Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iemand al de Garmin edge 705??

binkie4
Forum-lid

binkie4 26 nov 2009 21:19

Terugkomend op mijn vraag hierboven. Het apparaat werkt 'stand alone' prima. Alle functies werken. Uitschakelen werkt alleen niet. Het scherm blijft op de batterij laad-stand staan. Zie afbeelding.

[img=http://img403.imageshack.us/img403/175/ ... ng001f.jpg]

Hij gaat pas echt uit als de batterij leeg is. Nog een keer de aan/uit knop indrukken en het apparaat start weer op.

- SD-kaartje gecontroleerd/vervangen/verwijderd: maakt geen verschil
- Harde en zachte reset ook niet.
- Andere pc geprobeerd: ook geen effect.
- Batterij opladen via USB werkt wel

Verbinding via USB met mijn pc blijft niet werken.

Iemand nog suggesties? Anders pak ik 'm in en dan stuur ik 'm retour naar de leverancier.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 26 nov 2009 21:54

Hoi Binkie4

Tja, moeilijk zo op afstand. USB Poort op de PC lijkt het niet te zijn aangezien het ook niet op een andere PC werkt.

Andere USB Kabel geprobeerd? Waarom niet eerst Garmin Support bellen voordat je hem terug stuurt?

Ik heb verder zo (zonder dat ik zelf kan klooien) geen idee.

Succes.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

gaisdergerman
Forum-lid

gaisdergerman 28 nov 2009 15:47

Heb mijn garmin ook eindelijk goed werkend :-). Het testen kan dus beginnen.

Wegens positieve geluiden wilde ik naar de website van bike route toaster gaan. Deze site werkt bij mij niet, ligt dit aan mijn computer of ligt hij er bij iedereen uit? http://bikeroutetoaster.com/

Verder heb ik ergens gelezen dat je topo op de achtergrond kan draaien zodat je zowel cn als topo tegelijk kan draaien. Kan iemand me uitleggen hoe dit precies werkt?

ted038
Forum-lid

ted038 28 nov 2009 16:03

gaisdergerman schreef:Wegens positieve geluiden wilde ik naar de website van bike route toaster gaan. Deze site werkt bij mij niet, ligt dit aan mijn computer of ligt hij er bij iedereen uit? http://bikeroutetoaster.com/
klopt dat die site het nu niet doet
www.gpsies.com doet t wel ;)
Verder heb ik ergens gelezen dat je topo op de achtergrond kan draaien zodat je zowel cn als topo tegelijk kan draaien. Kan iemand me uitleggen hoe dit precies werkt?

gewoon beiden installeren op edge en aanvinken :)

rene1
Forum-lid

rene1 28 nov 2009 22:35

[quote="gaisdergerman"]Heb mijn garmin ook eindelijk goed werkend :-). Het testen kan dus beginnen.
[/quote]

Laat je me nog ff weten (Mail/MSN) hoe het nu uiteindelijk gelukt is, ik ben erg nieuwsgierig!
Ik gok dat de truck met het MDR img een niveau hoger zetten het was???

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 02 dec 2009 21:59

[quote="p@home"]Op http://www.bikely.com/maps/bike-path/Sa ... Classic-09 kun je een GPX file downloaden van de Safety Jogger Classic. Ik zou deze koers graag opnieuw rijden. Ik heb de GPX file op mijn Garmin gezet. Ik start de Garmin op in GPS Demomodus en wil dus zien of deze GPX zal zeggen waar af te slaan. Wat er nu gebeurd is dat mijn Garmin onmiddelijk aankomt en niet opnieuw de route aflegt. De garmin blijft gewoon naar het noorden navigeren (vogelvlucht).
Kunnnen jullie die Track ook eens laden op de Garmin Edge 705 en via Gps demomodus narijden? Werkt dit bij jullie? Wat doe ik dan verkeerd?

Alvast bedankt[/quote]

Hoi,

Iets langer geduurd dan ik beloofd had.
Zonet even getest en ik denk dat het aan je kaart ligt. Welke gebruik je?

Als ik Open Streep Map gebruik en de 705 in Demo de route laat volgen dan werkt het zoals jij wilt.

Echter.......als in CityNavigator Europe 2010.20 (laatste update toegepast) dan is ten eerste de berekening veeeel trager dan met Open Street Map en ten tweede navigeert ie niet is is meteen op plaat van bestemming.

IK gebruik echter de 705 (nog) niet om GPX Routes na te rijden d.m.v. tracks maar meer om:

-Te weten waar ik ben en waar ik heen moet als ik onbekend terrein ben
-Een multi display apparaat te hebben ipv twee. Ik heb een PowerTap maar moet nog checken of de power die de 705 rapporteert gelijk is aan die van de Power Tap CPU. Dit laatste nog niet echt getest op een wat langere rit en vergeleken.

Voor wat gebruik van Open Street Map kun je het beste van Moustache zijn document gebruik maken. Er staat een link in zijn signature.

Mvg, Zorro
U2-11 O'Clock Tick Tock

stephan68
Forum-lid

Gebruikersavatar stephan68 02 dec 2009 22:21

Sinds gisteren in het bezit van de edge 705.
CN 2010 geïnstalleerd op de computer. Maar na installatie kan ik CN nergens terugvinden.
Wel zie ik de map: Garmin Mapsource. Klopt dit?
En hoe krijg ik nu CN op de edge 705?

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 02 dec 2009 22:35

Hoi,

Heb je MapSource al geinstalleerd of niet? Zo niet.......doen aangezien je MapSource van Garmin gebruikt om kaarten van je PC naar je Garmin te schrijven onder andere.

In MapSource moet je dan het volgende zien:

[img=http://img694.imageshack.us/img694/4968/mapsourcecn.jpg]

Vervolgens (lees de MapSource help files) selecteer je delen van de CN en transporteer je naar je Garmin.

Wel even wat moeite doen om dit Topic en wat handleidingen door te nemen he ;)

Zorro
U2-11 O'Clock Tick Tock

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 04 dec 2009 15:40

Weten jullie of de cadansmeter wel tegen vocht kan? De laatste tijd fiets ik in de regen en mijn cadansmeter valt dan iedere keer uit. Misschien herkennen jullie dit probleem ook?

Alvast bedankt
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

stillekracht
Forum-lid

stillekracht 04 dec 2009 15:52

Nee, hij is gemaakt voor indoor gebruik.

Heb 'm zelf ook al na regen een paar keer kapot gehad.

Einstein
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Einstein 04 dec 2009 16:03

[quote="Stillekracht"]Nee, hij is gemaakt voor indoor gebruik.

Heb 'm zelf ook al na regen een paar keer kapot gehad.[/quote]

Wat heb je toen gedaan?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein

dj
Forum-lid

dj 08 dec 2009 18:18

om hier even op aan te sluiten - zaterdag in de regen gefietst en op een gegeven moment was bij mij de cadans ook zoek. Vandaag weer een rondje gereden, ook zonder cadans. Lampje geeft geen sjoege dus ik dacht eerst dat het de batterij was (totaal gebruik 65 uur, 6 mnd in bezit) maar na lezing van wat posts hier kom ik op andere gedachten.
Wat denken jullie: batterij leeg, sensor stuk, of allebei?
bedankt!

Plaats reactie