddels ter ziele gegane Amsterdamse Brands.
Trivia
Jacques van de Klundert behaalde als beroepsrenner één overwinning. (Ronde van Terneuzen 1962). De rondemiss van Terneuzen werd kort daarna mevrouw Van de Klundert.
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat je zo'n frame zou gebruiken voor een singlespeed, afgezien van het feit dat je daar beter een baanframe voor zoeken kan, vind ik het zonde van een oude racefiets, maar dat is iets tussen mijn oren waarschijnlijk.
-
M.A,S
- Forum-lid
M.A,S
05 mei 2015 20:40
weer een stapje verder , vork weer terug erin met kogellagervet , later eens kijken voor verse lagers en schaaltjes , maar voor nu kunnen ze nog wel even , iig weet ik met alles uitelkaar halen wel wat er nu vervangen moet worden en wat er over een tijdje aan de beurt is .
-
theodorocampagnolo
- Forum-lid
theodorocampagnolo
05 mei 2015 22:14
H-W schreef:
Ik vind het persoonlijk wel jammer dat je zo'n frame zou gebruiken voor een singlespeed, afgezien van het feit dat je daar beter een baanframe voor zoeken kan, vind ik het zonde van een oude racefiets, maar dat is iets tussen mijn oren waarschijnlijk.
Woorden naar mijn hart. Oude racefietsen moeten gewoon worden gereviseerd en een tweede ronde gegund worden als racefiets. Ze fietsen nl. onwijs lekker
-
M.A,S
- Forum-lid
M.A,S
05 mei 2015 22:31
nou , mijn eerste rondje op de gazelle was ook niet verkeerd , ondanks de totaal uitgewoonde ketting en versleten cassette.
fietst best lekker
-
sloeren
- Forum-lid
sloeren
06 mei 2015 08:24
-
Dizono
- Forum-lid
Dizono
06 mei 2015 10:27
H-W schreef:Zoals beloofd nog wat STI-foto's. Gisteren was het best aardig weer, dus toch maar even de camera gepakt.
Daar zijn de waslijnen dus naar genoemd ... toen ik dat de eerste keer hoorde, dacht ik dat er iets niet klopte, maar het is me inmiddels duidelijk. Ook heb ik de stuurlint-discussie er nog even bijgezocht, zo is dat goed gemonteerd toch?
[...]
Zit opzich netjes, kabels lijken ook goed van lengte. Maar als ik toch iets zou mogen aanmerken: ik zou de lijnen van de voor- en achterderailleur elkaar tweemaal laten kruisen in plaats van ze over elkaar te laten lopen.
-
Gastheerg
- Forum-lid HC
-
Contact
Gastheerg
06 mei 2015 14:46
Doen er zondag van hier mensen mee aan de Retro Tocht in Salland?
Denk zelf nog even na welke wapen ik in ga zetten:
Deze:
Of deze:
De eerste in combi met een wollen Brooklyn shirt en de tweede met een wollen regenboogtrui...........
En idd retro fietsen het liefst gewoon lekker mee rijden
Wordt m'n eerste groepsritje weer na het opspelen van de blessures (valpartij vorig jaar mei!!!!!!!) in begin van de winter..................
Heb er zin in en zal wel even lekker foto's van dat retro spul maken!
-
H-W
- Forum-lid
H-W
06 mei 2015 16:20
@ M.A.S.: zie ik daar nu een Campa balhoofdstel in je Gazelle zitten? Ik dacht dat ik ook al eens een hele bak met Shimano delen had gezien van deze fiets ...
@Dizono: de lijnen kruisen elkaar in 't geheel niet, de linkerkabel loopt een beetje parallel aan de rechter, that's all.
@gastheerg: benieuwd naar de foto's mij helaas te ver weg.
Ik las trouwens op Retrokoers.nl iets over een "Retro Ergopower Rit Geldrop" op 21 juni, mooie gelegenheid om eens te zien of dit iets voor mij is, en voor mijn Gazelle Team. Maar ik kan er verder geen informatie over vinden. Behalve een Facebookpagina (wat ik dus niet gebruik) is er niet eens een contactadres of afstand te vinden. Iemand die mij verder kan helpen?