Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2010?

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 10 nov 2010 12:22

[quote="joostvanbezooijen"][quote="Livio Livius"][quote="steeple71"]Gisteravond de Tacx gepakt. Kon het 1.15 uur volhouden. Uitzicht was matig, volgende keer maar eens een kwartslag draaien in de schuur, kijken of dat beter is.... Wel droog en geen wind![/quote]

Uitzending gemist kijken of video opzetten en variatie in tempo.[/quote]

Steeple71 heeft denk ik, net als ik, geen tv in zijn schuur. En als hij net zo'n boeiende schuur heeft als ik dan is 1:15 uur heel erg lang.

[/quote]

[quote="steeple71"]klopt Joost. Ik heb geen laptop, geen TV, en ik wil geen Ipod op, want ik moet het kunnen horen als de kindertjes huilen of roepen. Ik heb wel een "boeiende" interval training afgewerkt, maar het is mentaal een stuk belastender dan buiten fietsen. Al zie je in het donker ook niet zoveel, toch werkt dat fijner.[/quote]

Ook mentale kant is onderdeel van een totaal trainingspakket. Als je dan bijv 's zomers een keer helemaal kapot zit dan denk je aan die zware mentale uren in de schuur. En hop, nieuwe energie:D. Heb er zelf geen probleem mee om 3 uur op de Tacx af te werken. Verdelen in blokken van 15 of 20 min en tijd is zo voorbij.
What makes the boat go faster?

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 10 nov 2010 13:06

3 uur op een tacx?! Ik heb het in totaal 3 uur volgehouden en toen ging dat ding gauw marktplaats weer op. Wat een ellende, fiets nog liever door de sneeuw bij -10..

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 10 nov 2010 13:12

[quote="DickyGiovanni"]3 uur op een tacx?! Ik heb het in totaal 3 uur volgehouden en toen ging dat ding gauw marktplaats weer op. Wat een ellende, fiets nog liever door de sneeuw bij -10..[/quote]

Wie niet! Alleen als je door de weeks laat thuis bent en je wil toch je uurtjes maken dan zijn er (voor mij) weinig alternatieven.
What makes the boat go faster?

dickygiovanni
Forum-lid
Berichten: 1791
Lid geworden op: 04 aug 2010 01:20

dickygiovanni 10 nov 2010 15:37

Ik fiets s avonds ook gewoon deze tijd van het jaar, lampjes erop en spatbordjes..

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6107
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 10 nov 2010 16:52

Ik fiets 's avonds niet. Geen zin in rondje op het industrieterrein. Ik zit 's winters in de sportschool.

maar vandaag was ik een dagje vrij en heb ik weer eens een wat langere training gedaan. Net terug van 97 kilometer over vieze fietspaden in de polder.
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27925
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 10 nov 2010 18:37

Drie uur op een Tacx, petje af. Dat zou mij nooit lukken, echt niet. De langste trainingen die ik op mijn spinner doe zijn 1,5 uur.

Vanmiddag de buienradar maar eens bekeken en besloten dat 't wel kon. Daarom wat werk meegenomen naar huis ( zal vanavond gedaan worden) en erop uit getrokken.

Uiteindelijk een heerlijk rondje door Drenthe van ongeveer 90 km. Prima fietsweertje wel, weinig wind.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 10 nov 2010 18:49

[quote="havana"]Drie uur op een Tacx, petje af. Dat zou mij nooit lukken, echt niet. De langste trainingen die ik op mijn spinner doe zijn 1,5 uur.
[/quote]

Eigenlijk Computrainer, maar blijft in principe hetzelfde. Zoals gezegd in blokken opdelen, video kijken (ben bezig om Soprano's te kijken), uitzending gemist. Daarnaast laat ik ErgVideo meelopen http://www.youtube.com/watch?v=wWEakG4B ... re=related. Laatste weken normaal ma 60 min herstel, woe en don 1 -1,5 uur interval, vrij en za 1,5 uur kracht/cardio op de sportschool en zo 2-3 uur duurtraining. Fiets ook liever buiten maar stap 's avonds makkelijker op de Computrainer dan nog eens buiten in het donker te fietsen.
What makes the boat go faster?

jop
Forum-lid
Berichten: 100
Lid geworden op: 05 sep 2009 18:11

jop 10 nov 2010 22:38

1,5 uur gereden rond de Rottemeren om mijn nieuwe kleding een proefrondje te geven.
Heb van de week warme overschoenen, een winterjas en handschoenen gekocht.
Deze hebben allen met glans drie regenbuien overleeft. Fiets is nu wel smerig, maar als je eenmaal onderweg bent is regen helemaal zo erg nog niet.
Starten in de regen vind ik niks, maar onderweg wat buien kan me minder irriteren.
Wel opvallend hoeveel mensen er zonder licht fietsen, zowel race- als stadsfietsers.
Koga Team Edition

erwinb
Forum-lid
Berichten: 215
Lid geworden op: 10 sep 2009 16:05
Locatie: Zutphen

erwinb 11 nov 2010 00:15

Vandaag voor het eerst mijn BBB-voorlicht op de racer getest: Zutphen, Warnsveld, Eefde, Joppe, Bathmen, Loo, Laren, Almen, Warnsveld en weer terug naar Zutphen. Ongeveer 50 km, met een koffiepauze bij familie in Bathmen.

Het was heerlijk weer vanavond, vrijwel windstil, geen regen. Fietsen in het donker met een fatsoenlijk licht gaat eigenlijk geweldig. Als het niet regent of andere neerslag ga je mij buiten op de fiets vinden ipv binnen op de Tacx ook in het donker gaat er niets boven buiten fietsen, heerlijk.

raassie
Forum-lid
Berichten: 946
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 13 nov 2010 14:25

Net maar een uurtje op de tacx gezeten. Ik zit de komende week alleen met 2 kleine kids dus buiten fietsen lukt niet. Al was het alleen maar op het weer.....
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 6107
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 13 nov 2010 16:32

Ik kom net terug van een mooi tochtje van 100 km. Almere-Muiderberg-Muiden-Abcoude-stuke rondje Hoep-Baambrugge-Abcoude-Weesp en weer naar huis.

En nu is mijn fiets vies :(
zie ook topic foto van je fiets
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27925
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 13 nov 2010 17:16

Meestal is 't andersom, maar vandaag was 't noorden nu eens gezegend met redelijk tot goed weer en niet het zuiden.

Erop uitgetrokken richting Friesland omdat het westen wind was, vanaf Marum een aantal nieuwe weggetjes geprobeerd. Uiteindelijk via Opende, Grootegast en Zuidhoorn naar Groningen terug gereden. Goed voor 75 km.

rob74, mijn fiets ziet er al een maandje zo uit :D Ik ga aan het einde van de winter wel weer eens poetsen, nu geen zin in. Ik smeer alleen af en toe de ketting.

Plaats reactie